Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2731
Tytuł: | Metauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnym |
Autorzy: | Uszyńska-Jarmoc, Janina |
Słowa kluczowe: | uczenie się metauczenie się metapoznanie model uczenia się młodszy wiek szkolny |
Data wydania: | 2010 |
Data dodania: | 17-kwi-2015 |
Wydawca: | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie |
Źródło: | Edukacja dziecka – mity i fakty, pod redakcją Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 63-75 |
Abstrakt: | The presentation focuses on problems of the improvement of education in primary schools by implementing a program of how children learn to learn? I think, that children can continually participate in planning and evaluating the effectiveness of the process of their learning. In this study I present arguments, that knowing how to learn, and knowing which strategies work the best, are valuable skills that differentiate expert learners from novice learners. I think, that meta-cognition, or awareness of the process of learning, is critical ingredient to successful learning. Meta-cognitive skills include taking conscious control of learning, planning and selecting strategies, monitoring the progress of learning, correcting errors, analyzing the effectiveness of learning behaviors and strategies when necessary. This study concentrates on the goals learning how to learn. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/2731 |
ISBN: | 978-83-61209-39-3 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Janina Uszyńska-Jarmoc_Metauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnym.pdf | 648,54 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL