Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18376
Tytuł: | Nowa resocjalizacyjna szkoła warszawska - twórcza resocjalizacja w kontekście kształcenia akademickiego |
Autorzy: | Konopczyński, Marek |
Data wydania: | 2010 |
Data dodania: | 29-lip-2025 |
Wydawca: | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 82-108 |
Abstrakt: | Artykuł przybliża koncepcję kształcenia w PEDAGOGIUM opartą na założeniach twórczej resocjalizacji. Artykuł prezentuje założenia teoretyczne, metodyczne, i dydaktyczne alternatywnego kształcenia w autorskiej uczelni. W Pedagogium kształcenie studentów oparte jest na stymulowaniu rozwoju struktur poznawczych i twórczych poprzez aktywność teatralną, dramową, plastyczną, muzyczną i sportową, bowiem tylko wychowawca o rozwiniętym potencjale twórczym ma szanse diagnozować i rozwijać potencjały wychowanków nieprzystosowanych społecznie i w ten sposób realizować proces resocjalizacji, który jest alternatywny wobec tak zwanej resocjalizacji tradycyjnej. |
Afiliacja: | PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie |
Nota biograficzna: | Konopczyński Marek – dr hab., profesor w PEDAGOGIUM Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie. Autor koncepcji twórczej resocjalizacji. Pomysłodawca utworzenia PEDAGOGIUM w Warszawie – autorskiej szkoły wyższej będącej dydaktyczną emanacją koncepcji twórczej resocjalizacji oraz rektor tej uczelni. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18376 |
ISSN: | 2081-3767 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_1_2010_M_Konopczynski_Nowa_resocjalizacyjna_szkola_warszawska.pdf | 1,42 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL