Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18385
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zacharuk, Tamara | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-30T07:00:34Z | - |
dc.date.available | 2025-07-30T07:00:34Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 221-229 | pl |
dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18385 | - |
dc.description.abstract | Zainteresowanie edukacją inkluzyjną wynika z faktu, iż coraz częściej dostrzegamy, że większość uczniów w szkołach to uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Proces włączenia dotyczy różnych grup dzieci i młodzieży. Wśród nich są niepełnosprawni, nieprzystosowani społecznie, dzieci ze środowisk szczególnie zagrożonych, dzieci ze środowiska biedy i ubóstwa, dzieci mniejszości narodowych i dzieci imigrantów. Edukacja włączająca odpowiada na potrzeby tych dzieci. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.title | Resocjalizacja w warunkach edukacji inkluzyjnej | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.description.Biographicalnote | Zacharuk Tamara – dr hab., profesor Akademii Podlaskiej w Siedlcach i PEDAGOGIUM w Warszawie. Jest pedagogiem. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół diagnostycznych i teoretycznych zagadnień związanych z problematyką odrzucenia i marginalizacji. Jest redaktorem wychodzącego ponad 10 lat wydawnictwa „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy” podejmującego problematykę edukacji integracyjnej i włączającej. Aktualnie T. Zacharuk pełni funkcję prorektora ds. Organizacji i Rozwoju w Akademii Podlaskiej w Siedlcach. | pl |
dc.description.Affiliation | Akademia Podlaska | pl |
dc.description.references | Ainscow M. (2000), Robić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły, [w:] Integracja dzieci o specjalnych potrzebach: wybrane zagadnienia etyczne, red. G. Fairbaim, S. Fairbaim, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Ainscow M., Developing inclusive education systems: what are the levers for change? [w:] Inclusive edugation: a framework for reform. Proceedings of the International Conference on Inclusive Education, 16-19 December 2003 | pl |
dc.description.references | Ainscowe M., Boot T., Dyson A. (2004), Understanding and developing inclusive practices In schools: a collaborative action research network, International Journal of Inclusive Education, vol. 8, no. 2. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2006), Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Wydawnictwo Prawo i Praktyka Gospodarcza, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Edukacja jest w niej ukryty skarb: raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacques’a Delorsa/In’am al. Mufti, Warszawa: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wyd. UNESCO, Cop. 1998. | pl |
dc.description.references | Education for Ali Global Monitoring Report 2005 - The Quality Imperative, Paris, UNESCO, 2004. | pl |
dc.description.references | Firkowska-Mankiewicz A. (2004), Edukacja włączająca - wyzwaniem dla polskiej szkoły, Szkoła Specjalna. | pl |
dc.description.references | Fullan M. (1982), The meaning of educational change, Teachers College Press, New York. | pl |
dc.description.references | Guidelines for inclusion: ensuring access to education for all. UNESCO. France, 2005. | pl |
dc.description.references | Inclusive education: a global agenda. Ed. by S.J. Pijl, C.J.W. Meijer, S. Hegarty. London; New York, Routledge, 2003 | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2006), Metody twórczej resocjalizacji: teoria i praktyka wychowawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, PEDAGOGIUM, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2006), Teoretyczne podstawy metodyki kulturotechnicznych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich: zarys koncepcji twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Peters S.J. (2004), Inclusive education: an EFA strategy for all children, World Bank. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2000), Integracja w ujęciu interdyscyplinowym, [w:] Student niepełnosprawny: szkice i rozprawy, red. T. Zacharuk, z. 4, Wyd. AP, Siedlce. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2001), Myślenie integracyjne i jego implikacje w pedagogice społecznej, Opieka, Wychowanie, Terapia, nr 1. | pl |
dc.description.references | Teacher Competencies. Council for Exceptional Children [online] (Dostęp 2006). | pl |
dc.description.references | Zacharuk T. (2008), Wprowadzenie do edukacji inkluzyjnej, Wyd. AP, Siedlce. | pl |
dc.description.number | 1 | pl |
dc.description.firstpage | 221 | pl |
dc.description.lastpage | 229 | pl |
dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_1_2010_T_Zacharczuk_Resocjalizacja_w_warunkach_edukacji.pdf | 286,5 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL