REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1931
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorResztak, Ilona-
dc.date.accessioned2014-11-21T12:43:06Z-
dc.date.available2014-11-21T12:43:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Prawnicze, z. 14, 2013, s. 287-293pl
dc.identifier.issn1689-7404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1931-
dc.description.abstractBuen vivir (good life) appeared in the preamble of a country’s most important legislation – its Constitution: “We are a sovereign nation of Ecuador (...) decide to create (...) a new form of civil coexistence in diversity and harmony with nature, in order to achieve the good life, Sumac kawsay (...)”. This concept is derived from the translation of the language and traditions of the Quechua, meaning a life full of sweetness and harmony. According to Luis Meacasa President of CONAIE, Buen vivir is a space where there is reciprocity, co-extistence with nature, social responsibility, and consent. Buen vivir is defined as a new way of life, which can be viewed as an alternative to the Western model of sustainable development.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2pl
dc.subjectgood lifepl
dc.subjectsumac kawasaypl
dc.subjectsustainable developmentpl
dc.titleBuen vivir (dobre życie) jako propozycja zrównoważonego rozwojupl
dc.title.alternativeBuen vivir (good life) as a proposal for sustainable developmentpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsp.2013.14.24-
dc.description.AffiliationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Prawnicze, 2013, Z. 14

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_14_2013_Resztak.pdf312,47 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)