Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5947
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Badowska, Mariola | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-23T12:16:10Z | - |
dc.date.available | 2017-10-23T12:16:10Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 30, 2017, s. 56-65 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/5947 | - |
dc.description.abstract | For several years, we have to deal with the increased influx of migrants to Europe. In accordance with the principles adopted in the European Union, each EU country is obliged to take measures and actions to facilitate the cultural and social integration of students with immigrant background in the new educational system. The article presents the current problems associated with mass migration to Europe, the dilemmas of educational policy and recommendations regarding the desired action in this regard. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | mass migration | pl |
dc.subject | immigrants | pl |
dc.subject | education policy | pl |
dc.subject | social integration | pl |
dc.title | Dylematy polityki edukacyjnej w kontekście społeczeństw wielokulturowych | pl |
dc.title.alternative | Dilemmas of educational policy in the context of multicultural societies | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2017.30.04 | - |
dc.description.Email | mariola.badowska@op.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora w Pułtusku | pl |
dc.description.references | Aleksander T., (2013), Andragogika, Kraków – Radom | pl |
dc.description.references | Badowska M., (2015), Edukacja dla zrównoważonego rozwoju a ograniczanie narastających nierówności społecznych jako wyzwanie naszego czasu, (w:) S. Neslušanová, M. Niklová, E. Jarosz (red.), Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení, Brno | pl |
dc.description.references | Berry J., (2003), Conceptual approaches to acculturation, (w:) K. W. Chun, M. P. Organista, G. Martin (red.), Acculturation. Advances in theory, measurement, and applied research, Washington | pl |
dc.description.references | Bourhis R. Y, Moise L. C., Perreault S., Senecal S., (1997), Towards an interactive acculturation model: A social psychological approach, „International Journal of Psychology”, nr 32(6) | pl |
dc.description.references | Carrera S., Geyer F., (2009), EU policy on education: the impact on the social inclusion of venerable groups, CEPS Special Report, http://aei.pitt.edu/14573/ [12.11.2012] | pl |
dc.description.references | Czajko I., (2016), Mandaty za odmowę przyjmowania uchodźców – absurdalna decyzja Unii Europejskiej, http://pl.sputniknews.com/opinie/20160506/2743174/Zapalowski-migranci-mandaty.html#ixzz491WtHWox [18.05.2016] | pl |
dc.description.references | Eurostat, (2015), Eurostat statistics explained, http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Asylum_statistics [20.03.2016] | pl |
dc.description.references | OECD, (2015), Immigrant Students at School: Easing the Journey towards Integration, OECD Reviews of Migrant Education, OECD Publishing, http://dx.doi.org/10.1787/9789264249509-en [20.03.2016] | pl |
dc.description.references | PICUM, (2015), Protecting undocumented children: Promising policies and practices from governments, Brussels, Platform for International Cooperation on Undocumented Migrants | pl |
dc.description.references | Rada Unii Europejskiej, (2009), Konkluzje Rady z dnia 29 listopada 2009 r. w sprawie kształcenia dzieci ze środowisk migracyjnych, Bruksela, Dziennik Urzędowy UE nr C301/5 [11.12.2009] | pl |
dc.description.references | Wujek T., (1996), Globalne wyzwania współczesnej cywilizacji, (w:) T. Wujek (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Radom | pl |
dc.description.references | Van Driel B., Darmody M., Kerzil J., (2016), Education policies and practices to foster tolerance, respect for diversity and civic responsibility in children, and young people in the EU, NESET II report, Luxembourg, Publications Office of the European Union, http://nesetweb.eu/en/library/education-policies-and-practices-to-foster-tolerancerespect-for-diversity-and-civic-responsibility-in-children-and-young-people-in-theeu/ [20.04.2016] | pl |
dc.description.pages | 56-65 | pl |
dc.description.volume | 30 | - |
dc.description.firstpage | 56 | - |
dc.description.lastpage | 65 | - |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_30_2017_M_Badowska_Dylematy_polityki_edukacyjnej_w_kontekscie_spoleczenstw_wielokulturowych.pdf | 116,3 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)