REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3992
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJantarska, Anna-
dc.date.accessioned2016-03-15T11:50:59Z-
dc.date.available2016-03-15T11:50:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XIX, 2015, s. 91-103pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3992-
dc.description.abstractNiniejszy artykuł prezentuje wyniki badania korelacyjnego przeprowadzonego na grupie 64 dorosłych uczących się języka angielskiego. Badana grupa to studenci II roku filologii angielskiej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Analizie poddane zostały siła i charakter związku pomiędzy stylem kognitywnym zależnością / niezależnością od pola danych (FD / FI – zmienna niezależna badania) a wynikami egzaminu PNJA (zmienna zależna badania). Wnioski sformułowano na podstawie oceny diagramów korelacyjnych i przeprowadzonych analiz statystycznych. Badanie jest częścią długofalowego projektu weryfikującego wpływ FD / FI na przyswajanie języka angielskiego.pl
dc.description.abstractThe following article presents the results of a correlational study conducted on a sample of 64 adult learners of English. They were the second-year students of English Philology at Jan Kochanowski University in Kielce. The researcher has analyzed the nature and strength of the relationship between the cognitive style of field dependence FD / field independence FI (an independent variable of the study) and the PNJA English achievement test results (a dependent variable of the study). Conclusions are drawn on the basis of correlational diagrams and statistical analyses. The research in question is a part of a long-term project aiming at a thorough examination of the effect that FD / FI has on the acquisition of English as a second language.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectprzyswajanie języka obcegopl
dc.subjectróżnice indywidualne uczących siępl
dc.subjectstyl kognitywny / styl uczenia siępl
dc.subjectzależność od pola danychpl
dc.subjectniezależność od pola danychpl
dc.subjectsprawności językowepl
dc.subjectbadanie korelacyjnepl
dc.subjectforeign language acquisitionpl
dc.subjectindividual learner differencespl
dc.subjectcognitive / learning stylepl
dc.subjectfield dependencepl
dc.subjectfield independencepl
dc.subjectlanguage skillspl
dc.subjectcorrelational researchpl
dc.titleZwiązek pomiędzy zależnością / niezależnością od pola danych a wynikami testów kompetencji z języka angielskiego. Rezultaty badania korelacyjnegopl
dc.title.alternativeThe relationship between field dependence / field independence and English achievement test results. The outcomes of the correlational studypl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2015.19.07-
dc.description.Emailanna.jantarska@ujk.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcychpl
dc.description.referencesGalloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesJantarska A., On the Role of Individual Learner Differences in the Teaching / Learning of Foreign Languages: the Dimension of Field Dependence / Field Independence. With Morals for EFL Teaching, „Respectus Philologicus” 2006, nr 9 (14).pl
dc.description.referencesJantarska A., Zależność i niezależność od pola a przyswajanie języka angielskiego. Wyniki badania pilotażowego oraz analiza zastosowanych procedur i narzędzi badawczych, „Neofilolog” 2009, nr 33.pl
dc.description.referencesJantarska A., The role of field dependence / field independence in the acquisition of English grammatical and lexical structures. Correlational research results, „Linguodidacica” 2009, t. 13.pl
dc.description.referencesJantarska A., Związek pomiędzy zależnością / niezależnością od pola danych a receptywnymi sprawnościami językowymi – wyniki badania korelacyjnego, „Linguodidactica” 2012, t. 16.pl
dc.description.referencesJantarska A., Zależność / niezależność od pola danych a wyniki testów kompetencji z języka angielskiego. Rezultaty pilotażowego badania panelowego, „Linguodidactica” 2013, t. 17.pl
dc.description.referencesJantarska A., Zależność/ niezależność od pola danych a rozwijanie sprawności pisania w języku angielskim. Rezultaty badania korelacyjnego, „Linguodidactica” 2014, t. 18.pl
dc.description.referencesJóżwiak J., Podgórski J., Statystyka od podstaw, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesMatczak A., Style poznawcze, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, Gdańsk 2000.pl
dc.description.referencesNosal Cz. S., Różnice indywidualne w stylach uczenia się i myślenia, „Przegląd Psychologiczny” 2000, t. 43.pl
dc.description.referencesPułaska-Turyna B., Statystyka dla ekonomistów, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesWitkin H., Oltman P., Raskin E., Karp S., A Manual for the Group Embedded Figures Test, California 1971.pl
dc.description.pages91-103pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2015, tom XIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_19_Jantarska.pdf503,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)