Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19213Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Cytlak, Izabela | - |
| dc.contributor.author | Szafran, Joanna | - |
| dc.contributor.author | Cwojdzińska, Anna | - |
| dc.contributor.author | Buchnat, Marzena | - |
| dc.contributor.author | Chmura-Rutkowska, Iwona | - |
| dc.contributor.author | Cybal-Michalska, Agnieszka | - |
| dc.contributor.author | Jaskulska, Sylwia | - |
| dc.contributor.author | Kanclerz, Bożena | - |
| dc.contributor.author | Kozłowska-Rajewicz, Agnieszka | - |
| dc.contributor.author | Marciniak, Mateusz | - |
| dc.contributor.author | Myszka-Strychalska, Lucyna | - |
| dc.contributor.author | Wawrzyniak-Beszterda, Renata | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T10:10:49Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-07T10:10:49Z | - |
| dc.date.issued | 2022 | - |
| dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 24, 2022, s.427-444 | pl |
| dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19213 | - |
| dc.description | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). | pl |
| dc.description.abstract | Zasadniczym celem niniejszego artykułu jest ukazanie obrazu współczesnej szkoły, widzianej oczami uczniów i uczennic biorących udział w badaniu realizowanym w ramach projektu „Polityka Oświatowa Miasta Poznania 2030”, koordynowanego przez miejski Wydział Oświaty. Celem badań było poznanie doświadczeń i opinii uczniów i uczennic poznańskich szkół oraz określenie, w jakim stopniu są to doświadczenia sprzyjające pozytywnej adaptacji i zbadanie, jakie czynniki te doświadczenia różnicują. W badaniu wzięło udział 1043 uczniów i uczennic, ostatecznie z uwagi na braki danych w analizie zmiennych interesujących z punktu widzenia tej publikacji, uwzględniono 936 ankiet. W opracowaniu wzięto pod uwagę zmienne płci, etap kształcenia, miejsce zamieszkania badanych oraz uzyskaną przez nich średnią ocen. Założeniem autorów było, że powyższe zmienne mogę mieć związek ze sposobem postrzegania oraz doświadczania środowiska szkolnego oraz stawianych mu wymagań. Opracowany fragment badań miał dać odpowiedź na pytanie jakiej szkoły chcą młodzi ludzie, wskazując jakie obszary uważają za deficytowe i wymagające zmian. | pl |
| dc.description.abstract | The main purpose of this article is to present the image of contemporary school, seen through the eyes of students participating in the survey carried out as a part of the project “Educational Policy of the City of Poznań 2030”, coordinated by the City Department of Education. The purpose of the study was to learn about the experiences and opinions of male and female students of Poznań schools and to determine the extent in which these experiences facilitate adaptation process and to examine factors which may differentiate the outcomes. A total of 1043 male and female students participated in the study; ultimately, due to missing data, 936 surveys were included. The study took into account the variables of gender, stage of education, place of residence of the respondents and the mean grades obtained by them during the previous school year. The authors’ assumption was that these variables may be relevant to the way the respondents perceive and experience the school environment as well as their expectations. The research meant to give an answer to the question what kind of school young people want, indicating areas they consider to be deficient and in need of change. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Fundacja Pedagogium | pl |
| dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| dc.subject | wizja szkoły | pl |
| dc.subject | szkoła zaangażowana | pl |
| dc.subject | relacje nauczyciel–uczeń | pl |
| dc.subject | wsparcie | pl |
| dc.subject | zmiana | pl |
| dc.subject | nvolved school | pl |
| dc.subject | relations teacher–student | pl |
| dc.subject | school vision | pl |
| dc.subject | support | pl |
| dc.subject | change | pl |
| dc.title | (Nie) dobra szkoła? Obraz współczesnej szkoły w opiniach uczniów i uczennic – kierunki zmian. Poznańskie badania oświatowe 2021 | pl |
| dc.title.alternative | (Not) a good school? Image of contemporary school in students’ opinions – directions of future changes. Poznań Educational Research 2021 | pl |
| dc.type | Article | pl |
| dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.identifier.doi | 10.22432/pjsr.2022.24.26 | - |
| dc.description.Email | Izabela Cytlak: izabela.cytlak@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Joanna Szafran: joanna.szafran@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Marzena Buchnat: mbuchnat@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Iwona Chmura-Rutkowska: iwona.chmura-rutkowska@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Agnieszka Cybal-Michalska: aga-cm@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Sylwia Jaskulska: sylwia.jaskulska@gmail.com | pl |
| dc.description.Email | Bożena Kanclerz: b.k@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Agnieszka Kozłowska-Rajewicz: agnes@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Mateusz Marciniak: kwazimat@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Lucyna Myszka-Strychalska: lucyna.myszka@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Renata Wawrzyniak-Beszterda: rwb@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Affiliation | Izabela Cytlak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Joanna Szafran - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Anna Cwojdzińska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Marzena Buchnat - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Iwona Chmura-Rutkowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Agnieszka Cybal-Michalska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Sylwia Jaskulska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Bożena Kanclerz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Agnieszka Kozłowska-Rajewicz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Mateusz Marciniak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Lucyna Myszka-Strychalska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Renata Wawrzyniak-Beszterda - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.references | Blanchard K., Finch F., 2021, Kluczowe umiejętności w zakresie współpracy dla wyników: jednominutowy manager, [w:] Przywództwo wyższego stopnia, (red.) K. Blanchard, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Brzezińska A. I., Czub T., 2013, Zaufanie społeczne jako wyzwanie i ratunek dla polskiego systemu edukacji, „Nauka”, 1. | pl |
| dc.description.references | Cytlak I., Jarmużek J., 2018, Szanse i zagrożenia zarządzania różnorodnością w świetle migracji, „Zarządzanie Publiczne”, 1 (41), 147–157. | pl |
| dc.description.references | Dubs R., 1994, Die Führung einer Schule. Leadership und Management, wyd. 1, SKV, Stuttgart. | pl |
| dc.description.references | Durlak J. A., Weissberg R. P., Pachan M., 2010, A Meta-Analysis of After-School Programs That Seek to Promote Personal and Social Skills in Children and Adolescents, „American Journal of Community Psychology”, 45 (3–4), 294–309. | pl |
| dc.description.references | Durlak J. A., Weissberg R. P., Dymnicki A. B., Taylor R. D., Schellinger K. B., 2011, The impact of enhacing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions, „Child Development”, 82 (1), 405–432. | pl |
| dc.description.references | Edukacja: jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacques’a Delorsa, 1998, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wydawnictwa UNESCO, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Elsner D., 2003, Co to jest ucząca się organizacja?, [w:] Szkoła jako ucząca się organizacja. Szansa dla ambitnych, (red.) D. Elsner, Mentor, Chorzów. | pl |
| dc.description.references | Jabłoński S., Wojciechowska J., 2013, Wizja szkoły XXI wieku: kluczowe kompetencje nauczyciela a nowa funkcja edukacji, „Studia Edukacyjne” 27. | pl |
| dc.description.references | Otręba R., 2014, Klimat szkolny w perspektywie badań międzynarodowych szkół grupy wyszehradzkiej, [w:] Edukacja jako odpowiedź. Odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie, (red.) G. Mazurkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Petlák E., 2007, Klimat szkoły, klimat klasy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Przyszczypkowski K., 2010, Polityka oświatowa samorządów, Studia Biura Analiz Sejmowych, 2 (22). | pl |
| dc.description.references | Przyszczypkowski K., Brzezińska A. I., Solarczyk-Ambrozik E., 2006, Polityka oświatowa dla Poznania, założenia, diagnoza i kierunki zmian, Urząd Miasta Poznania, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Ryan R. M., Deci E. L., 2000, Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being, „American Psychologist”, 55. | pl |
| dc.description.references | Smykowski B., 2012, Psychologia kryzysów w kulturowym rozwoju dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Szafran J., 2019, Szkolni protagoniści. Predyspozycje i kompetencje kierownicze, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Śmietańska J., 2016, Talent menedżerski w oświacie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Walczak D., 2018, Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli, [w:] Kompetencje przyszłości, (red.) S. Kwiatkowski, Wydawnictwo FRSE, Warszawa. | pl |
| dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
| dc.description.number | 24 | pl |
| dc.description.firstpage | 427 | pl |
| dc.description.lastpage | 444 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-6528-9680 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-5646-7118 | - |
| dc.identifier.orcid | brakorcid | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7579-6715 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-9319-7767 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-7470-1473 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-3454-7894 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-5496-2139 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7614-6095 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7131-626X | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0003-2973-1379 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-5640-1784 | - |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2022, nr 24 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_24_2022_I_Cytlak_J_Szafran_A_Cwojdzinska_et_al_Nie_dobra_szkola_Obraz_wspolczesnej_szkoly.pdf | 170,75 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_24_2022_I_Cytlak_J_Szafran_A_Cwojdzinska_et_al_Not_a_good_school.pdf | 165,96 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
