REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4762
Tytuł: Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching
Inne tytuły: Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych
Autorzy: Botwina, Renata
Saniewska, Marta
Słowa kluczowe: neurodidactics
brain-based learning
foreign language teaching
multitasking
webquest
the Moodle platform
neurodydaktyka
nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi
nauczanie języków obcych
platforma Moodle
Data wydania: 2016
Data dodania: 30-lis-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 41-49
Abstrakt: Neurodidactics or brain-based learning, a relatively new interdisciplinary science, constitutes an interface between didactics, neuroscience, pedagogy and psychology. Based on the latest findings of brain research, it provides principles and suggestions for effective brain-based learning and teaching. This paper entitled “Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching” describes the principles of neurodidactics or brain-based learning with reference to foreign language teaching. It presents the basics of neurodidactics and brain-based teaching and the way it affects learning and memory. With this in mind, some brain-based ideas and approaches for the foreign language classroom are explained which may help to find a better and more effective way of foreign language learning and teaching.
Neurodydaktyka lub nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi to stosunkowo nowa nauka interdyscyplinarna, która sytuuje się pomiędzy dydaktyką, neurologią, pedagogiką i psychologią. Artykuł zatytułowany „Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych” opisuje działanie neurodydaktyki w odniesieniu do nauczania języków obcych. Przedstawia najważniejsze zasady neurodydaktyki, nauczania/uczenia się przyjaznego mózgowi i pamięci. Ponadto prezentuje wybrane techniki, które mogą być z powodzeniem użyte podczas lekcji języka obcego w szkole. Mogą one pomóc w znalezieniu lepszego i bardziej skutecznego sposobu uczenia się i nauczania języków obcych.
Afiliacja: dr Renata Botwina - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki
mgr Marta Saniewska - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki
E-mail: Renata Botwina: r.botwina@uw.edu.pl
Marta Saniewska: m.saniewska@uw.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/4762
DOI: 10.15290/lingdid.2016.20.03
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)