REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18385
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZacharuk, Tamara-
dc.date.accessioned2025-07-30T07:00:34Z-
dc.date.available2025-07-30T07:00:34Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 221-229pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18385-
dc.description.abstractZainteresowanie edukacją inkluzyjną wynika z faktu, iż coraz częściej dostrzegamy, że większość uczniów w szkołach to uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Proces włączenia dotyczy różnych grup dzieci i młodzieży. Wśród nich są niepełnosprawni, nieprzystosowani społecznie, dzieci ze środowisk szczególnie zagrożonych, dzieci ze środowiska biedy i ubóstwa, dzieci mniejszości narodowych i dzieci imigrantów. Edukacja włączająca odpowiada na potrzeby tych dzieci.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.titleResocjalizacja w warunkach edukacji inkluzyjnejpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.BiographicalnoteZacharuk Tamara – dr hab., profesor Akademii Podlaskiej w Siedlcach i PEDAGOGIUM w Warszawie. Jest pedagogiem. Zainteresowania naukowe autorki koncentrują się wokół diagnostycznych i teoretycznych zagadnień związanych z problematyką odrzucenia i marginalizacji. Jest redaktorem wychodzącego ponad 10 lat wydawnictwa „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy” podejmującego problematykę edukacji integracyjnej i włączającej. Aktualnie T. Zacharuk pełni funkcję prorektora ds. Organizacji i Rozwoju w Akademii Podlaskiej w Siedlcach.pl
dc.description.AffiliationAkademia Podlaskapl
dc.description.referencesAinscow M. (2000), Robić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły, [w:] Integracja dzieci o specjalnych potrzebach: wybrane zagadnienia etyczne, red. G. Fairbaim, S. Fairbaim, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, Warszawa.pl
dc.description.referencesAinscow M., Developing inclusive education systems: what are the levers for change? [w:] Inclusive edugation: a framework for reform. Proceedings of the International Conference on Inclusive Education, 16-19 December 2003pl
dc.description.referencesAinscowe M., Boot T., Dyson A. (2004), Understanding and developing inclusive practices In schools: a collaborative action research network, International Journal of Inclusive Education, vol. 8, no. 2.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (2006), Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Wydawnictwo Prawo i Praktyka Gospodarcza, Warszawa.pl
dc.description.referencesEdukacja jest w niej ukryty skarb: raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacques’a Delorsa/In’am al. Mufti, Warszawa: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wyd. UNESCO, Cop. 1998.pl
dc.description.referencesEducation for Ali Global Monitoring Report 2005 - The Quality Imperative, Paris, UNESCO, 2004.pl
dc.description.referencesFirkowska-Mankiewicz A. (2004), Edukacja włączająca - wyzwaniem dla polskiej szkoły, Szkoła Specjalna.pl
dc.description.referencesFullan M. (1982), The meaning of educational change, Teachers College Press, New York.pl
dc.description.referencesGuidelines for inclusion: ensuring access to education for all. UNESCO. France, 2005.pl
dc.description.referencesInclusive education: a global agenda. Ed. by S.J. Pijl, C.J.W. Meijer, S. Hegarty. London; New York, Routledge, 2003pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2006), Metody twórczej resocjalizacji: teoria i praktyka wychowawcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, PEDAGOGIUM, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2006), Teoretyczne podstawy metodyki kulturotechnicznych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich: zarys koncepcji twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesPeters S.J. (2004), Inclusive education: an EFA strategy for all children, World Bank.pl
dc.description.referencesPytka L. (2000), Integracja w ujęciu interdyscyplinowym, [w:] Student niepełnosprawny: szkice i rozprawy, red. T. Zacharuk, z. 4, Wyd. AP, Siedlce.pl
dc.description.referencesPytka L. (2001), Myślenie integracyjne i jego implikacje w pedagogice społecznej, Opieka, Wychowanie, Terapia, nr 1.pl
dc.description.referencesTeacher Competencies. Council for Exceptional Children [online] (Dostęp 2006).pl
dc.description.referencesZacharuk T. (2008), Wprowadzenie do edukacji inkluzyjnej, Wyd. AP, Siedlce.pl
dc.description.number1pl
dc.description.firstpage221pl
dc.description.lastpage229pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_1_2010_T_Zacharczuk_Resocjalizacja_w_warunkach_edukacji.pdf286,5 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons