Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/612
Tytuł: | Классификация ошибок как основа реализации функций контроля при комм уникативно ориентированном обучении английскому языку |
Inne tytuły: | Classification of Learners’ Mistakes as a Basis of Control Functions Realization within the Communicative Approach to Teaching English Klasyfikacja błędów jako podstawa realizacji funkcji kontrolnych w podejściu komunikacyjnym nauczania języka angielskiego |
Autorzy: | Гец, Марина Г. |
Słowa kluczowe: | classifications and functions of speech irregularities mistakes errors and fossilized errors logical misconception mechanisms of control and self-control communicative approach |
Data wydania: | 2012 |
Data dodania: | 14-lut-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVI, 2012, s. 31-37 |
Abstrakt: | The article validates practicability of the analysis of typical language and speech mistakes made
by learners of the English language. The author defines the concept of speech irregularities,
gives several classifications, describes their functions, emphasizes logical fallacies and
delusions. They may be explicit signs of the underdevelopment of logical thinking. The author
underlines the necessity to accomplish control functions aiming at launching mechanisms of
self-control, self-check and reflection. W niniejszym artykule uzasadnia się celowość stosowania analizy typowych błędów w języku mówionym osób uczących się języka angielskiego. Autor rozpatruje różne definicje pojęcia „błąd”, przytacza kilka klasyfikacji błędów językowych oraz błędów, występujących w języku mówionym, opisuje ich funkcje, wyróżnia błędy logiczne, które świadczą o konieczności rozwijania logicznego myślenia. Podkreśla się konieczność realizacji czynności kontrolnooceniających z uwzględnieniem różnorodności ich funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów samokontroli i autokorekty uczących się osób. |
Afiliacja: | Минский государственный лингвистический университет |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/612 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2012.16.03 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2012, tom XVI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_16_Gec.pdf | 178,07 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)