REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19278
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCharko-Klekot, Paulina-
dc.date.accessioned2025-11-19T08:06:49Z-
dc.date.available2025-11-19T08:06:49Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 25, 2025, s. 26-45pl
dc.identifier.issn1642-557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/19278-
dc.description.abstractThis article analyses the works selected for the Fringe section, a part of the Lubimovka Festival – one of the key dramaturgical events in the Russian-speaking theatrical community. Since its inception, the Fringe section has been a space for experimental plays that often transcend conventional theatrical forms, challenging the traditional language of the theater. The innovation of the artists highlighted by the Fringe curators lies in incorporating contemporary technologies – an integral part of their daily lives – into the creative process. They create dramaturgy by using techniques borrowed from the social media and tools of artificial intelligence, representing a groundbreaking approach to the traditional theatrical forms.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0)-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/pl/-
dc.subjectdramaturgia rosyjskapl
dc.subjectfestiwal Lubimowkapl
dc.subjectsekcja Fringepl
dc.subjectnowe media w teatrzepl
dc.subjectRussian dramaturgypl
dc.subjectLubimovka Festivalpl
dc.subjectFringe sectionpl
dc.subjectnew media in theaterpl
dc.title„Niemożliwy teatr możliwej przyszłości” – sekcja Fringe festiwalu Lubimowka w poszukiwaniu nowych form artystycznego wyrazupl
dc.title.alternative“The Impossible Theater of a Possible Future” – The Fringe Section of the Lubimovka Festival in Search of New Forms of Artistic Expressionpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0)pl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2025.25.02-
dc.description.Emailpaulina.charko-klekot@us.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Śląski w Katowicachpl
dc.description.referencesBogdanova P., 2020, Razmykanie klassičeskoj struktury: Čehov, Petruševskaâ, Prâžko, [w:] Metamorfozy teatralʹnosti: razomknutye formy, red. P. Bogdanova, Moskva. [Богданова П., 2020, Размыкание классической структуры: Чехов, Петрушевская, Пряжко, [w:] Метаморфозы театральности: разомкнутые формы, ред. П. Богданова, Москва.]pl
dc.description.referencesBolotân I., 2004, O drame v sovremennom teatre: verbatim, „Voprosy literatury”, no. 5, s. 23–42. [Болотян И., 2004, О драме в современном театре: verbatim, „Вопросы литературы”, № 5, с. 23–42.]pl
dc.description.referencesborŝëv f., 2023, Kak â shodil v biblioteku. [борщёв ф., 2023, Как я сходил в библиотеку], https://www.lubimovka.art/borschev [15.02.2025].pl
dc.description.referencesChaberski M., 2018, Cyberpartycypacja i złośliwa interaktywność, czyli kto lub co uczestniczy w post‑teatrze, [w:] Post‑teatr i jego sojusznicy, red. T. Plata, Warszawa.pl
dc.description.referencesCharko‑Klekot P., 2023, Pierwiastek ironiczny w dramaturgii Oli Muchiny, „Przegląd Rusycystyczny”, nr 2(182), s. 124–142.pl
dc.description.referencesCherbadzhy J., Malʹkova V., 2024, Audio‑dnevnik Zavod. [Cherbadzhy J., Малькова В., 2024, Аудио‑дневник Завод], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%90%D1%83%D0%B4%D0%B8%D0%BE-%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%97%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesDemidova E., 2017, Tekstogenerator “Dalʹnie rodstvenniki”. [Демидова Е., 2017, Текстогенератор “Дальние родственники”], https://www.lubimovka.art/demidova [15.02.2025].pl
dc.description.referencesÈksperimentalʹnaâ dramaturgiâ: granicy i polûsa poiska. Publičnaâ diskussiâ. [Экспериментальная драматургия: границы и полюса поиска. Публичная дискуссия], https://www.youtube.com/watch?v=XMIwlMsEOgk&t=1384s [15.02.2025].pl
dc.description.referencesFringe, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Fringe_(festiwal) [15.02.2025].pl
dc.description.referencesGajewski K., 2017, Teoria (nowych) mediów z perspektywy nowej humanistyki, [w:] Nowa humanistyka. Zajmowanie pozycji, negocjowanie autonomii, red. P. Czapliński i in., Warszawa, https://books.openedition.org/iblpan/6365 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesGavrilova M., 2019, Â oru!! [Гаврилова М., 2019, Я ору!!], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%AF%20%D0%BE%D1%80%D1%83 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesHans‑Thies Lehmann, 2004, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Kraków.pl
dc.description.referencesIvannikova O., 2024, Butylki. [Иванникова О., 2024, Бутылки], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%91%D1%83%D1%82%D1%8B%D0%BB%D0%BA%D0%B8 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesKarow J., 2019, KinoTReka, „Teatr”, nr 7–8, https://teatr‑pismo.pl/7332‑kinotreka [15.02.2025].pl
dc.description.referencesKorotyč P., 2020, Â doma. [Коротыч П., 2020, Я дома], https://www.lubimovka.art/library/search/%D0%AF%20%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B0 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesKosiński D., 2004, Teatr w XXI wieku – ku nowym definicjom, „Przestrzenie Teorii”, nr 3/4, s. 215–225.pl
dc.description.referencesKovalʹskaâ E., 2015, Dviženie „Solidarnostʹ”: na otkrytie Teatra.doc, „Teatr”, no. 19. [Ковальская Е., 2015, Движение „Солидарность”: на открытие Театра. doc, „Театр”, № 19], http://oteatre.info/dvizhenie‑solidarnost-na‑otkrytieteatra‑doc [15.02.2025].pl
dc.description.referencesLappo I., 2013, „…i o niczym nie myśli”. Dramaturgia pustki Pawła Priażki, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Litteraria Rossica”, zeszyt specjalny, s. 199–210.pl
dc.description.referencesLipoveckij M.,Bojmers B., 2012, Performansy nasiliâ: literaturnye i teatralʹnye èksperimenty „Novoj dramy”, Moskva. [Липовецкий М., Боймерс Б., 2012, Перформансы насилия: литературные и театральные эксперименты „Новой драмы”, Москва.]pl
dc.description.referencesLubimovka, strona festiwalu, https://www.lubimovka.art [15.02.2025].pl
dc.description.referencesNycz R., 2001, Literatura jako trop rzeczywistości, Kraków.pl
dc.description.referencesPavis P., 2011, Media na scenie, przeł. P. Olkusz, [w:] Amalgamaty sztuki. Intermedialne uwikłania teatru, red. J. Limon, A. Żukowska, Gdańsk.pl
dc.description.referencesPrâžko P., 2011, Soldat. [Пряжко П., 2011, Солдат], https://lubimovka.art/media/plays/Pryazhko_Soldat.pdf [15.02.2025].pl
dc.description.referencesPrografika_spb, 2024, Instagram, https://www.instagram.com/prografika_spb/p/C7WcDWIi4Wr [15.02.2025].pl
dc.description.referencesRatajczak D., 2002, [Nie wiem, czy moja odpowiedź…: odpowiedź na ankietę], „Pamiętnik Literacki”, nr 93, z. 1, s. 81–88.pl
dc.description.referencesRudnev P., 2013, Novaâ pʹesa v Rossii, „Znamâ”, no. 4. [Руднев П., 2013, Новая пьеса в России, „Знамя”, № 4], http://magazi‑nes.russ.ru/znamia/2013/4/r14.html [15.02.2025].pl
dc.description.referencesŠarapov V., 2020, Žiznʹ. [Шарапов В., 2020, Жизнь], https://www.lubimovka.art/sharapov [15.02.2025].pl
dc.description.referencesSzakina O., 2013, Innowator, przeł. A. L. Piotrowska, „Teatr”, nr 7–8, https://teatr‑pismo. pl/4561‑innowator [15.02.2025].pl
dc.description.referencesTočka dostupa. [Точка доступа], Facebook, https://tiny.pl/jycww6-6 [15.02.2025].pl
dc.description.referencesTočka dostupa. [Точка доступа], strona festiwalu, https://2021.tochkadostupa.spb.ru/festival/about [15.02.2025].pl
dc.description.referencesWąchocka E., 2020, Słowo wstępne, [w:] Gatunki dramatyczne. Rekonfiguracje, red. E. Wąchocka, Katowice.pl
dc.description.referencesŽIZNʹ. Obsuždenie pʹesy Vasi Šarapova. [ЖИЗНЬ. Обсуждение пьесы Васи Шарапова], YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=Dz6u6DFj-NmM&list=PL9Pz6qSnYlVGmTU3U7yFFDx5mRfeXMfTZ&index=50 [15.02.2025].pl
dc.description.volume25pl
dc.description.firstpage26pl
dc.description.lastpage45pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-1265-6934-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2025, tom 25

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_25_2025_P_Charko_Klekot_Niemozliwy_teatr_mozliwej_przyszlosci.pdf1,14 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons