REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18964
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAndrzejewska, Anna-
dc.date.accessioned2025-10-07T11:06:25Z-
dc.date.available2025-10-07T11:06:25Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 29, 2025, s. 6-23pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18964-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to create a graphic representation of the Instrumental Case in the Polish language. The visualization of grammatical material is a didactic tool used to explain grammar problems in the process of teaching and learning a foreign language, and it is understood here as the method of conveying meanings in the text through visual forms. The adopted research perspective is brain-based learning, as well as grammar instruction that takes into account not only the form but also the use and meaning of a given unit.pl
dc.description.abstractCelem niniejszego badania jest stworzenie graficznej reprezentacji narzędnika w języku polskim. Wizualizacja materiału gramatycznego stanowi narzędzie dydaktyczne wykorzystywane do wyjaśniania problemów gramatycznych w procesie nauczania i uczenia się języka obcego i jest tu rozumiana jako sposób przekazywania znaczeń w tekście za pomocą form wizualnych. Przyjęta perspektywa badawcza to uczenie się oparte na pracy mózgu, a także nauczanie gramatyki, które obok formy uwzględnia również użycie i znaczenie danej jednostki.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsCC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkachpl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.plpl
dc.subjectvisualizationpl
dc.subjectforeign language didacticspl
dc.subjectgrammarpl
dc.subjectbrain-based learningpl
dc.subjectInstrumental Casepl
dc.subjectwizualizacjapl
dc.subjectdydaktyka języka obcegopl
dc.subjectgramatykapl
dc.subjectuczenie się oparte na pracy mózgupl
dc.subjectnarzędnikpl
dc.titleVisualization of Grammatical Material based on the Example of the Instrumental Case in Polishpl
dc.title.alternativeWizualizacja materiału gramatycznego na przykładzie narzędnika w języku polskimpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderCC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkachpl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2025.29.01-
dc.description.Emailanna.andrzejewska@uni.opole.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Opolskipl
dc.description.referencesAndrzejewska A., Wizualizacja materiału gramatycznego na przykładzie języka hiszpańskiego jako obcego, Opole 2024.pl
dc.description.referencesBąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji: Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, Sopot 2015.pl
dc.description.referencesCastañeda Castro A., Alhmoud Z., Alonso Aparicio I., Casellas Guitart J., Chamorro Guerrero M.D., Miquel López L., Ortega Olivares J., Enseñanza de gramática avanzada de ELE: Criterios y recursos, Madrid 2014.pl
dc.description.referencesChojak M., Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka. Fakty i mity, Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesKumaravadivelu B., Macrostrategies for the second/foreign language teacher, “The Modern Language Journal” 1992, 76 (1), pp. 36–49.pl
dc.description.referencesKwapisz-Osadnik K., Obrazowanie zjawisk gramatycznych: Projekt gramatyki wizualnej, [in:] Język trzeciego tysiąclecia III, G. Szpila (ed.), Kraków 2005, pp. 57–69.pl
dc.description.referencesKwapisz-Osadnik K., Językoznawstwo kognitywne w nauczaniu języków obcych: projekt gramatyki wizualnej na przykładzie francuskiego trybu subjonctif, “Neofilolog” 2010, 34, pp. 133–146.pl
dc.description.referencesKwapisz-Osadnik K., Wizualizacja zjawisk gramatycznych jako propozycja dydaktyczna wspierająca naukę języka obcego (na przykładzie języka francuskiego i włoskiego), “Języki Obce w Szkole” 2017, 1, pp. 44–51.pl
dc.description.referencesLangacker R.W., Gramatyka kognitywna. Wprowadzenie, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesLarsen-Freeman D., Teaching Language: From grammar to grammaring. Boston 2003.pl
dc.description.referencesLlopsis-García R., Real Espinosa J.M., Ruiz Campillo J.P., Qué gramática enseñar, qué gramática aprender, Madrid 2012.pl
dc.description.referencesLong M., Focus on form in Tasked-Based Language Teaching, “University of Hawai’i Working Papers in ESL” 1998, 16/2, pp. 35–49.pl
dc.description.referencesMystkowska-Wiertelak A., O dynamicznej naturze gramatyki, “Języki Obce w Szkole” 2006, 5, pp. 45–52.pl
dc.description.referencesNocoń J., Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole 2009.pl
dc.description.referencesRudzka-Ostyn B., Z rozważań nad kategorią przypadka, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesTokarski J., Fleksja polska, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesWilczyńska W., Wizualizacja jako środek komunikacji akademickiej, [in:] Język a komunikacja 28. Interdyscyplinarne studia nad świadomością i przetwarzaniem językowym, J. Nijakowska (ed.), Kraków 2010, pp. 117–132.pl
dc.description.referencesŻylińska M., Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Gdynia 2013.pl
dc.identifier.eissn2957-0204-
dc.description.volume29pl
dc.description.firstpage6pl
dc.description.lastpage23pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-0672-6035-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2025, tom XXIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Andrzejewska_Visualization_of_Grammatical_Material.pdf804,75 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons