Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5444
Tytuł: | Фармiраванне асобасных якасцей будучых настаўнiкаў у адзiнай прасторы “ўнiверсiтэт – музей” |
Inne tytuły: | Kształtowanie cech osobistych przyszłych nauczycieli w jednolitej przestrzeni „uniwersytet – muzeum” Formation of individual qualities of would-be teachers in the homogenous space “university-museum” |
Autorzy: | Грынько, Святлана |
Słowa kluczowe: | szkolenia nauczycieli cechy osobiste nauczyciela muzeum pedagogika model przyszłego nauczyciela wspólna przestrzeń „uniwersytet – muzeum” teacher training teacher’s personal qualities museum museum pedagogy model of would-be teacher common space “university – museum” |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 20-kwi-2017 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Białorutenistyka Białostocka, T. 8, 2016, s. 421-436 |
Abstrakt: | Artykuł poświęcono problemowi kształtowania osobistych cech przyszłych nauczycieli w jednolitej przestrzeni „uniwersytet – muzeum”, którą tworzą możliwości edukacyjne muzeum jako instytucji kultury, a także nowe podejścia do historycznej i kulturowej oceny materiału dydaktycznego. Autorka wyjaśnia pojęcie „kształcenie muzealne”, charakteryzuje przyszłego nauczyciela, wyjaśnia treści nauczania przedmiotu Pedagogika znajdującego się w programie nauczania studentów specjalności pedagogicznych z wykorzystaniem zasobów muzealnych i procesu „kształcenia muzealnego”, Opisuje także istotę badań doświadczalnych, których celem jest stworzenie wspólnej przestrzeni „uniwersytet – muzeum” po to, aby przyszli nauczyciele nabyli umiejętności historycznego myślenia, kultury zachowania, estetycznego smaku, percepcji integralności obiektów i zjawisk. The article is devoted to formation of personal qualities of the future teachers in the homogenous space, “university – museum”, which is created through the use of educational opportunities of the museum as a cultural institution, as well as through the new approach to the historical and cultural evaluation of the material that is taught. The author explains the phenomenon of “muzeyefikatsiya obrazovaniya”. The article presents the characteristics of a would-be teacher, reveals the essence of Pedagogy subject in the teaching program for students of pedagogical specialties using museum resources and “muzeyefikatsiya obrazovaniya”. The author discusses experimental studies which aim to create a common space “university – museum” in order to develop in future teachers such skills as historical thinking, culture of behavior, aesthetic taste, perception of integrity of objects and phenomena. |
Afiliacja: | Гродзенскi дзяржаўны ўнiверсiтэт |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/5444 |
DOI: | 10.15290/bb.2016.08.26 |
ISSN: | 2081–2515 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Białorutenistyka Białostocka, 2016, tom 8 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BB_26_8_2016.pdf | 297,09 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)