REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5947
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBadowska, Mariola-
dc.date.accessioned2017-10-23T12:16:10Z-
dc.date.available2017-10-23T12:16:10Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 30, 2017, s. 56-65pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5947-
dc.description.abstractFor several years, we have to deal with the increased influx of migrants to Europe. In accordance with the principles adopted in the European Union, each EU country is obliged to take measures and actions to facilitate the cultural and social integration of students with immigrant background in the new educational system. The article presents the current problems associated with mass migration to Europe, the dilemmas of educational policy and recommendations regarding the desired action in this regard.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmass migrationpl
dc.subjectimmigrantspl
dc.subjecteducation policypl
dc.subjectsocial integrationpl
dc.titleDylematy polityki edukacyjnej w kontekście społeczeństw wielokulturowychpl
dc.title.alternativeDilemmas of educational policy in the context of multicultural societiespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.30.04-
dc.description.Emailmariola.badowska@op.plpl
dc.description.AffiliationAkademia Humanistyczna im. A. Gieysztora w Pułtuskupl
dc.description.referencesAleksander T., (2013), Andragogika, Kraków – Radompl
dc.description.referencesBadowska M., (2015), Edukacja dla zrównoważonego rozwoju a ograniczanie narastających nierówności społecznych jako wyzwanie naszego czasu, (w:) S. Neslušanová, M. Niklová, E. Jarosz (red.), Sociální pedagogika ve světle společenského, institucionálního a individuálního ohrožení, Brnopl
dc.description.referencesBerry J., (2003), Conceptual approaches to acculturation, (w:) K. W. Chun, M. P. Organista, G. Martin (red.), Acculturation. Advances in theory, measurement, and applied research, Washingtonpl
dc.description.referencesBourhis R. Y, Moise L. C., Perreault S., Senecal S., (1997), Towards an interactive acculturation model: A social psychological approach, „International Journal of Psychology”, nr 32(6)pl
dc.description.referencesCarrera S., Geyer F., (2009), EU policy on education: the impact on the social inclusion of venerable groups, CEPS Special Report, http://aei.pitt.edu/14573/ [12.11.2012]pl
dc.description.referencesCzajko I., (2016), Mandaty za odmowę przyjmowania uchodźców – absurdalna decyzja Unii Europejskiej, http://pl.sputniknews.com/opinie/20160506/2743174/Zapalowski-migranci-mandaty.html#ixzz491WtHWox [18.05.2016]pl
dc.description.referencesEurostat, (2015), Eurostat statistics explained, http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Asylum_statistics [20.03.2016]pl
dc.description.referencesOECD, (2015), Immigrant Students at School: Easing the Journey towards Integration, OECD Reviews of Migrant Education, OECD Publishing, http://dx.doi.org/10.1787/9789264249509-en [20.03.2016]pl
dc.description.referencesPICUM, (2015), Protecting undocumented children: Promising policies and practices from governments, Brussels, Platform for International Cooperation on Undocumented Migrantspl
dc.description.referencesRada Unii Europejskiej, (2009), Konkluzje Rady z dnia 29 listopada 2009 r. w sprawie kształcenia dzieci ze środowisk migracyjnych, Bruksela, Dziennik Urzędowy UE nr C301/5 [11.12.2009]pl
dc.description.referencesWujek T., (1996), Globalne wyzwania współczesnej cywilizacji, (w:) T. Wujek (red.), Wprowadzenie do andragogiki, Radompl
dc.description.referencesVan Driel B., Darmody M., Kerzil J., (2016), Education policies and practices to foster tolerance, respect for diversity and civic responsibility in children, and young people in the EU, NESET II report, Luxembourg, Publications Office of the European Union, http://nesetweb.eu/en/library/education-policies-and-practices-to-foster-tolerancerespect-for-diversity-and-civic-responsibility-in-children-and-young-people-in-theeu/ [20.04.2016]pl
dc.description.pages56-65pl
dc.description.volume30-
dc.description.firstpage56-
dc.description.lastpage65-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXX

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)