Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18385
Tytuł: | Resocjalizacja w warunkach edukacji inkluzyjnej |
Autorzy: | Zacharuk, Tamara |
Data wydania: | 2010 |
Data dodania: | 30-lip-2025 |
Wydawca: | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 221-229 |
Abstrakt: | Zainteresowanie edukacją inkluzyjną wynika z faktu, iż coraz częściej dostrzegamy, że większość uczniów w szkołach to uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Proces włączenia dotyczy różnych grup dzieci i młodzieży. Wśród nich są niepełnosprawni, nieprzystosowani społecznie, dzieci ze środowisk szczególnie zagrożonych, dzieci ze środowiska biedy i ubóstwa, dzieci mniejszości narodowych i dzieci imigrantów. Edukacja włączająca odpowiada na potrzeby tych dzieci. |
Afiliacja: | Akademia Podlaska |
Nota biograficzna: | Zacharuk Tamara – dr hab., profesor Akademii Podlaskiej w Siedlcach i PEDAGOGIUM w Warszawie. Jest pedagogiem. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół diagnostycznych i teoretycznych zagadnień związanych z problematyką odrzucenia i marginalizacji. Jest redaktorem wychodzącego ponad 10 lat wydawnictwa „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy” podejmującego problematykę edukacji integracyjnej i włączającej. Aktualnie T. Zacharuk pełni funkcję prorektora ds. Organizacji i Rozwoju w Akademii Podlaskiej w Siedlcach. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18385 |
ISSN: | 2081-3767 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_1_2010_T_Zacharczuk_Resocjalizacja_w_warunkach_edukacji.pdf | 286,5 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL