REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2829
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGrzybowski, Przemysław Paweł-
dc.date.accessioned2015-05-13T08:35:51Z-
dc.date.available2015-05-13T08:35:51Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationParezja, 2014, nr 2, s. 95-108pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2829-
dc.description.abstractThis essay, in addition to the review of the functions and types of laughter, contains the analysis of the circumstances of derision in education in the historical and comparative context. It is illustrated by the opinions of experts and examples from the realm of practice. Derision is presented here as a phenomenon, which might be a key element in the description and analysis of social relations in the public sphere – particularly in relation to the school communities of laughter, which makes it an important pedagogic category. The author indicates ambivalence of derision in education and tries to seek answers to the questions: Where is the border of derision in education? Which elements decide on crossing this border?pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectlaughterpl
dc.subjectderisionpl
dc.subjecteducationpl
dc.titleNaprawdę śmieszne? Granice śmiechu w edukacjipl
dc.title.alternativeIs it really funny? The limits of laughter in educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2014.02.08-
dc.description.AffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl
dc.description.issue2-
dc.description.firstpage95-
dc.description.lastpage108-
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przemyslaw_P_Grzybowski_Naprawde_smieszne_Granice_smiechu_w_edukacji_Parezja_2_2014.pdf1,19 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons