Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3103
Tytuł: | Przebaczenie jako działanie. O znaczeniu tego, co nieprzewidywalne dla edukacji |
Inne tytuły: | Forgiveness as an action. The meaning of the unpredictable for education |
Autorzy: | Szymala, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | przebaczenie działanie edukacyjne nieprzewidywalność szkoła jako instytucja humanistyczna orientacja edukacji kształcenie nauczycieli forgiveness educational action unpredictability school as an institution humanisitic orientation of education teacher training |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 23-lip-2015 |
Wydawca: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja, 2015, nr 1(3), s. 103-116 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na przebaczenie w aspekcie jego nieprzewidywalności (asystemowości) oraz zasygnalizowanie znaczenia tej kategorii dla edukacji i kształcenia nauczycieli. W tekście zostaje także ukazana możliwość praktycznego przeniesienia tej kategorii na grunt funkcjonowania szkoły jako instytucji, zgodnie ze znaczeniem, jakie nadaje przebaczeniu Hannah Arendt. The aim of the paper is to draw attention to the issue of forgiveness in terms of its unpredictability (non-system) and to emphasize the importance of this category for education and teacher training. The text presents also the possibility of practical application of this category to the school, on the basis of the concept of forgiveness, used by Hannah Arendt. |
Afiliacja: | Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Liceum „Strumienie” Stowarzyszenia STERNIK |
E-mail: | kszymala@wp.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3103 |
DOI: | 10.15290/parezja.2015.03.09 |
ISSN: | 2353–7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
9-Katarzyna-Szymala_Przebaczenie-jako-działanie_O-znaczeniu-tego-co-nieprzewidywalne-dla-edukacji_Parezja_1_20153.pdf | 677,25 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL