Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19226Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Nowak-Dziemianowicz, Mirosława | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-13T10:36:28Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-13T10:36:28Z | - |
| dc.date.issued | 2023 | - |
| dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 26, 2023, s. 33-48 | pl |
| dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19226 | - |
| dc.description | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). | pl |
| dc.description.abstract | Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie czy szkoła jest, czy być może przestrzenią uznania? Czy instytucja szkoły, czy jej edukacyjna koncepcja dają realne szanse na uznanie, czy pojawia się ona we wzajemnych relacjach wszystkich uczestników procesów edukacyjnych? Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o relacje uznania w polskiej edukacji i szkole oparte będą na narracjach matek dzieci rozpoczynających edukację. | pl |
| dc.description.abstract | The article is an attempt to answer the question whether school is or perhaps a space of recognition? Does the institution of school or its educational concept provide a real chance for recognition, does it appear in the mutual relations of all participants of educational processes? The search for answers to the question about relationships of recognition in Polish education and school will be based on the narratives of mothers of children starting school Key words: recognition, refusal to recognize, contempt, ontological security, identity. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Fundacja Pedagogium | pl |
| dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | - |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| dc.subject | uznanie | pl |
| dc.subject | odmowa uznania | pl |
| dc.subject | pogarda | pl |
| dc.subject | bezpieczeństwo ontologiczne | pl |
| dc.subject | tożsamość | pl |
| dc.subject | recognition | pl |
| dc.subject | refusal to recognize | pl |
| dc.subject | contempt | pl |
| dc.subject | ontological security | pl |
| dc.subject | identity | pl |
| dc.title | (Nie)Bezpieczna szkoła. Deficyt uznania jako doświadczenie wczesnoszkolnej socjalizacji | pl |
| dc.title.alternative | (No)Safe school. Recognition deficit as an experience of early school socialization | pl |
| dc.type | Article | pl |
| dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.identifier.doi | 10.22432/pjsr.2023.26.04 | - |
| dc.description.Email | m.nowakdziemianowicz@wsb.edu.pl | pl |
| dc.description.Affiliation | Akademia WSB | pl |
| dc.description.references | Babicka-Wirkus A., 2016, (Nie)normatywność rytuałów oporu w szkole, „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja”, 1, 19 (73). | pl |
| dc.description.references | Bobako M., 2010, Demokracja wobec różnicy. Multikulturalizm i feminizm w perspektywie polityki uznania, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Dziemianowicz-Bąk A., 2017, Reprodukcja – Opór – Upełnomocnienie. Radykalna krytyka edukacji we współczesnej zachodniej myśli Społecznej, rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. Adama Chmielewskiego, WNS, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław. | pl |
| dc.description.references | Fraser N., Honneth A., 2005, Redystrybucja czy uznanie, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Edukacji TWP, Wrocław. | pl |
| dc.description.references | Freire P., 1972, Pedagogy of the Opressed, Penguin Books, London. | pl |
| dc.description.references | Habermas J., 2009, Uwzględniając Innego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Honneth A., 2012, Walka o uznanie. Moralna gramatyka konfliktów społecznych, Wydawnictwo Nomos, Kraków. | pl |
| dc.description.references | McLaren P., 1999, Schooling as a Ritual Performance. Toward Political Economy of Educational Symbols and Gestures, Third Ed., Rowman & Littlefield Publishers, Inc., Lanham, Boulder, New York, Oxford. | pl |
| dc.description.references | McLaren P., 2015, Życie w szkołach. Wprowadzenie do pedagogiki krytycznej, tłum. A. Dziemianowicz-Bąk, J. Dzierzgowski, M. Starnawski, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław. | pl |
| dc.description.references | Mendel M., 2007, Społeczeństwo i rytuał. Heterotopia bezdomności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl |
| dc.description.references | Nowak-Dziemianowicz M., 2020, Szkoła jako przestrzeń uznania, PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Nowak-Dziemianowicz M., 2016, Walka o uznanie w narracjach. Jednostka i wspólnota w procesie poszukiwania tożsamości, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, Wrocław. | pl |
| dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
| dc.description.number | 26 | pl |
| dc.description.firstpage | 33 | pl |
| dc.description.lastpage | 48 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
| dc.identifier.orcid | 0000-0003-1148-1340 | - |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2023, nr 26 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_26_2023_M_Nowak_Dziemianowicz_Nie_Bezpieczna_szkola.pdf | 153,98 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_26_2023_M_Nowak_Dziemianowicz_Un_Safe_School.pdf | 138,97 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
