REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19215
Tytuł: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkołach jako niezbędne elementy profilaktyki uniwersalnej. Egzemplifikacje badawcze i zalecenia do projektowania działań edukacyjnych i profilaktycznych. Poznańskie badania oświatowe 2021
Inne tytuły: Psychological and pedagogical help as well as educational and vocational counseling in schools as necessary elements of universal prophylaxis. Research examples and recommendations for the design of educational and preventive activities. Poznan City Educational Research 2021
Autorzy: Kanclerz, Bożena
Myszka-Strychalska, Lucyna
Buchnat, Marzena
Chmura-Rutkowska, Iwona
Cybal-Michlska, Agnieszka
Cytlak, Izabela
Jaskulska, Sylwia
Kozłowska-Rajewicz, Agnieszka
Marciniak, Mateusz
Szafran, Joanna
Wawrzyniak-Beszterda, Renata
Słowa kluczowe: pomoc psychologiczno-pedagogiczna
doradztwo zawodowe
profilaktyka
psychological and pedagogical assistance
career guidance
prevention
Data wydania: 2022
Data dodania: 7-lis-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 24, 2022, s. 445-469
Abstrakt: Celem artykułu jest ukazanie wyników badań prowadzonych wśród uczniów i uczennic poznańskich szkół podstawowych i średnich miasta Poznania w kontekście ich opinii i poglądów na temat udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz poradnictwa edukacyjno-zawodowego. Analizując wyniki badań oraz odnosząc się do rozstrzygnięć teoretycznych i danych zastanych, autorzy artykułu próbują wskazać także na istotne potrzeby w zakresie zmian systemowych i organizacyjnych, które mogą przyczynić się do wzrostu efektywności świadczonego wsparcia, działań edukacyjnych i profilaktycznych w szkołach.
The aim of the article is to present the results of surveys conducted among male and female students of primary and secondary schools in Poznań in the context of their opinions and views on psychological and pedagogical assistance as well as educational and vocational guidance. Analyzing the results of the study and referring to the theoretical solutions and found data, the authors of the article also try to indicate the important needs for systemic and organizational changes that may contribute to an increase in the effectiveness of the provided support, educational and preventive activities at schools.
Afiliacja: Bożena Kanclerz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Lucyna Myszka-Strychalska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Marzena Buchnat - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Iwona Chmura-Rutkowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Agnieszka Cybal-Michlska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Izabela Cytlak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Sylwia Jaskulska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Agnieszka Kozłowska-Rajewicz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Mateusz Marciniak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Joanna Szafran - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Renata Wawrzyniak-Beszterda - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
E-mail: Bożena Kanclerz: b.k@amu.edu.pl
Lucyna Myszka-Strychalska: lucyna.myszka@amu.edu.pl
Marzena Buchnat: mbuchnat@amu.edu.pl
Iwona Chmura-Rutkowska: iwona.chmura-rutkowska@amu.edu.pl
Agnieszka Cybal-Michlska: aga-cm@amu.edu.pl
Izabela Cytlak: izabela.cytlak@amu.edu.pl
Sylwia Jaskulska: sylwia.jaskulska@gmail.com
Agnieszka Kozłowska-Rajewicz: agnes@amu.edu.pl
Mateusz Marciniak: mateusz.marciniak@amu.edu.pl
Joanna Szafran: joanna.szafran@amu.edu.pl
Renata Wawrzyniak-Beszterda: rwb@amu.edu.pl
Opis: Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).
URI: http://hdl.handle.net/11320/19215
DOI: 10.22432/pjsr.2022.24.27
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-5496-2139
0000-0003-2973-1379
0000-0002-7579-6715
0000-0002-9319-7767
0000-0001-7470-1473
0000-0002-6528-9680
0000-0002-3454-7894
0000-0002-7614-6095
0000-0002-7131-626X
0000-0001-5646-7118
0000-0001-5640-1784
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2022, nr 24

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons