REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5651
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLipiński, Aleksander-
dc.date.accessioned2017-06-21T08:44:10Z-
dc.date.available2017-06-21T08:44:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationStudia Iuridica Agraria T. 14, 2016, s. 221-243pl
dc.identifier.issn1642-0438-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5651-
dc.description.abstractThe primary function of the local development (spatial) plan is to determine the destination of the area covered by it, including various destinations of its individual fragments. Such plan is the act of local law, generally applicable on a given territory. Consequently, it becomes the basis for many decisions relating to the use of the real estates, which also means that it becomes an instrument of environmental protection. Detailed requirements of the legal system of environmental protection frequently stipulate that decisions determining the scope and manner of such protection must be in accordance with the local development plan. In fact, local development plan while specifying the destination of the covered area, also determines the legal scope and use of the environment. In practice, these requirements function only to a limited extent. This is because: – as a principle, adopting the local development plan is not compulsory, and as a result of a complex and expensive planning procedure only a part of the country territory is covered by such plans, – many local plans have numerous failures, primarily because of the conflict with the acts of parliament defining the detailed requirements to be met by such plans or because of the use of extremely imprecise terminology, – there is no effective mechanism for implementing the solutions of the public interest of a supracommunal character to the local development plans. For certain types of investments, this problem is solved by specific acts of law defining the detailed rules for the implementation of projects covered by them, while excluding requirements of spatial planning system.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2pl
dc.subjectLocal development planpl
dc.subjectenvironmental protectionpl
dc.subjectact of local lawpl
dc.subjectsome errors od local development planspl
dc.titleMiejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jako instrument ochrony środowiskapl
dc.title.alternativeThe local development plan as the instrument of environmental protectionpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/sia.2016.14.14-
dc.description.AffiliationUniwersytet Śląskipl
dc.description.referencesBukowski Z., Czech E.K., Karpus K., Rakoczy B., Prawo ochrony środowiska. Komentarz. Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesBukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009.pl
dc.description.referencesCiechanowicz-McLean J., Bukowski Z., Rakoczy B., Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesDobrowolski G. (red.), Zrównoważony rozwój jako czynnik determinujący prawne podstawy zarządzania geologicznymi zasobami środowiska, Katowice 2016.pl
dc.description.referencesFederczyk W., Fogel A., Kosieradzka-Federczyk A., Prawo ochrony środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesGórski M., Pchałek M., Radwecki W., Jerzmański J., Bar M., Urban S., Jendrośka J., Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesIzdebski H., Zachariasz I., Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesKaczor J., Językowy aspekt redagowania i interpretacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, „Samorząd Terytorialny” 2007 nr 10.pl
dc.description.referencesKruś M., Leoński Z., Szewczyk M., Prawo zagospodarowania przestrzeni, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesKwaśniak P., Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesMurzydło J., Znaczenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w świetle zmian wprowadzonych art. 7 ustawy z 9.06.2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze, „Finanse Komunalne” 2013, nr 3.pl
dc.description.referencesNiewiadomski Z. (red.), Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesNiznik-Dobosz I. (red.), Przestrzeń i nieruchomość jako przedmiot prawa administracyjnego. Publiczne prawo rzeczowe, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesSosnowski P., Buczyński K., Dziedzic-Bukowska J., Jaworski J., Komentarz. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesWierzbowski M., Plucińska-Filipowicz A. (red.), Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesZimmerman J. (red.), Przestrzeń w prawie administracyjnym, Warszawa 2013.pl
dc.description.pages221-243pl
dc.description.volume14-
dc.description.firstpage221-
dc.description.lastpage243-
dc.identifier.citation2Studia Iuridica Agrariapl
Występuje w kolekcji(ach):Studia Iuridica Agraria, 2016, tom XIV

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)