Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5193
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nawrocki, Radosław | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-15T12:59:23Z | - |
dc.date.available | 2017-02-15T12:59:23Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Parezja, 2016, nr 2(6), s. 61-73 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/5193 | - |
dc.description.abstract | W niniejszym tekście autor podejmuje się refleksji dotyczącej sytuacji młodego pracownika naukowego w zakresie pedagogiki. Podstawą podjętej narracji jest sondaż diagnostyczny przeprowadzony wśród wspomnianej grupy młodych naukowców, obejmujący takie kwestie, jak: doświadczenia młodych pedagogów dotyczące ich pracy akademickiej; ocena systemu organizacji pracy na uczelniach; propozycje zmian, które miałyby wzbogacić kulturę pracy akademickiej wśród młodych pedagogów naukowców. Teza organizująca tekst dotyczy irytacji, jaką odczuwają młodzi naukowcy, a która wynika z ambiwalentnych doświadczeń związanych z kulturą pracy naukowej, jakiej doświadczają oni na co dzień. Autor zastanawia się, czy irytacja ta może być doświadczeniem rozumnym, konstruktywnym i emancypacyjnym. | pl |
dc.description.abstract | In this text, the author reflects upon the situation of a young researcher in the field of education. The basis of the narration is a diagnostic survey conducted among young researchers. The survey includes such issues as: the experience of young educators in their academic work; the assessment of the work organization system at the universities; the proposals for changes that would enrich academic culture of work among young scientists. The thesis organizing the text concerns irritation that young scientists feel every day, which results from ambivalent experience connected with the culture of scientific work. The author wonders whether the annoyance may be a wise, constructive and emancipatory experience. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | irytacja | pl |
dc.subject | młody naukowiec | pl |
dc.subject | uniwersytet | pl |
dc.subject | neoliberalizm | pl |
dc.subject | irritation | pl |
dc.subject | young researcher | pl |
dc.subject | university | pl |
dc.subject | neoliberalism | pl |
dc.title | Zaczarowany umysł w odczarowanej rzeczywistości. Rzecz o irytacji młodego pedagoga | pl |
dc.title.alternative | Enchanted mind in disenchanted reality. The thing about the annoyance of a young educator | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2016.06.05 | - |
dc.description.Email | radnaw1@amu.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
dc.description.references | Hartman, J. (2010). O uniwersytet sofistyczny. W: J. Hartman, Polityka filozofii. Eseje, Kraków: Universitas. | pl |
dc.description.references | Kozłowski, M. (2016). Kruchość akademii, Res Publica Nowa, nr 1. | pl |
dc.description.references | Sloterdijk, P. (2011). Gniew i czas. Esej polityczno-psychologiczny. Przekł. A. Żychliński. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.description.references | Sowa, J. (2015). Przedmowa. Inna akademia jest możliwa. W: K. Szadkowski, Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Szadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2014). Uniwersytet, fabryka, maszyna. Uniwersytet w perspektywie radykalnej. Warszawa: Instytut Wydawniczy „Książka i Prasa”. | pl |
dc.description.pages | 61-73 | pl |
dc.description.issue | 2(6) | pl |
dc.description.firstpage | 61 | pl |
dc.description.lastpage | 73 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2016, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Radosław_Nawrocki_Zaczarowanyumysł_w%A0odczarowanej_rzeczywistości_Rzecz_o_irytacjimłodego_pedagoga__Parezja_2_2016_(6).pdf | 527,18 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL