Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3987
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Głowińska, Beata | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-14T09:45:31Z | - |
dc.date.available | 2016-03-14T09:45:31Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, tom XIX, 2015, s. 39-50 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3987 | - |
dc.description.abstract | W artykule poruszono zagadnienie wykorzystania wiadomości internetowych na zajęciach z praktycznej nauki języka niemieckiego (PNJN) na studiach germanistycznych. Temat artykułu skłania do refleksji nad przydatnością tekstów internetowych jako materiału dydaktycznego, jest też okazją do przedstawienia praktycznych rozwiązań ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności mówienia na zaawansowanym poziomie znajomości języka obcego. | pl |
dc.description.abstract | The article discusses the question of using news websites in teaching German as a foreign language to students of German philology. The article encourages reflection on the usefulness of texts available on-line as teaching materials and presents some practical solutions aimed at developing speaking skills at an advanced level of proficiency in a foreign language. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | serwisy internetowe | pl |
dc.subject | treści | pl |
dc.subject | język niemiecki | pl |
dc.subject | dostępność | pl |
dc.subject | news websites | pl |
dc.subject | content | pl |
dc.subject | German | pl |
dc.subject | accessibility | pl |
dc.title | Wykorzystanie internetowych serwisów informacyjnych w rozwijaniu umiejętności wypowiadania się w języku niemieckim | pl |
dc.title.alternative | The use of news websites in developing the speaking skills in German as a foreign language | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2015.19.03 | - |
dc.description.Email | Beata_Glowinska@wp.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcych | pl |
dc.description.references | Adamczak-Krysztofowicz S., Teksty autentyczne jako źródło interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, „Neofilolog” 2004, nr 25. | pl |
dc.description.references | Arabski J., Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna, Katowice 1997. | pl |
dc.description.references | Chodkiewicz H., Nauczanie języka przez treść: założenia i rozwój koncepcji, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4. | pl |
dc.description.references | Ciepielewska L., Muttersprache im Fremdsprachenunterricht – mehr als ein Ausweichmanöver?, „Glottodidactica” 2008, t. 34. | pl |
dc.description.references | Górecka J., Korzystanie z internetowych zasobów a rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu/uczeniu się na poziomie zaawansowanym. Kompetencje warsztatowe nauczyciela języków obcych, [w:] Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak (red.), Poznań-Kalisz 2009. | pl |
dc.description.references | Lisiecka-Czop M., Ins Netz gelockt – phraseologische Online-Wörterbücher, „Lingwistyka Stosowana” 2013, nr 7. | pl |
dc.description.references | Mac A., Zum Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten, „Glottodidactica” 2011, t. 37. | pl |
dc.description.references | Pisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | Poniatowicz Ł., O efektywność nauczania języka obcego na etapie zaawansowanym, „Lingoudidactica” 2010, t.14. | pl |
dc.description.references | Rechcińska J., Wiadomosci TVP jako przejaw manipulacji w serwisie informacyjnym, „Jezykoznawstwo” 2007, nr 1. | pl |
dc.description.references | Skowronek B., Deutsch als Fremdsprache, ökokratisches Konzept, „Glottodidactica” 2011, t. 37. | pl |
dc.description.references | Szymoniak K., Między gazetą a internetem – nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy?, „Język, Komunikacja, Informacja” 2008, nr 3. | pl |
dc.description.references | Targońska J., Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs, „Glottodidactica” 2011, t. 37. | pl |
dc.description.references | Trancygier-Koczuk Z., Motywacja do nauki języka obcego, „Linguodidactica” 2010, t. 14. | pl |
dc.description.references | Widła H., Skuteczność nauczania drugiego języka obcego – próba zastosowania wyników badań w praktyce, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4. | pl |
dc.description.pages | 39-50 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2015, tom XIX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_19_Glowinska.pdf | 150,39 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)