Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19185Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Chmura-Rutkowska, Iwona | - |
| dc.contributor.author | Buchnat, Marzena | - |
| dc.contributor.author | Cytlak, Izabela | - |
| dc.contributor.author | Jaskulska, Sylwia | - |
| dc.contributor.author | Kanclerz, Bożena | - |
| dc.contributor.author | Kozłowska-Rajewicz, Agnieszka | - |
| dc.contributor.author | Marciniak, Mateusz | - |
| dc.contributor.author | Myszka-Strychalska, Lucyna | - |
| dc.contributor.author | Szafran, Joanna | - |
| dc.contributor.author | Wawrzyniak-Beszterda, Renata | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-05T07:46:52Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-05T07:46:52Z | - |
| dc.date.issued | 2022 | - |
| dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 24, 2022, s. 177-201 | pl |
| dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19185 | - |
| dc.description | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). | pl |
| dc.description.abstract | Celem artykułu jest ukazanie wyników badań prowadzonych wśród uczniów i uczennic poznańskich szkół podstawowych i średnich miasta Poznania w kontekście ich spostrzeżeń i doświadczeń dotyczących poziomu nieakceptacji, dyskryminacji i przemocy rówieśniczej. Analizując wyniki badań oraz odnosząc się do rozstrzygnięć teoretycznych i danych zastanych, autorzy artykułu wskazują na potrzeby zmian w zakresie projektowania i realizowania profilaktyki antydyskryminacyjnej i antyprzemocowej w szkołach. | pl |
| dc.description.abstract | The aim of the article is to present the results of surveys conducted among male and female students of primary and secondary schools in Poznań in the context of their observations and experiences of the level of non-acceptance, discrimination and peer violence. Analyzing the results of the research and referring to theoretical solutions and existing data, the authors of the article indicate the need for changes in the design and implementation of anti-discrimination and anti-violence prevention in schools. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Fundacja Pedagogium | pl |
| dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
| dc.subject | akceptacja rówieśnicza | pl |
| dc.subject | przemoc rówieśnicza w szkole | pl |
| dc.subject | bullying | pl |
| dc.subject | dyskryminacja rówieśnicza | pl |
| dc.subject | profilaktyka antyprzemocowa | pl |
| dc.subject | profilaktyka antydyskryminacyjna | pl |
| dc.subject | peer acceptance | pl |
| dc.subject | school violence | pl |
| dc.subject | peer discrimination | pl |
| dc.subject | school-based violence prevention | pl |
| dc.subject | discrimination prevention | pl |
| dc.title | Kto jest najgorzej traktowany w szkole? Dyskryminacja i przemoc rówieśnicza w polskich szkołach. Poznańskie badania oświatowe 2021 | pl |
| dc.title.alternative | Who is the worst treated at school? Discrimination and peer violence in Polish schools. Poznan educational research 2021 | pl |
| dc.type | Article | pl |
| dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
| dc.identifier.doi | 10.22432/pjsr.2022.24.13 | - |
| dc.description.Email | Iwona Chmura-Rutkowska: iwona.chmura-rutkowska@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Marzena Buchnat: mbuchnat@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Izabela Cytlak: izabela.cytlak@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Sylwia Jaskulska: sylwia.jaskulska@gmail.com | pl |
| dc.description.Email | Bożena Kanclerz: b.k@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Agnieszka Kozłowska-Rajewicz: agnes@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Mateusz Marciniak: kwazimat@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Lucyna Myszka-Strychalska: lucyna.myszka@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Joanna Szafran: joanna.szafran@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Email | Renata Wawrzyniak-Beszterda: rwb@amu.edu.pl | pl |
| dc.description.Affiliation | Iwona Chmura-Rutkowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Marzena Buchnat - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Izabela Cytlak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Sylwia Jaskulska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Bożena Kanclerz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Agnieszka Kozłowska-Rajewicz - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Mateusz Marciniak - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Lucyna Myszka-Strychalska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Joanna Szafran - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.Affiliation | Renata Wawrzyniak-Beszterda - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu | pl |
| dc.description.references | Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., 1997, Psychologia społeczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Barlińska, J., Szuster, A., 2014, Cyberprzemoc: o zagrożeniach i szansach na ograniczenie zjawiska wśród adolescentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Barlińska, J., Szuster, A., Winiewski, M., 2015, The role of short- and long-term cognitive empathy activation in preventing cyberbystander reinforcing cyberbullying be haviour, „Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking”, 18/4, 241–244. | pl |
| dc.description.references | Bem S. L., 1981, Gender schema theory: A cognitive account of sex typing, „Psychological Review”, 88(4), 354–364. | pl |
| dc.description.references | Bem S. L., 2000, Męskość. Kobiecość. O różnicach wynikających z płci, GWP, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Buchnat M., 2019, Percepcja klimatu szkoły przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w trzech formach kształcenia a agresja i przemoc szkolna, Wydawnictwo UAM, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Buchner A., Müller A., Urbańska A., Wierzbicka M., 2021, Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki/ków, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Bourdieu P., 2004, Męska dominacja, Oficyna Naukowa, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Bourdieu P., Passeron J., 2006, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Brzezińska A., 2007, Jak rodzi się agresja?, [w:] Dzieci i młodzież wobec agresji i przemocy (red.) A. Brzezińska, E. Hornowska, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Brzezińska A., Hornowska A. (red.), 2004, Dzieci i młodzież wobec agresji i przemocy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Brown L. M., Gilligan C., 1992, Meeting at the Crossroads: Women’s Psychology and Girls’ Development, Harvard University Press, Cambridge, MA. | pl |
| dc.description.references | Chmura-Rutkowska I., 2019, Być dziewczyną, być chłopakiem i przetrwać, Wydawnictwo UAM, Poznań. | pl |
| dc.description.references | Chustecka M., Dymowska M., Stoecker E., 2015, Dyskryminacja w szkole oczami młodzieży na podstawie wywiadów grupowych z uczennicami i uczniami gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych, [w:] Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. Raport z badań, (red.) K. Gawlicz, P. Rudnicki, M. Starnawski, Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Connell R., 1995, Masculinities, Polity Press, Cambridge. | pl |
| dc.description.references | Connell R., 2013, Socjologia płci. Płeć w ujęciu globalnym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Copeland, W. E., Wolke, D., Angold, A., Costello, E. J., 2013, Adult Psychiatric Outcomes of Bullying and Being Bullied by Peers in Childhood and Adolescence. „JAMA Psychiatry”, 70 (4), 419–426. | pl |
| dc.description.references | Coyne I., Monks C. P., 2012, Przegląd zagadnień związanych z mobbingiem i przemocą w różnych kontekstach, [w:] Przemoc i mobbing w szkole, w domu, w miejscu pracy, (red. polskiego wydania) M. Gamian-Wilk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Craig W., Harel Y., 2004, Bullying, physical fightingand victimization, [w:] Young people’s health in context: Health behaviour in school-aged children (HBSC), (red.) C. Currie, Study, „International Report from the 2001/2002 Survey”, World Health Organization, 133–144. | pl |
| dc.description.references | Czapiński J., 2009, Diagnoza szkolna 2009. Przemoc i inne problemy w polskiej Szkole, [w:] Raport roczny programu społecznego „Szkoła bez przemocy”, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Czemierowska-Koruba E. (red.), 2014, Agresja i przemoc w szkole, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Dąbkowski M. R., 2010, Społeczny kontekst zastraszania, [w:] Zastraszanie i przemoc szkolna, (red.) M. I. Dąbkowka, M. R. Dąbkowski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń. | pl |
| dc.description.references | Dovidio J. F., Brigham J. C., Johnson B. T., Gaertner S. L., 1999, Stereotypizacja, uprzedzenia i dyskryminacja: spojrzenie z innej perspektywy, [w:] Stereotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, (red.) C. N. Macrae, Ch. Stangor, M. Hewstone, GWP, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Due P., Holstein B. E., Lynch J., Diderichsen F., Gabhain S. N., Scheidt P., Currie C., 2005, Bullying and symptoms among school-aged children: international comparative cross sectional study in 28 countries, „European Journal of Public Health”, 15 (2), 128–132. | pl |
| dc.description.references | Finkelhor D., Turner H. A., Hamby S., 2012, Let’s prevent peer victimization, not just bullying, „Child Abuse & Neglect”, 36 (4), 271–274. | pl |
| dc.description.references | Fiske S. T., 1993, Controlling other people. The impact of power on stereotyping, „American Psychologist”, 48/6, 621–628. | pl |
| dc.description.references | Gawlicz K., Rudnicki P., Starnawski M. (red.), 2015, Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. Raport z badań, Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Giddens A., 2002, Nowoczesnosc i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
| dc.description.references | Giddens A., 2012, Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Harel-Fisch Y., Walsh S. D., Fogel-Grinvald H., Amitai G., Pickett W., Molcho M., Due P., de Matos M. G., Craig W., 2011, Negative school perceptions and involvement in school bullying: A universal relationship across 40 countries, „Journal of Adolescence”, 34 (4), 639–652. | pl |
| dc.description.references | Huitsing G., Veenstra R., 2012, Bullying in Classrooms: Participant Roles From a Social Network Perspective, „Aggressive Behavior”, 38 (6), 494–509. | pl |
| dc.description.references | Klomek, A. B., Marrocco, F., Kleinman, M., Schonfeld, I. S., Gould, M. S., 2008, Peer victimization, depression, and suicidality in adolescents, „Suicide Life Threat Behav”, vol. 38(2), 166–180. | pl |
| dc.description.references | Kofta M., Jasińska-Kania A., 2001, Czy możliwy jest dialog między społeczno-kulturowym a pscyhologicznym podejściem do stereotypów?, [w:] Stereotypy i uprzedzenia. Uwarunkowania psychologiczne i kulturowe, (red.) M. Kofta, A. Jasińska-Kania A., Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Komendant-Brodowska A., 2014, Agresja i przemoc szkolna. Raport o stanie badań, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Komendant-Brodowska A., Baczko-Dombi A., Giza-Poleszczuk A., 2011, Kto następny? Czynniki ryzyka zostania ofiarą przemocy szkolnej. Raport z badań, Szkoła bez przemocy, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Krahe B., 2005, Agresja, GWP, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Kwieciński Z., 1995, Ukryta przemoc jako podstawa racjonalności funkcjonowania szkoły, [w:] Z. Kwieciński, Socjopatologia edukacji, Mazurska Wszechnica Nauczycielska, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Olecko. | pl |
| dc.description.references | Łukaszewski W., Weigl B., 2001, Stereotyp stereotypu czy prywatna koncepcja natury ludzkiej, [w:] Stereotypy i uprzedzenia. Uwarunkowania psychologiczne i kulturowe, (red.) M. Kofta, A. Jasińska-Kania, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Makaruk K., (2017), Przemoc rówieśnicza, [w:] Dzieci się liczą 2017. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce, „Dziecko Krzywdzone. Teoria. Badania. Praktyka”, 16/1, 214–231. | pl |
| dc.description.references | Małkowska-Szkutnik A., 2015, Przemoc w szkole (bullying), [w:] Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej w Polsce na tle wybranych uwarunkowań socjodemograficznych. Wyniki badań HBSC 2014, (red.) J. Mazur, Instytut Matki i Dziecka, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Miłkowska G., 2013, Determinanty zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej, [w:] Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania, (red.) D. Borecka-Biernat, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Melosik Z., 2010, Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Mmari K., Blum R. W., Atnafou R., Chilet E., De Meyer S., El-Gibaly O., Basu S., Bello B., Maina B., Zuo X., 2017, Exploration of Gender Norms and Socialization Among EarlyAdolescents: The Use of Qualitative Methods for the Global Early Adolescent Study, „Journal of Adolesc Health” 61/4S, 12–18. | pl |
| dc.description.references | Nansel T. R., Overpeck M., Pilla R. S., Ruan W. J., Simons-Morton B., Scheidt P., 2001, Bullying behavior among U.S. youth: Prevalence and association with psychosocial adjustment, „Journal of the American Medical Association”, 285, 2094–2100. | pl |
| dc.description.references | Nelson T. D., 2003, Psychologia uprzedzeń, GWP, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Olweus D., 2007, Mobbing, Fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?, Wydawnictwo Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszaw. | pl |
| dc.description.references | Ostrowska K., Surzykiewicz J., 2005, Zachowania agresywne w szkole. badania porównawcze 1997 i 2003, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Pogorzelska M., Rudnicki P., 2020, Przecież jesteśmy! Homofobiczna przemoc w polskich szkołach narracje gejów i lesbijek, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Poteat V. P., Kimmel M. S., Wilchins R., 2010, The moderating eff ects of support for violence beliefs on masculine norms, aggression, and homophobic behavior during adolescence, „Journal of Research on Adolescence”, 21/2, 434–447. | pl |
| dc.description.references | Pyżalski J., 2012, Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Pyżalski J., 2018, Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w szkole – krytyczny przegląd stosowanych rozwiązań, „Dziecko Krzywdzone. Teoria. Badania. Praktyka”, 17 (1), 30–45. | pl |
| dc.description.references | Ranschburg J., 1993, Lęk, gniew, agresja, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1993. | pl |
| dc.description.references | Rigby K., 2002, New Perspectives on Bullying, Jessica Kingsley, London and Philadelphia. | pl |
| dc.description.references | Rigby K., 2010, Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
| dc.description.references | Salmivalli C., 2010, Bullying and the peer group: A review, „Aggression and Violent Behavior”, 15/2, 112–120. | pl |
| dc.description.references | Salmivalli Ch., Voeten M., Poskiparta E., 2011, Bystanders Matter: Associations Between Reinforcing, Defending, and the Frequency of Bullying Behavior in Classrooms, „Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology”, 40 (5), 668–676. | pl |
| dc.description.references | Smith P. K., 2012, Mobbing w szkole: trzydzieści lat badań, [w:] Przemoc i mobbing w szkole, w domu, w miejscu pracy, (red. polskiego wydania) M. Gamian-Wilk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Stangor Ch., Schaller M., 1999, Stereotypy jako reprezentacje indywidualne i zbiorowe, [w:] Stereotypy i uprzedzenia, (red.) C. N. Macrae, Ch. Stangor, M. Hewstone, GWP, Gdańsk. | pl |
| dc.description.references | Surzykiewicz J., 2000, Agresja i przemoc w szkole. Uwarunkowania socjoekologiczne, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Swearer S. M., Espelage D. L., Vaillancourt T., Hymel S., 2010, What Can Be Done About School Bullying? Linking Research to Educational Practice, „Educational Researcher”, 39 (1), 38–47. | pl |
| dc.description.references | Szczepanik R., 2007, Kulturowo-społeczna „płeć” agresji. Perspektywa pedagogiczna, [w:] Socjologiczne i psychopedagogiczne aspekty przemocy, (red.) J. Wawrzyniak, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź. | pl |
| dc.description.references | Tłuściak-Deliowska A., 2014, O wykorzystaniu i użyteczności analizy sieci społecznych w badaniu przemocy rówieśniczej w szkole, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 67 (3), 147–159. | pl |
| dc.description.references | Tłuściak-Deliowska A. 2013, Deklaracje postaw wobec przemocy rówieśniczej wśród gimnazjalistów, „Psychologia Rozwojowa”, 3/18. | pl |
| dc.description.references | Tłuściak-Deliowska A., 2014, Interwencja rówieśników w sytuacji dręczenia szkolnego. Rola czynników kontekstowych. Implikacje praktyczne, „Studia Edukacyjne”, 32, 303–320. | pl |
| dc.description.references | Tłuściak-Deliowska A., 2017, Dręczenie szkolne. Społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Tokunaga R. S., 2010, Following you home from school: A critical review and synthesis of research on cyberbullying victimization. „Computers in Human Behavior”, 26, 277–287. | pl |
| dc.description.references | Ttofi M. M., Farrington D. P., 2011, Effectiveness of school-based programs to reduce bullying: A systematic and meta-analytic review, „Journal of Experimental Criminology”, 7, 27–56. | pl |
| dc.description.references | UNESCO, 2018, School violence and bullying: Global status and trends, drivers and consequences, Paris. | pl |
| dc.description.references | Urban B., 2012, Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | WHO, 2016, Growing up unequal: gender and socioeconomic differences in young people’s health and well-being Health Behaviour in School-aged Children Study: international report from the 2013/2014 survey, Genewa. | pl |
| dc.description.references | Włodarczyk J., Makaruk K., 2013, Ogólnopolska diagnoza problemu przemocy wobec dzieci. Wyniki badania, Fundacja Dzieci Niczyje, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Watson S. W., 2007, Boys, masculinity and school violence: reaping what we sow, „Gender and Education”, 19 (6), 729–737. | pl |
| dc.description.references | Wysocka E., Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji [w:] Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania, (red.) D. Borecka-Biernat, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl |
| dc.description.references | Zych I., Ortega-Ruiz R., Del Rey R., 2015, Systematic review of theoretical studies on bullying and cyberbullying: Facts, knowledge, prevention and intervention, „Aggression and Violent Behavior”, 23, 1–21. | pl |
| dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
| dc.description.number | 24 | pl |
| dc.description.firstpage | 177 | pl |
| dc.description.lastpage | 201 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-9319-7767 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7579-6715 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-6528-9680 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-3454-7894 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-5496-2139 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7614-6095 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0002-7131-626X | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0003-2973-1379 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-5646-7118 | - |
| dc.identifier.orcid | 0000-0001-5640-1784 | - |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2022, nr 24 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_24_2022_I_Chmura_Rutkowska_M_Buchnat_I_Cytlak_et_al_Kto_jest_najgorzej_traktowany_w_szkole.pdf | 492,13 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_24_2022_I_Chmura_Rutkowska_M_Buchnat_I_Cytlak_et_al_Who_is_treated_the_worst_at_school.pdf | 435,72 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
