Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4790
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Polok, Krzysztof | - |
dc.date.accessioned | 2016-12-01T12:45:42Z | - |
dc.date.available | 2016-12-01T12:45:42Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 267-285 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/4790 | - |
dc.description.abstract | Artykuł odnosi się do szeregu kwestii dotyczących sposobów przekazu wiadomości językowych w zakresie języka obcego przy wykorzystaniu szeregu instrumentów, które oferuje nauczycielowi języka glottodydaktyka. Artykuł wskazuje bardziej szczegółowo na dwa główne instrumenty glottodydaktyczne, jakimi są psycholingwistyka i dydaktyka, ale w oddali widać wyraźnie szereg instrumentów pozostałych, takich jak glottofilozofia, kultura języka czy semantyka. | pl |
dc.description.abstract | The paper discusses a number of issues relating to the transference of language-orientated L2 issues with the help of a number of instruments that are offered by glotto-didactics to any L2 teacher. More importantly, the paper looks at the two glotto-didactic instruments, i.e. psycholinguistics and didactics, not forgetting about such instruments – appearing in distanced twilight - as glotto-philosophy, language culture, or semantics, that are also being mentioned in the paper. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | glottodydaktyka | pl |
dc.subject | system nauczyciel-uczeń | pl |
dc.subject | języki obce | pl |
dc.subject | glotto-didactics | pl |
dc.subject | T-L syndrome | pl |
dc.subject | foreign languages | pl |
dc.title | Instrumenty pracy w glottodydaktyce | pl |
dc.title.alternative | On the Instruments of Work of a FL Teacher | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2016.20.19 | - |
dc.description.Email | swortran@interia.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Katedra Anglistyki | pl |
dc.description.references | Andrews S., Teacher language awareness, Cambridge 2007. | pl |
dc.description.references | Bachman L., Fundamental consideration in language testing, Oxford 1990. | pl |
dc.description.references | Baker C., Foundations of bilingual education and bilingualism, Philadelphia 1997. | pl |
dc.description.references | Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Kraków 2011. | pl |
dc.description.references | Carter R., How aware should language teachers and learners be? Paper presented at the International Language in Education Conference, Hong-Kong, 14-16 December 1994. | pl |
dc.description.references | Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999. | pl |
dc.description.references | Goffmann E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Kramsch C., Language and Culture, Oxford 1998. | pl |
dc.description.references | Larsen-Freeman D., The grammar of choice, [w:] New perspectives on grammar teaching in second language classrooms, E. Hinkel, S. Fotos (red.), Mahwah 2002, s. 103-118. | pl |
dc.description.references | Leech G., Students’ grammar – teachers’ grammar – learners’ grammar, [w:] Grammar and the language teacher, M. Bygate, A. Tonkyn, E. Williams (red.), Hemel Hempstead 1994, s. 17-30. | pl |
dc.description.references | van Leer B., Introducing language awareness, London 1995. | pl |
dc.description.references | van Leer B., Interaction in the language curriculum: Awareness, autonomy and authenticity, London 1996. | pl |
dc.description.references | Long M., Robinson P., Focus on form: Theory, research and practice, [w:] Focus on form in classroom second language education, C. Doughty, J. Williams (red.), Cambridge 1998, s. 15-41. | pl |
dc.description.references | Philips D.H., Soltis J.F., Perspectives on learning, London 2004. | pl |
dc.description.references | Ratner N., Gleason J., Psycholinguistics, Harcourt 2005. | pl |
dc.description.references | Richards J.C., Rogers T.S., Approaches and methods in language teaching, Cambridge 2001. | pl |
dc.description.references | de Saussure F., Écrits de linguistique générale, Paris 2002. | pl |
dc.description.references | Sinclair J.M., Language awareness in six easy lessons, [w:] Language awareness NCLE Reports and Papers 6, G. Donmall (red.), London 1985, s. 33-37. | pl |
dc.description.references | Skinner B.F., The science of teaching and the art of learning, „Harvard Educational Review” 1954, 24, s. 86-97. | pl |
dc.description.references | Thornbury S., About language, Cambridge 1997. | pl |
dc.description.references | Wichura H., Metody kształcenia początkowego, [w:] Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, Warszawa 1990, [online], http://www.edukator.org.pl/2005a/wspieranie/wspieranie.html, [dostęp: 20.01.2016]. | pl |
dc.description.references | Yule G., The Study of Language, Cambridge 1998. | pl |
dc.description.pages | 267-285 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_20_K.Polok_Instrumenty_pracy_w_glottodydaktyce.pdf | 455,95 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)