REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2187
Tytuł: Trust as a Component of Social Capital of Enterprises
Autorzy: Gołaszewska-Kaczan, Urszula
Słowa kluczowe: social capital
trust
human capital
Data wydania: 2013
Data dodania: 12-gru-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Optimum. Studia ekonomiczne, Nr 5 (65) 2013, s. 3-13
Abstrakt: The social capital of an enterprise, understood as a network of relations among particular entities within a company, as well as those between the firm and its environment, can be best created by enhancing trust levels. Trust is indispensable for the development of every enterprise. Therefore, business entities have to undertake such steps that will reinforce it. The purpose of this paper is to discuss the nature of social capital on an enterprise level and to analyse the issue of trust as one of the pillars on which social capital is founded.
Afiliacja: dr hab. Urszula Gołaszewska-Kaczan, prof. UwB – Faculty of Economics and Management, University of Bialystok
E-mail: u.golaszewska@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/2187
DOI: 10.15290/ose.2013.05.65.01
ISSN: 1506-7637
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WZarz)
Optimum. Studia Ekonomiczne, 2013, nr 5(65)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
01_Urszula GOŁASZEWSKA.pdf331,28 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)