REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4790
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPolok, Krzysztof-
dc.date.accessioned2016-12-01T12:45:42Z-
dc.date.available2016-12-01T12:45:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XX, 2016, s. 267-285pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4790-
dc.description.abstractArtykuł odnosi się do szeregu kwestii dotyczących sposobów przekazu wiadomości językowych w zakresie języka obcego przy wykorzystaniu szeregu instrumentów, które oferuje nauczycielowi języka glottodydaktyka. Artykuł wskazuje bardziej szczegółowo na dwa główne instrumenty glottodydaktyczne, jakimi są psycholingwistyka i dydaktyka, ale w oddali widać wyraźnie szereg instrumentów pozostałych, takich jak glottofilozofia, kultura języka czy semantyka.pl
dc.description.abstractThe paper discusses a number of issues relating to the transference of language-orientated L2 issues with the help of a number of instruments that are offered by glotto-didactics to any L2 teacher. More importantly, the paper looks at the two glotto-didactic instruments, i.e. psycholinguistics and didactics, not forgetting about such instruments – appearing in distanced twilight - as glotto-philosophy, language culture, or semantics, that are also being mentioned in the paper.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectglottodydaktykapl
dc.subjectsystem nauczyciel-uczeńpl
dc.subjectjęzyki obcepl
dc.subjectglotto-didacticspl
dc.subjectT-L syndromepl
dc.subjectforeign languagespl
dc.titleInstrumenty pracy w glottodydaktycepl
dc.title.alternativeOn the Instruments of Work of a FL Teacherpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2016.20.19-
dc.description.Emailswortran@interia.plpl
dc.description.AffiliationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Katedra Anglistykipl
dc.description.referencesAndrews S., Teacher language awareness, Cambridge 2007.pl
dc.description.referencesBachman L., Fundamental consideration in language testing, Oxford 1990.pl
dc.description.referencesBaker C., Foundations of bilingual education and bilingualism, Philadelphia 1997.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesCarter R., How aware should language teachers and learners be? Paper presented at the International Language in Education Conference, Hong-Kong, 14-16 December 1994.pl
dc.description.referencesDobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999.pl
dc.description.referencesGoffmann E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesKramsch C., Language and Culture, Oxford 1998.pl
dc.description.referencesLarsen-Freeman D., The grammar of choice, [w:] New perspectives on grammar teaching in second language classrooms, E. Hinkel, S. Fotos (red.), Mahwah 2002, s. 103-118.pl
dc.description.referencesLeech G., Students’ grammar – teachers’ grammar – learners’ grammar, [w:] Grammar and the language teacher, M. Bygate, A. Tonkyn, E. Williams (red.), Hemel Hempstead 1994, s. 17-30.pl
dc.description.referencesvan Leer B., Introducing language awareness, London 1995.pl
dc.description.referencesvan Leer B., Interaction in the language curriculum: Awareness, autonomy and authenticity, London 1996.pl
dc.description.referencesLong M., Robinson P., Focus on form: Theory, research and practice, [w:] Focus on form in classroom second language education, C. Doughty, J. Williams (red.), Cambridge 1998, s. 15-41.pl
dc.description.referencesPhilips D.H., Soltis J.F., Perspectives on learning, London 2004.pl
dc.description.referencesRatner N., Gleason J., Psycholinguistics, Harcourt 2005.pl
dc.description.referencesRichards J.C., Rogers T.S., Approaches and methods in language teaching, Cambridge 2001.pl
dc.description.referencesde Saussure F., Écrits de linguistique générale, Paris 2002.pl
dc.description.referencesSinclair J.M., Language awareness in six easy lessons, [w:] Language awareness NCLE Reports and Papers 6, G. Donmall (red.), London 1985, s. 33-37.pl
dc.description.referencesSkinner B.F., The science of teaching and the art of learning, „Harvard Educational Review” 1954, 24, s. 86-97.pl
dc.description.referencesThornbury S., About language, Cambridge 1997.pl
dc.description.referencesWichura H., Metody kształcenia początkowego, [w:] Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, Warszawa 1990, [online], http://www.edukator.org.pl/2005a/wspieranie/wspieranie.html, [dostęp: 20.01.2016].pl
dc.description.referencesYule G., The Study of Language, Cambridge 1998.pl
dc.description.pages267-285pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_20_K.Polok_Instrumenty_pracy_w_glottodydaktyce.pdf455,95 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)