REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3842
Tytuł: Dom rodzinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny
Inne tytuły: The family home as an area of interest of contemporary family pedagogy
Autorzy: Krzesińska-Żach, Beata
Słowa kluczowe: family home
childhood
dysfunctional families
model of family home
dom rodzinny
dzieciństwo
rodziny dysfunkcyjne
model rodzinnego domu
Data wydania: 2015
Data dodania: 16-lut-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Rocznik Teologii Katolickiej, T. 14/1, 2015, s. 285-297
Abstrakt: Family pedagogy focuses its interests around the issue of family upbringing, emphasizing the role of family and family home in human life. The article presents the role of family home in child’s life as the place of deep experiences, closeness and ties between the closest members of the family. The family home should create conditions for the proper development of the child and influence the form of childhood. The research concerning the family home shows that it is perceived by children from the angle of the atmosphere prevailing in it (unfavourable atmosphere arouses the feeling of loneliness, favourable atmosphere gives the sense of emotional security, makes the family home a safe home).
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
Nota biograficzna: dr BEATA KRZESIŃSKA-ŻACH – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Społecznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Zainteresowania naukowe dotyczą problematyki pedagogiki społecznej, pedagogiki rodziny i tanatopedagogiki. Współautorka książki Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym (1995) oraz autorka książek: "Człowiek w sytuacji zagrożenia jako podmiot oddziaływań pracownika socjalnego" (2006), "Pedagogika rodziny" (2007) i wielu artykułów, m.in. "Dziecko w rodzinie i w środowisku rówieśniczym. Wybrane zagadnienia i źródła z pedagogiki społecznej", J. Izdebska (red.) (2003), "Pedagogika społeczna w służbie rodzinie (aspekt marginalizacyjny, resocjalizacyjny i psychologiczny", K. Gąsior, T. Sakowicz (red.) (2005), "Dziecko – sukcesy i porażki", R. Piwowarski (red.) (2007), "Wyzwania współczesnego dzieciństwa i rodzicielstwa", J. Szymanowska (red.) (2014). Prowadzi wykłady, ćwiczenia, seminaria licencjackie i magisterskie z zakresu pedagogiki społecznej i pedagogiki rodziny.
URI: http://hdl.handle.net/11320/3842
DOI: 10.15290/rtk.2015.14.1.19
ISSN: 1644-8855
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Rocznik Teologii Katolickiej, 2015, tom XIV/1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
2015.1-19.pdf247,51 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)