REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18385
Tytuł: Resocjalizacja w warunkach edukacji inkluzyjnej
Autorzy: Zacharuk, Tamara
Data wydania: 2010
Data dodania: 30-lip-2025
Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 221-229
Abstrakt: Zainteresowanie edukacją inkluzyjną wynika z faktu, iż coraz częściej dostrzegamy, że większość uczniów w szkołach to uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Proces włączenia dotyczy różnych grup dzieci i młodzieży. Wśród nich są niepełnosprawni, nieprzystosowani społecznie, dzieci ze środowisk szczególnie zagrożonych, dzieci ze środowiska biedy i ubóstwa, dzieci mniejszości narodowych i dzieci imigrantów. Edukacja włączająca odpowiada na potrzeby tych dzieci.
Afiliacja: Akademia Podlaska
Nota biograficzna: Zacharuk Tamara – dr hab., profesor Akademii Podlaskiej w Siedlcach i PEDAGOGIUM w Warszawie. Jest pedagogiem. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół diagnostycznych i teoretycznych zagadnień związanych z problematyką odrzucenia i marginalizacji. Jest redaktorem wychodzącego ponad 10 lat wydawnictwa „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy” podejmującego problematykę edukacji integracyjnej i włączającej. Aktualnie T. Zacharuk pełni funkcję prorektora ds. Organizacji i Rozwoju w Akademii Podlaskiej w Siedlcach.
URI: http://hdl.handle.net/11320/18385
ISSN: 2081-3767
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_1_2010_T_Zacharczuk_Resocjalizacja_w_warunkach_edukacji.pdf286,5 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons