Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2829
Tytuł: | Naprawdę śmieszne? Granice śmiechu w edukacji |
Inne tytuły: | Is it really funny? The limits of laughter in education |
Autorzy: | Grzybowski, Przemysław Paweł |
Słowa kluczowe: | laughter derision education |
Data wydania: | 2014 |
Data dodania: | 13-maj-2015 |
Wydawca: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja, 2014, nr 2, s. 95-108 |
Abstrakt: | This essay, in addition to the review of the functions and types of laughter, contains the analysis of the circumstances of derision in education in the historical and comparative context. It is illustrated by the opinions of experts and examples from the realm of practice. Derision is presented here as a phenomenon, which might be a key element in the description and analysis of social relations in the public sphere – particularly in relation to the school communities of laughter, which makes it an important pedagogic category. The author indicates ambivalence of derision in education and tries to seek answers to the questions: Where is the border of derision in education? Which elements decide on crossing this border? |
Afiliacja: | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/2829 |
DOI: | 10.15290/parezja.2014.02.08 |
ISSN: | 2353-7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Przemyslaw_P_Grzybowski_Naprawde_smieszne_Granice_smiechu_w_edukacji_Parezja_2_2014.pdf | 1,19 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL