REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2918
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiedek, Mikołaj-
dc.contributor.authorHoffmann-Niedek, Anna-
dc.date.accessioned2015-05-29T06:33:00Z-
dc.date.available2015-05-29T06:33:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOptimum. Studia ekonomiczne, Nr 4 (70) 2014, s. 46-60pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2918-
dc.description.abstractPrzedmiotem artykułu są pojawiające się na rynku tendencje do określania i znakowania produktów jako zrównoważone, głównie w celach marketingowych, z pominięciem formalnego systemu certyfikacji na produkcję zgodną z wymogami ekologicznymi oraz uznanymi systemami ekoznakowania. Zjawiska te dotyczą przede wszystkim branży spożywczej i są podejmowane przez dużych producentów. Niektóre przedsiębiorstwa dążą do wykorzystania braku formalno-prawnej definicji produkcji zrównoważonej i zrównoważonego produktu, stąd definiują je zgodnie z partykularnymi interesami. Stanowi to zagrożenie dla rynkowej wiarygodności produktów znakowanych jako ekologiczne i prowadzi do zaburzenia uczciwej konkurencji pod względem ekologicznych charakterystyk produktów.pl
dc.description.abstractThis paper examines the emerging trend to label non-sustainable products as sustainable ones, mainly for marketing reasons, bypassing the formal certification system consistent with ecological standards (eco-labelling). This primarily concerns major food companies. They take advantage of the absence of formal legal definitions of sustainable products and sustainable production, and make up their own definitions that align with their particular interests. Such behaviour proves to be a serious threat to the credibility of products labelled as sustainable (eco-labelled), and to fair competition among manufacturers of ecological products.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectzrównoważony rozwójpl
dc.subjectzrównoważona produkcja i konsumpcjapl
dc.subjectprodukcja ekologicznapl
dc.subjectzrównoważone rolnictwopl
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność biznesupl
dc.subjectsustainable developmentpl
dc.subjectsustainable production and consumptionpl
dc.subjectorganic productionpl
dc.subjectsustainable agriculturepl
dc.subjectco rporate social responsibilitypl
dc.titleProdukcja ekologiczna a zrównoważona w świetle odpowiedzialności biznesupl
dc.title.alternativeEcological and Sustainable Production in View of Corporate Social Responsibilitypl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2014.04.70.04-
dc.description.EmailMikołaj Niedek: mniedek@cigg.pl; Anna Hoffmann-Niedek: a.hoffmann@itp.edu.plpl
dc.description.AffiliationDr Mikołaj Niedek – Econsulting; mgr inż. Anna Hoffmann-Niedek – Instytut Technologiczno-Przyrodniczy Falenty-Raszynpl
dc.description.firstpage4(70)pl
dc.description.firstpage46pl
dc.description.lastpage60pl
dc.identifier.citation2Optimum. Studia ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2014, nr 4(70)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
04_Mikołaj NIEDEK.pdf218,77 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)