REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5193
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNawrocki, Radosław-
dc.date.accessioned2017-02-15T12:59:23Z-
dc.date.available2017-02-15T12:59:23Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationParezja, 2016, nr 2(6), s. 61-73pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5193-
dc.description.abstractW niniejszym tekście autor podejmuje się refleksji dotyczącej sytuacji młodego pracownika naukowego w zakresie pedagogiki. Podstawą podjętej narracji jest sondaż diagnostyczny przeprowadzony wśród wspomnianej grupy młodych naukowców, obejmujący takie kwestie, jak: doświadczenia młodych pedagogów dotyczące ich pracy akademickiej; ocena systemu organizacji pracy na uczelniach; propozycje zmian, które miałyby wzbogacić kulturę pracy akademickiej wśród młodych pedagogów naukowców. Teza organizująca tekst dotyczy irytacji, jaką odczuwają młodzi naukowcy, a która wynika z ambiwalentnych doświadczeń związanych z kulturą pracy naukowej, jakiej doświadczają oni na co dzień. Autor zastanawia się, czy irytacja ta może być doświadczeniem rozumnym, konstruktywnym i emancypacyjnym.pl
dc.description.abstractIn this text, the author reflects upon the situation of a young researcher in the field of education. The basis of the narration is a diagnostic survey conducted among young researchers. The survey includes such issues as: the experience of young educators in their academic work; the assessment of the work organization system at the universities; the proposals for changes that would enrich academic culture of work among young scientists. The thesis organizing the text concerns irritation that young scientists feel every day, which results from ambivalent experience connected with the culture of scientific work. The author wonders whether the annoyance may be a wise, constructive and emancipatory experience.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectirytacjapl
dc.subjectmłody naukowiecpl
dc.subjectuniwersytetpl
dc.subjectneoliberalizmpl
dc.subjectirritationpl
dc.subjectyoung researcherpl
dc.subjectuniversitypl
dc.subjectneoliberalismpl
dc.titleZaczarowany umysł w odczarowanej rzeczywistości. Rzecz o irytacji młodego pedagogapl
dc.title.alternativeEnchanted mind in disenchanted reality. The thing about the annoyance of a young educatorpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2016.06.05-
dc.description.Emailradnaw1@amu.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.referencesHartman, J. (2010). O uniwersytet sofistyczny. W: J. Hartman, Polityka filozofii. Eseje, Kraków: Universitas.pl
dc.description.referencesKozłowski, M. (2016). Kruchość akademii, Res Publica Nowa, nr 1.pl
dc.description.referencesSloterdijk, P. (2011). Gniew i czas. Esej polityczno-psychologiczny. Przekł. A. Żychliński. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesSowa, J. (2015). Przedmowa. Inna akademia jest możliwa. W: K. Szadkowski, Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesSzadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesSzwabowski, O. (2014). Uniwersytet, fabryka, maszyna. Uniwersytet w perspektywie radykalnej. Warszawa: Instytut Wydawniczy „Książka i Prasa”.pl
dc.description.pages61-73pl
dc.description.issue2(6)pl
dc.description.firstpage61pl
dc.description.lastpage73pl
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2016, nr 2

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons