Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19278Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Charko-Klekot, Paulina | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-19T08:06:49Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-19T08:06:49Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Studia Wschodniosłowiańskie, T. 25, 2025, s. 26-45 | pl |
| dc.identifier.issn | 1642-557X | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19278 | - |
| dc.description.abstract | This article analyses the works selected for the Fringe section, a part of the Lubimovka Festival – one of the key dramaturgical events in the Russian-speaking theatrical community. Since its inception, the Fringe section has been a space for experimental plays that often transcend conventional theatrical forms, challenging the traditional language of the theater. The innovation of the artists highlighted by the Fringe curators lies in incorporating contemporary technologies – an integral part of their daily lives – into the creative process. They create dramaturgy by using techniques borrowed from the social media and tools of artificial intelligence, representing a groundbreaking approach to the traditional theatrical forms. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
| dc.rights | Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0) | - |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/pl/ | - |
| dc.subject | dramaturgia rosyjska | pl |
| dc.subject | festiwal Lubimowka | pl |
| dc.subject | sekcja Fringe | pl |
| dc.subject | nowe media w teatrze | pl |
| dc.subject | Russian dramaturgy | pl |
| dc.subject | Lubimovka Festival | pl |
| dc.subject | Fringe section | pl |
| dc.subject | new media in theater | pl |
| dc.title | „Niemożliwy teatr możliwej przyszłości” – sekcja Fringe festiwalu Lubimowka w poszukiwaniu nowych form artystycznego wyrazu | pl |
| dc.title.alternative | “The Impossible Theater of a Possible Future” – The Fringe Section of the Lubimovka Festival in Search of New Forms of Artistic Expression | pl |
| dc.type | Article | pl |
| dc.rights.holder | Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0) | pl |
| dc.identifier.doi | 10.15290/sw.2025.25.02 | - |
| dc.description.Email | paulina.charko-klekot@us.edu.pl | pl |
| dc.description.Affiliation | Uniwersytet Śląski w Katowicach | pl |
| dc.description.references | Bogdanova P., 2020, Razmykanie klassičeskoj struktury: Čehov, Petruševskaâ, Prâžko, [w:] Metamorfozy teatralʹnosti: razomknutye formy, red. P. Bogdanova, Moskva. [Богданова П., 2020, Размыкание классической структуры: Чехов, Петрушевская, Пряжко, [w:] Метаморфозы театральности: разомкнутые формы, ред. П. Богданова, Москва.] | pl |
| dc.description.references | Bolotân I., 2004, O drame v sovremennom teatre: verbatim, „Voprosy literatury”, no. 5, s. 23–42. [Болотян И., 2004, О драме в современном театре: verbatim, „Вопросы литературы”, № 5, с. 23–42.] | pl |
| dc.description.references | borŝëv f., 2023, Kak â shodil v biblioteku. [борщёв ф., 2023, Как я сходил в библиотеку], https://www.lubimovka.art/borschev [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Chaberski M., 2018, Cyberpartycypacja i złośliwa interaktywność, czyli kto lub co uczestniczy w post‑teatrze, [w:] Post‑teatr i jego sojusznicy, red. T. Plata, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Charko‑Klekot P., 2023, Pierwiastek ironiczny w dramaturgii Oli Muchiny, „Przegląd Rusycystyczny”, nr 2(182), s. 124–142. | pl |
| dc.description.references | Cherbadzhy J., Malʹkova V., 2024, Audio‑dnevnik Zavod. [Cherbadzhy J., Малькова В., 2024, Аудио‑дневник Завод], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%90%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BE-%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%97%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Demidova E., 2017, Tekstogenerator “Dalʹnie rodstvenniki”. [Демидова Е., 2017, Текстогенератор “Дальние родственники”], https://www.lubimovka.art/demidova [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Èksperimentalʹnaâ dramaturgiâ: granicy i polûsa poiska. Publičnaâ diskussiâ. [Экспериментальная драматургия: границы и полюса поиска. Публичная дискуссия], https://www.youtube.com/watch?v=XMIwlMsEOgk&t=1384s [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Fringe, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Fringe_(festiwal) [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Gajewski K., 2017, Teoria (nowych) mediów z perspektywy nowej humanistyki, [w:] Nowa humanistyka. Zajmowanie pozycji, negocjowanie autonomii, red. P. Czapliński i in., Warszawa, https://books.openedition.org/iblpan/6365 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Gavrilova M., 2019, Â oru!! [Гаврилова М., 2019, Я ору!!], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%AF%20%D0%BE%D1%80%D1%83 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Hans‑Thies Lehmann, 2004, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Ivannikova O., 2024, Butylki. [Иванникова О., 2024, Бутылки], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%91%D1%83%D1%82%D1%8B%D0%BB%D0%BA%D0%B8 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Karow J., 2019, KinoTReka, „Teatr”, nr 7–8, https://teatr‑pismo.pl/7332‑kinotreka [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Korotyč P., 2020, Â doma. [Коротыч П., 2020, Я дома], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%AF%20%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B0 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Kosiński D., 2004, Teatr w XXI wieku – ku nowym definicjom, „Przestrzenie Teorii”, nr 3/4, s. 215–225. | pl |
| dc.description.references | Kovalʹskaâ E., 2015, Dviženie „Solidarnostʹ”: na otkrytie Teatra.doc, „Teatr”, no. 19. [Ковальская Е., 2015, Движение „Солидарность”: на открытие Театра. doc, „Театр”, № 19], http://oteatre.info/dvizhenie‑solidarnost-na‑otkrytieteatra‑doc [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Lappo I., 2013, „…i o niczym nie myśli”. Dramaturgia pustki Pawła Priażki, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Litteraria Rossica”, zeszyt specjalny, s. 199–210. | pl |
| dc.description.references | Lipoveckij M.,Bojmers B., 2012, Performansy nasiliâ: literaturnye i teatralʹnye èksperimenty „Novoj dramy”, Moskva. [Липовецкий М., Боймерс Б., 2012, Перформансы насилия: литературные и театральные эксперименты „Новой драмы”, Москва.] | pl |
| dc.description.references | Lubimovka, strona festiwalu, https://www.lubimovka.art [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Nycz R., 2001, Literatura jako trop rzeczywistości, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Pavis P., 2011, Media na scenie, przeł. P. Olkusz, [w:] Amalgamaty sztuki. Intermedialne uwikłania teatru, red. J. Limon, A. Żukowska, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Prâžko P., 2011, Soldat. [Пряжко П., 2011, Солдат], https://lubimovka.art/media/plays/Pryazhko_Soldat.pdf [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Prografika_spb, 2024, Instagram, https://www.instagram.com/prografika_spb/p/C7WcDWIi4Wr [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Ratajczak D., 2002, [Nie wiem, czy moja odpowiedź…: odpowiedź na ankietę], „Pamiętnik Literacki”, nr 93, z. 1, s. 81–88. | pl |
| dc.description.references | Rudnev P., 2013, Novaâ pʹesa v Rossii, „Znamâ”, no. 4. [Руднев П., 2013, Новая пьеса в России, „Знамя”, № 4], http://magazi‑nes.russ.ru/znamia/2013/4/r14.html [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Šarapov V., 2020, Žiznʹ. [Шарапов В., 2020, Жизнь], https://www.lubimovka.art/sharapov [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Szakina O., 2013, Innowator, przeł. A. L. Piotrowska, „Teatr”, nr 7–8, https://teatr‑pismo. pl/4561‑innowator [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Točka dostupa. [Точка доступа], Facebook, https://tiny.pl/jycww6-6 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Točka dostupa. [Точка доступа], strona festiwalu, https://2021.tochkadostupa.spb.ru/festival/about [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.references | Wąchocka E., 2020, Słowo wstępne, [w:] Gatunki dramatyczne. Rekonfiguracje, red. E. Wąchocka, Katowice. | pl |
| dc.description.references | ŽIZNʹ. Obsuždenie pʹesy Vasi Šarapova. [ЖИЗНЬ. Обсуждение пьесы Васи Шарапова], YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=Dz6u6DFj-NmM&list=PL9Pz6qSnYlVGmTU3U7yFFDx5mRfeXMfTZ&index=50 [15.02.2025]. | pl |
| dc.description.volume | 25 | pl |
| dc.description.firstpage | 26 | pl |
| dc.description.lastpage | 45 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Studia Wschodniosłowiańskie | pl |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-1265-6934 | - |
| Występuje w kolekcji(ach): | Studia Wschodniosłowiańskie, 2025, tom 25 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| SW_25_2025_P_Charko_Klekot_Niemozliwy_teatr_mozliwej_przyszlosci.pdf | 1,14 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
