REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5971
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiałous, Maciej-
dc.date.accessioned2017-11-08T07:40:11Z-
dc.date.available2017-11-08T07:40:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 31, 2017, s. 145-159pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5971-
dc.description.abstractThe publication aim is to familiarize the concept of education for culture and report how it is understood among cultural animators and educators in the Podlasie region, Poland. The article presents academic definitions of education for culture, similarities and differences between this concept and other terms, such as cultural education, intercultural education and multicultural education. Furthermore, it presents the ways of defining the concept of education for culture by people involved in the cultural activities in Podlasie region. Comparison of these perspectives shows the specifics of local cultural animators and educators – their ideas, aspirations and problems. Apparently, their definitions are varied by the type of institution they represent, still, the most common way of defining education for culture is conservative, close to the definition of cultural education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecteducation for culturepl
dc.subjectcultural educationpl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.subjectcultural policypl
dc.subjectPodlasie regionpl
dc.titleEdukacja kulturowa z perspektywy animatorów i edukatorów kultury w województwie podlaskimpl
dc.title.alternativeEducation for culture from the perspective of cultural animators and educators in the Podlasie regionpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.31.08-
dc.description.Emailmaciej.bialous@gmail.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesRegulamin Programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura, nck.pl/media/attachments/315633/Regulamin_BMK.pdf, [16.11.2016].pl
dc.description.referencesBiałous M., Kiszkiel Ł., Skowrońska M., Sztop-Rutkowska K. (2016), Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim, Białystok.pl
dc.description.referencesFatyga B. (2009), Jakiej kultury Polacy potrzebują i czy edukacja kulturalna im ją zapewnia?, Warszawa.pl
dc.description.referencesFerenz K. (2000), Edukacja kulturalna jako nadawanie kształtu ideom, [w:] Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży, red. B. Idzikowski, E Narkiewicz-Niedbalec, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesGajda J. (red.), (1998), Pedagogika kultury, Lublin.pl
dc.description.referencesJagodzińska K. (2013), Edukacja kulturalna na rzecz kreatywności i innowacyjności, [w:] J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, Kultura a rozwój, Warszawa.pl
dc.description.referencesKnaś P. (2014), Animacja i edukacja kulturowa. Czy kulturowość wypiera kulturalność?, cpe.poznan.pl/?s=kna%C5%9B, [19.09.2016].pl
dc.description.referencesKosińska M. (2012), Polityka edukacji – krytyka kultury. W stronę performatywnej pedagogiki krytycznej, [w:] Edukacja kulturalna jako projekt publiczny?, red. M. Kosińska, K. Sikorska, A. Skórzyńska, Poznań.pl
dc.description.referencesKosińska M. (2014), Edukacja kulturowa, [w:] Edukacja kulturowa. Poręcznik, red. R. Koshany, A. Skórzyńska, Poznań.pl
dc.description.referencesKrajewski M., Schmidt F. (2014), Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce, Kraków.pl
dc.description.referencesKunikowski S. (2013). Pedagogika kultury wobec wyzwań współczesności,„Zeszyty Naukowe WSHE. Nauki Pedagogiczne”, nr 26.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2003), Edukacja międzykulturowa, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Warszawa.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2011), Od Federacji Zespołów Badań Pogranicza do Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Kulturowej, „Pogranicze. Studia Społeczne”, t. XVII, cz. 1.pl
dc.description.referencesOlbrycht K. (2010), Edukacja kulturalna – potrzeby, uwarunkowania, perspektywy, regionalneobserwatoriumkultury.pl/kon2.html?file=tl_files/fotki%20kk/Edukacja%20 kulturalna%20%20Katarzyna%20Olbrycht.pdf, [19.09.2016].pl
dc.description.referencesSacharczuk J. (2011), Wielokulturowy Białystok – wstęp do rozważań na temat wyzwań współczesnej edukacji międzykulturowej, [w:] Edukacja międzykulturowa w Polsce wobec nowych wyzwań, red. A. Paszko, Kraków.pl
dc.description.referencesSuchodolski B. (1990), Wychowanie mimo wszystko, Warszawa.pl
dc.description.referencesSilverman D. (2007), Interpretacja danych jakościowych, Warszawa.pl
dc.description.pages145-159pl
dc.description.volume31-
dc.description.firstpage145pl
dc.description.lastpage159pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WSoc)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXXI

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)