REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2731
Tytuł: Metauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnym
Autorzy: Uszyńska-Jarmoc, Janina
Słowa kluczowe: uczenie się
metauczenie się
metapoznanie
model uczenia się
młodszy wiek szkolny
Data wydania: 2010
Data dodania: 17-kwi-2015
Wydawca: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie
Źródło: Edukacja dziecka – mity i fakty, pod redakcją Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 63-75
Abstrakt: The presentation focuses on problems of the improvement of education in primary schools by implementing a program of how children learn to learn? I think, that children can continually participate in planning and evaluating the effectiveness of the process of their learning. In this study I present arguments, that knowing how to learn, and knowing which strategies work the best, are valuable skills that differentiate expert learners from novice learners. I think, that meta-cognition, or awareness of the process of learning, is critical ingredient to successful learning. Meta-cognitive skills include taking conscious control of learning, planning and selecting strategies, monitoring the progress of learning, correcting errors, analyzing the effectiveness of learning behaviors and strategies when necessary. This study concentrates on the goals learning how to learn.
URI: http://hdl.handle.net/11320/2731
ISBN: 978-83-61209-39-3
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Janina Uszyńska-Jarmoc_Metauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnym.pdf648,54 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons