REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3103
Tytuł: Przebaczenie jako działanie. O znaczeniu tego, co nieprzewidywalne dla edukacji
Inne tytuły: Forgiveness as an action. The meaning of the unpredictable for education
Autorzy: Szymala, Katarzyna
Słowa kluczowe: przebaczenie
działanie edukacyjne
nieprzewidywalność
szkoła jako instytucja
humanistyczna orientacja edukacji
kształcenie nauczycieli
forgiveness
educational action
unpredictability
school as an institution
humanisitic orientation of education
teacher training
Data wydania: 2015
Data dodania: 23-lip-2015
Wydawca: Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja, 2015, nr 1(3), s. 103-116
Abstrakt: Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na przebaczenie w aspekcie jego nieprzewidywalności (asystemowości) oraz zasygnalizowanie znaczenia tej kategorii dla edukacji i kształcenia nauczycieli. W tekście zostaje także ukazana możliwość praktycznego przeniesienia tej kategorii na grunt funkcjonowania szkoły jako instytucji, zgodnie ze znaczeniem, jakie nadaje przebaczeniu Hannah Arendt.
The aim of the paper is to draw attention to the issue of forgiveness in terms of its unpredictability (non-system) and to emphasize the importance of this category for education and teacher training. The text presents also the possibility of practical application of this category to the school, on the basis of the concept of forgiveness, used by Hannah Arendt.
Afiliacja: Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Liceum „Strumienie” Stowarzyszenia STERNIK
E-mail: kszymala@wp.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/3103
DOI: 10.15290/parezja.2015.03.09
ISSN: 2353–7914
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons