REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2731
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorUszyńska-Jarmoc, Janina-
dc.date.accessioned2015-04-17T06:40:12Z-
dc.date.available2015-04-17T06:40:12Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationEdukacja dziecka – mity i fakty, pod redakcją Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 63-75pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-39-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2731-
dc.description.abstractThe presentation focuses on problems of the improvement of education in primary schools by implementing a program of how children learn to learn? I think, that children can continually participate in planning and evaluating the effectiveness of the process of their learning. In this study I present arguments, that knowing how to learn, and knowing which strategies work the best, are valuable skills that differentiate expert learners from novice learners. I think, that meta-cognition, or awareness of the process of learning, is critical ingredient to successful learning. Meta-cognitive skills include taking conscious control of learning, planning and selecting strategies, monitoring the progress of learning, correcting errors, analyzing the effectiveness of learning behaviors and strategies when necessary. This study concentrates on the goals learning how to learn.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.subjectuczenie siępl
dc.subjectmetauczenie siępl
dc.subjectmetapoznaniepl
dc.subjectmodel uczenia siępl
dc.subjectmłodszy wiek szkolnypl
dc.titleMetauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnympl
dc.typeBook chapterpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Janina Uszyńska-Jarmoc_Metauczenie się dzieci w młodszym wieku szkolnym.pdf648,54 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons