Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3002
Tytuł: | Diagnostyka w dialogu edukacyjnym |
Autorzy: | Nikitorowicz, Jerzy |
Słowa kluczowe: | edukacja międzykulturowa dialog edukacja diagnoza zagrożenia współczesnego świata |
Data wydania: | 2009 |
Data dodania: | 19-cze-2015 |
Wydawca: | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie |
Źródło: | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod red. Moniki Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 15-29 |
Abstrakt: | Wobec wielu zagrożeń współczesnego świata, lęków i frustracji i jednocześnie wielkich postępów w medycynie, istotnym zadaniem nauk pedagogicznych staje się problem skutecznego i szybkiego rozpoznawania i podejmowania działań terapeutycznych, profilaktycznych i projektujących. Diagnostyka ma do spełnienia m.in. funkcję opisową, wyjaśniającą i tłumaczącą, a przede wszystkim prognostyczną, innowacyjną i praktyczną. Intencją tego opracowania jest ukazanie procesu diagnozowania w dialogu edukacyjnym. W pierwszej kolejności wskazuje się na wyzwania i działania współczesnej edukacji a następnie proponuje holistyczne ujęcie procesu diagnozowania. Tak rozumiana diagnostyka zawiera w sobie immanentnie dialog, najbardziej znaczącą formę komunikacji społecznej. Z kolei dialog w edukacji związany jest z podmiotowym ujmowaniem przebiegu edukacji, aktywnością podmiotów, innowacyjnością, twórczością, odpowiedzialnością za autonomię podmiotów. |
Afiliacja: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Sponsorzy: | Publikację wydano ze środków przeznaczonych na dofinansowanie wojewódzkich zadań w zakresie doskonalenia nauczycieli |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3002 |
ISBN: | 978-83-61209-23-2 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Jerzy Nikitorowicz_Diagnostyka w dialogu edukacyjnym.pdf | 502,85 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL