REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19003
Tytuł: Key Challenges of Using Digital Media Tools in Early Language Education: A Research Review
Inne tytuły: Kluczowe wyzwania związane z wykorzystaniem mediów cyfrowych we wczesnej edukacji językowej: przegląd badań
Autorzy: Wileczek, Anna
Kozieł, Sylwia
Bąk-Średnicka, Anna
Słowa kluczowe: language acquisition/learning
digital media
language teacher education
przyswajanie/uczenie się języka
media cyfrowe
kształcenie nauczycieli języków
Data wydania: 2025
Data dodania: 10-paź-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 29, 2025, s. 240-251
Abstrakt: The topic of digital media as tools in early language education is put into a broader perspective of the theory of overlapping spheres of influence between school, family, and local community. It draws attention to divides that hinder the integration of digital technologies in child language learning. Firstly, there is a mismatch between insufficient preservice training in using Information and Communication Technologiesand the digital challenges that preservice teachers face in the workplace. Secondly, there is a dichotomy between their unsatisfactory education in cultivating direct contact with parents and the well-established importance of building close parent-teacher collaboration. Thirdly, there is a gap between home routines and formal early language education in regard to applying digital technologies. The article draws on an extensive review of research on young learners.
Artykuł podnosi temat roli i miejsca mediów cyfrowych jako narzędzi w nauczaniu i uczeniu się języka przez małe dzieci, ujęty z perspektywy teorii o relacjach szkoła-rodzina-społeczność lokalna. Omówiono wybrane dychotomie w tychże relacjach. Po pierwsze, dysharmonia pomiędzy niedostatecznym przygotowaniem przyszłych nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych, a wyzwaniami jakim muszą oni sprostać w pracy. Po drugie, różnica pomiędzy nieadekwatną edukacją tychże nauczycieli w kwestii kultywowania bezpośredniego kontaktu z rodzicami uczniów, a dobrze udokumentowaną w badaniach potrzebą budowania bliskich relacji typu nauczyciel-rodzic. Po trzecie, rozziew pomiędzy rytuałami domowymi, a edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną w zakresie korzystania z technologii cyfrowych do nauki języka. Praca prezentuje przegląd badań w kontekście edukacji (wczesno)szkonej.
Afiliacja: Anna Wileczek - Jan Kochanowski University in Kielce
Sylwia Kozieł - Niepubliczne Naukowe Przedszkole Integracyjne Mini College w Jędrzejowie
Anna Bąk-Średnicka - Jan Kochanowski University in Kielce
E-mail: Anna Wileczek: anna.wileczek@ujk.edu.pl; wileann@gmail.com
Sylwia Kozieł: sylwia.michalkiewicz0903@wp.pl
Anna Bąk-Średnicka: abak@ujk.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/19003
DOI: 10.15290/lingdid.2025.29.17
e-ISSN: 2957-0204
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-9851-6114
0000-0002-0923-6672
0000-0001-8932-659X
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl
Właściciel praw: CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2025, tom XXIX

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons