REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/642
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDrobny, Paweł-
dc.date.accessioned2014-02-18T07:37:06Z-
dc.date.available2014-02-18T07:37:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 2(62) 2013, s. 62-78pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/642-
dc.description.abstractArtykuł został poświęcony problemowi roli i znaczenia edukacji w gospodarce oraz kwestii kontrolowania procesu edukacji przez państwo i rynek. Autor odwołał się w tym celu do austriackiej szkoły ekonomii. W artykule podjęto też próbę: oceny działań podejmowanych w ramach polityki edukacyjnej państwa, działań przedstawicieli rynku w zakresie edukacji w Polsce, a także wyjaśnienia konsekwencji tych działań w postaci: paradoksalnej sytuacji polegającej na jednoczesnym występowaniu zjawisk przeedukowania, niskiej aktywności edukacyjnej dorosłych, luki kompetencyjnej i niedoborów kompetencji w poszczególnych zawodach. Autor zwrócił uwagę na relację między indywidualnym wymiarem edukacji, a gospodarką, wyodrębnił proces tworzenia kapitału ludzkiego z procesu edukacji, wskazał bariery w realizacji indywidualnego wymiaru edukacji w polskim systemie edukacji jak również dążenia do przezwyciężenia tych barier.pl
dc.description.abstractThe paper is devoted to the role and importance of education in an economy and the question of controlling the process of education by the state and market. The problems are discussed in the light of the Austrian school of economics. The author also attempts to assess the steps taken by the Polish state in the field of education and to explain the consequences of these steps, especially the paradox of simultaneous occurrence of over-education, poor educational activity among adults, skill gaps and skill shortages in certain occupations. The author points out the relationship between the individual dimension of education and the economy, identifies the creation of human capital in the educational process, indicates barriers to the implementation of the individual dimension of education in the Polish educational system, and proposes ways to overcome these barriers.pl_PL
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectprzedsiębiorcapl
dc.subjectkapitał ludzkipl
dc.subjecteducationpl
dc.subjectentrepreneurpl
dc.subjecthuman capitalpl
dc.titleSpór o edukację w świetle austriackiej teorii ekonomiipl
dc.title.alternativeDispute on education in the context of the Austrian theory of economicspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2013.02.62.05pl
dc.description.Emaildrobnyp@uek.krakow.plpl
dc.description.AffiliationKatedra Mikroekonomii, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl
dc.description.number2(62)-
dc.description.firstpage62-
dc.description.lastpage78-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2013, nr 2(62)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
05_Paweł DROBNY.pdf237,76 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)