REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3987
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGłowińska, Beata-
dc.date.accessioned2016-03-14T09:45:31Z-
dc.date.available2016-03-14T09:45:31Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XIX, 2015, s. 39-50pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3987-
dc.description.abstractW artykule poruszono zagadnienie wykorzystania wiadomości internetowych na zajęciach z praktycznej nauki języka niemieckiego (PNJN) na studiach germanistycznych. Temat artykułu skłania do refleksji nad przydatnością tekstów internetowych jako materiału dydaktycznego, jest też okazją do przedstawienia praktycznych rozwiązań ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności mówienia na zaawansowanym poziomie znajomości języka obcego.pl
dc.description.abstractThe article discusses the question of using news websites in teaching German as a foreign language to students of German philology. The article encourages reflection on the usefulness of texts available on-line as teaching materials and presents some practical solutions aimed at developing speaking skills at an advanced level of proficiency in a foreign language.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectserwisy internetowepl
dc.subjecttreścipl
dc.subjectjęzyk niemieckipl
dc.subjectdostępnośćpl
dc.subjectnews websitespl
dc.subjectcontentpl
dc.subjectGermanpl
dc.subjectaccessibilitypl
dc.titleWykorzystanie internetowych serwisów informacyjnych w rozwijaniu umiejętności wypowiadania się w języku niemieckimpl
dc.title.alternativeThe use of news websites in developing the speaking skills in German as a foreign languagepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2015.19.03-
dc.description.EmailBeata_Glowinska@wp.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcychpl
dc.description.referencesAdamczak-Krysztofowicz S., Teksty autentyczne jako źródło interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, „Neofilolog” 2004, nr 25.pl
dc.description.referencesArabski J., Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna, Katowice 1997.pl
dc.description.referencesChodkiewicz H., Nauczanie języka przez treść: założenia i rozwój koncepcji, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.pl
dc.description.referencesCiepielewska L., Muttersprache im Fremdsprachenunterricht – mehr als ein Ausweichmanöver?, „Glottodidactica” 2008, t. 34.pl
dc.description.referencesGórecka J., Korzystanie z internetowych zasobów a rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu/uczeniu się na poziomie zaawansowanym. Kompetencje warsztatowe nauczyciela języków obcych, [w:] Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak (red.), Poznań-Kalisz 2009.pl
dc.description.referencesLisiecka-Czop M., Ins Netz gelockt – phraseologische Online-Wörterbücher, „Lingwistyka Stosowana” 2013, nr 7.pl
dc.description.referencesMac A., Zum Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten, „Glottodidactica” 2011, t. 37.pl
dc.description.referencesPisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002.pl
dc.description.referencesPoniatowicz Ł., O efektywność nauczania języka obcego na etapie zaawansowanym, „Lingoudidactica” 2010, t.14.pl
dc.description.referencesRechcińska J., Wiadomosci TVP jako przejaw manipulacji w serwisie informacyjnym, „Jezykoznawstwo” 2007, nr 1.pl
dc.description.referencesSkowronek B., Deutsch als Fremdsprache, ökokratisches Konzept, „Glottodidactica” 2011, t. 37.pl
dc.description.referencesSzymoniak K., Między gazetą a internetem – nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy?, „Język, Komunikacja, Informacja” 2008, nr 3.pl
dc.description.referencesTargońska J., Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs, „Glottodidactica” 2011, t. 37.pl
dc.description.referencesTrancygier-Koczuk Z., Motywacja do nauki języka obcego, „Linguodidactica” 2010, t. 14.pl
dc.description.referencesWidła H., Skuteczność nauczania drugiego języka obcego – próba zastosowania wyników badań w praktyce, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.pl
dc.description.pages39-50pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2015, tom XIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_19_Glowinska.pdf150,39 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)