Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18964
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Andrzejewska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-07T11:06:25Z | - |
dc.date.available | 2025-10-07T11:06:25Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, T. 29, 2025, s. 6-23 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18964 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to create a graphic representation of the Instrumental Case in the Polish language. The visualization of grammatical material is a didactic tool used to explain grammar problems in the process of teaching and learning a foreign language, and it is understood here as the method of conveying meanings in the text through visual forms. The adopted research perspective is brain-based learning, as well as grammar instruction that takes into account not only the form but also the use and meaning of a given unit. | pl |
dc.description.abstract | Celem niniejszego badania jest stworzenie graficznej reprezentacji narzędnika w języku polskim. Wizualizacja materiału gramatycznego stanowi narzędzie dydaktyczne wykorzystywane do wyjaśniania problemów gramatycznych w procesie nauczania i uczenia się języka obcego i jest tu rozumiana jako sposób przekazywania znaczeń w tekście za pomocą form wizualnych. Przyjęta perspektywa badawcza to uczenie się oparte na pracy mózgu, a także nauczanie gramatyki, które obok formy uwzględnia również użycie i znaczenie danej jednostki. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl | pl |
dc.subject | visualization | pl |
dc.subject | foreign language didactics | pl |
dc.subject | grammar | pl |
dc.subject | brain-based learning | pl |
dc.subject | Instrumental Case | pl |
dc.subject | wizualizacja | pl |
dc.subject | dydaktyka języka obcego | pl |
dc.subject | gramatyka | pl |
dc.subject | uczenie się oparte na pracy mózgu | pl |
dc.subject | narzędnik | pl |
dc.title | Visualization of Grammatical Material based on the Example of the Instrumental Case in Polish | pl |
dc.title.alternative | Wizualizacja materiału gramatycznego na przykładzie narzędnika w języku polskim | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2025.29.01 | - |
dc.description.Email | anna.andrzejewska@uni.opole.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Opolski | pl |
dc.description.references | Andrzejewska A., Wizualizacja materiału gramatycznego na przykładzie języka hiszpańskiego jako obcego, Opole 2024. | pl |
dc.description.references | Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji: Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, Sopot 2015. | pl |
dc.description.references | Castañeda Castro A., Alhmoud Z., Alonso Aparicio I., Casellas Guitart J., Chamorro Guerrero M.D., Miquel López L., Ortega Olivares J., Enseñanza de gramática avanzada de ELE: Criterios y recursos, Madrid 2014. | pl |
dc.description.references | Chojak M., Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity, Warszawa 2019. | pl |
dc.description.references | Kumaravadivelu B., Macrostrategies for the second/foreign language teacher, “The Modern Language Journal” 1992, 76 (1), pp. 36–49. | pl |
dc.description.references | Kwapisz-Osadnik K., Obrazowanie zjawisk gramatycznych: Projekt gramatyki wizualnej, [in:] Język trzeciego tysiąclecia III, G. Szpila (ed.), Kraków 2005, pp. 57–69. | pl |
dc.description.references | Kwapisz-Osadnik K., Językoznawstwo kognitywne w nauczaniu języków obcych: projekt gramatyki wizualnej na przykładzie francuskiego trybu subjonctif, “Neofilolog” 2010, 34, pp. 133–146. | pl |
dc.description.references | Kwapisz-Osadnik K., Wizualizacja zjawisk gramatycznych jako propozycja dydaktyczna wspierająca naukę języka obcego (na przykładzie języka francuskiego i włoskiego), “Języki Obce w Szkole” 2017, 1, pp. 44–51. | pl |
dc.description.references | Langacker R.W., Gramatyka kognitywna. Wprowadzenie, Kraków 2009. | pl |
dc.description.references | Larsen-Freeman D., Teaching Language: From grammar to grammaring. Boston 2003. | pl |
dc.description.references | Llopsis-García R., Real Espinosa J.M., Ruiz Campillo J.P., Qué gramática enseñar, qué gramática aprender, Madrid 2012. | pl |
dc.description.references | Long M., Focus on form in Tasked-Based Language Teaching, “University of Hawai’i Working Papers in ESL” 1998, 16/2, pp. 35–49. | pl |
dc.description.references | Mystkowska-Wiertelak A., O dynamicznej naturze gramatyki, “Języki Obce w Szkole” 2006, 5, pp. 45–52. | pl |
dc.description.references | Nocoń J., Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole 2009. | pl |
dc.description.references | Rudzka-Ostyn B., Z rozważań nad kategorią przypadka, Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Tokarski J., Fleksja polska, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | Wilczyńska W., Wizualizacja jako środek komunikacji akademickiej, [in:] Język a komunikacja 28. Interdyscyplinarne studia nad świadomością i przetwarzaniem językowym, J. Nijakowska (ed.), Kraków 2010, pp. 117–132. | pl |
dc.description.references | Żylińska M., Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Gdynia 2013. | pl |
dc.identifier.eissn | 2957-0204 | - |
dc.description.volume | 29 | pl |
dc.description.firstpage | 6 | pl |
dc.description.lastpage | 23 | pl |
dc.identifier.citation2 | Linguodidactica | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-0672-6035 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2025, tom XXIX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Andrzejewska_Visualization_of_Grammatical_Material.pdf | 804,75 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL