REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4793
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorТозик, Оксана Викторовна-
dc.date.accessioned2016-12-02T09:42:03Z-
dc.date.available2016-12-02T09:42:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XX, 2016, s. 319-329pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4793-
dc.description.abstractTwórcza mowa pisana jest rozpatrywana jako rodzaj działalności językowej przyczyniającej się do rozwoju wyobraźni, myślenia twórczego, niezależności, realizacji potencjału osobowego. W artykule przedstawione są cechy opisu, narracji i argumentacji jako funkcjonalnosemantycznych rodzajów w mowie pisanej w gatunkach eseju i wypracowania. Uzasadniona jest aktualność nauki rozumowania jako środku intensyfikacji procesu edukacyjnego dzięki integracji w rozważaniach istniejących cech opisu i narracji.pl
dc.description.abstractCreative writing is described as a parole, which develops imagination, creative thinking, self-sufficiency and potential realization. The peculiarities of descriptive, narrative and argumentative types of writing as functional and semantic speech types in genres of essay and composition are considered. Argumentative speech is proved as an effective means of intensifying of educational process on the development of creative writing technique at the expense of integration of the essential peculiarities of narration and description.pl
dc.language.isorupl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttwórcza mowa pisanapl
dc.subjectrozwój osobistypl
dc.subjectwypracowaniepl
dc.subjectesejpl
dc.subjectfunkcjonalno-semantyczne rodzaje mowypl
dc.subjectargumentacjapl
dc.subjectopispl
dc.subjectnarracjapl
dc.subjectcreative writingpl
dc.subjectpersonal developmentpl
dc.subjectfunctional and semantic speech typespl
dc.subjectargumentative speechpl
dc.subjectdescriptionpl
dc.subjectnarrationpl
dc.titleСовершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подходаpl
dc.title.alternativeUdoskonalenie technologii edukacji twórczej mowy pisanej w językach obcych na podstawie podejścia gatunkowegopl
dc.title.alternativeThe development of creative writing technique in foreign language on basis of genre approachpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2016.20.22-
dc.description.Emailtostar@mail.rupl
dc.description.AffiliationМинский государственный лингвистический университет, Кафедра педагогики и методики высшей школыpl
dc.description.referencesБолотнова Н.С., Филологический анализ текста, Москва 2007.pl
dc.description.referencesГришина О.Н., Соотношение повествования, описания и рассуждения в художественном тексте: на материале англо-американской прозы XX века, дис. ... канд. фил. наук: 10.02.04, Москва 1983.pl
dc.description.referencesЛитвинко Ф.М., Методика изучения разделов школьного курса русского языка, Минск 2000.pl
dc.description.referencesМетс Н.А., Митрофанова О.Д., Одинцова Т.Б., Структура научного текста и обучение монологической речи, Москва 1981.pl
dc.description.referencesМоскальская О.И., Грамматика текста: пособие по грамматике немецкого языка для институтов и факультетов иностранных языков, Москва 1981.pl
dc.description.referencesНечаева О.А., Функционально-смысловые типы речи (описание, повествование, рассуждение), Улан-Удэ 1974.pl
dc.description.referencesНовиков А.И., Семантика текста и ее формализация, Москва 1983.pl
dc.description.referencesСеливанова Е.А., Основы лингвистической теории и коммуникации: монография, Киев 2002.pl
dc.description.referencesСолганик Г.Я., Стилистика текста: учебное пособие, Москва 1997.pl
dc.description.pages319-329pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_20_22.pdf328,04 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)