Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3842
Tytuł: | Dom rodzinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny |
Inne tytuły: | The family home as an area of interest of contemporary family pedagogy |
Autorzy: | Krzesińska-Żach, Beata |
Słowa kluczowe: | family home childhood dysfunctional families model of family home dom rodzinny dzieciństwo rodziny dysfunkcyjne model rodzinnego domu |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 16-lut-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Rocznik Teologii Katolickiej, T. 14/1, 2015, s. 285-297 |
Abstrakt: | Family pedagogy focuses its interests around the issue of family upbringing, emphasizing the role of family and family home in human life. The article presents the role of family home in child’s life as the place of deep experiences, closeness and ties between the closest members of the family. The family home should create conditions for the proper development of the child and influence the form of childhood. The research concerning the family home shows that it is perceived by children from the angle of the atmosphere prevailing in it (unfavourable atmosphere arouses the feeling of loneliness, favourable atmosphere gives the sense of emotional security, makes the family home a safe home). |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
Nota biograficzna: | dr BEATA KRZESIŃSKA-ŻACH – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Społecznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Zainteresowania naukowe dotyczą problematyki pedagogiki społecznej, pedagogiki rodziny i tanatopedagogiki. Współautorka książki Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym (1995) oraz autorka książek: "Człowiek w sytuacji zagrożenia jako podmiot oddziaływań pracownika socjalnego" (2006), "Pedagogika rodziny" (2007) i wielu artykułów, m.in. "Dziecko w rodzinie i w środowisku rówieśniczym. Wybrane zagadnienia i źródła z pedagogiki społecznej", J. Izdebska (red.) (2003), "Pedagogika społeczna w służbie rodzinie (aspekt marginalizacyjny, resocjalizacyjny i psychologiczny", K. Gąsior, T. Sakowicz (red.) (2005), "Dziecko – sukcesy i porażki", R. Piwowarski (red.) (2007), "Wyzwania współczesnego dzieciństwa i rodzicielstwa", J. Szymanowska (red.) (2014). Prowadzi wykłady, ćwiczenia, seminaria licencjackie i magisterskie z zakresu pedagogiki społecznej i pedagogiki rodziny. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3842 |
DOI: | 10.15290/rtk.2015.14.1.19 |
ISSN: | 1644-8855 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Rocznik Teologii Katolickiej, 2015, tom XIV/1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
2015.1-19.pdf | 247,51 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)