REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18376
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKonopczyński, Marek-
dc.date.accessioned2025-07-29T09:30:50Z-
dc.date.available2025-07-29T09:30:50Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 82-108pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18376-
dc.description.abstractArtykuł przybliża koncepcję kształcenia w PEDAGOGIUM opartą na założeniach twórczej resocjalizacji. Artykuł prezentuje założenia teoretyczne, metodyczne, i dydaktyczne alternatywnego kształcenia w autorskiej uczelni. W Pedagogium kształcenie studentów oparte jest na stymulowaniu rozwoju struktur poznawczych i twórczych poprzez aktywność teatralną, dramową, plastyczną, muzyczną i sportową, bowiem tylko wychowawca o rozwiniętym potencjale twórczym ma szanse diagnozować i rozwijać potencjały wychowanków nieprzystosowanych społecznie i w ten sposób realizować proces resocjalizacji, który jest alternatywny wobec tak zwanej resocjalizacji tradycyjnej.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.titleNowa resocjalizacyjna szkoła warszawska - twórcza resocjalizacja w kontekście kształcenia akademickiegopl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.BiographicalnoteKonopczyński Marek – dr hab., profesor w PEDAGOGIUM Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie. Autor koncepcji twórczej resocjalizacji. Pomysłodawca utworzenia PEDAGOGIUM w Warszawie – autorskiej szkoły wyższej będącej dydaktyczną emanacją koncepcji twórczej resocjalizacji oraz rektor tej uczelni.pl
dc.description.AffiliationPEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawiepl
dc.description.referencesAmbrozik W. (1997), Dewiacje wychowawcze w środowisku wiejskim, Poznań.pl
dc.description.referencesAmbrozik W. (1983), Sytuacja społeczna dziecka rodziny alkoholicznej w kulturowo zaniedbanym rejonie wielkiego miasta, Poznań.pl
dc.description.referencesAronson E., Człowiek - istota społeczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesAronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań.pl
dc.description.referencesBaumeister R.F. (red.) (1986), Public self and private self, New York, Springer-Verlag.pl
dc.description.referencesBrown J.D. (1998), The self. New York, McGaw-Hill.pl
dc.description.referencesCampbell D.T. (1990), Blind variation and selective retention in creative thought as in other knowledge process, Psychological Review no. 67.pl
dc.description.referencesCampbell J. (1990), Self-esteen and clarity of the self-concept, Journal of Personality and Social Psychology no. 59.pl
dc.description.referencesCialdini R.B. (2004), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk.pl
dc.description.referencesCzapów Cz. (1978, 1980), Wychowanie resocjalizujące, PWN.pl
dc.description.referencesCzapów Cz., Jedlewski S. (1971), Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa.pl
dc.description.referencesDąbrowski Z. (1979), Dezintegracja pozytywna, Warszawa.pl
dc.description.referencesDoliński D. (2005), Techniki wpływu społecznego, Warszawa.pl
dc.description.referencesDudzikowa M. (1987), Wychowanie przez aktywne uczestnictwo, Warszawa.pl
dc.description.referencesDykcik W. (2001), Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika Społeczna - dokonania - działalność - perspektywy, Toruń.pl
dc.description.referencesFestinger L. (1957),,4 theory of Cognitive Dissonance, Stanford University Press.pl
dc.description.referencesFontana D. (1998), Psychologia dla nauczyciela, Poznań.pl
dc.description.referencesFrąckowiak T. (2001), Arytmia egzystencji społecznej a wychowanie, Warszawa.pl
dc.description.referencesFrąckowiak T. (2007), Dziecko edukacyjne i pomocowe. Oferty małych ojczyzn, Garmond.pl
dc.description.referencesFukuyama F. (2004), Koniec człowieka, Wyd. Znak, Kraków.pl
dc.description.referencesGertsmann S. (1982), Psychologiczne podstawy oddziaływań wychowawczych, Warszawa.pl
dc.description.referencesGiddens A. (2001), Nowoczesność i tożsamość „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa.pl
dc.description.referencesGiddens A. (2006), Socjologia, Warszawa.pl
dc.description.referencesGnitecki J. (2001), Globalne problemy współczesnego świata w aspekcie edukacyjnym w cyklu życia, [w:] T. Frąckowiak (red.), Arytmia egzystencji społecznej a wychowanie, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoffman E. (2005), Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, Gdańsk.pl
dc.description.referencesJones E.E. (1990), Interpersonal perception, New York, Freeman.pl
dc.description.referencesKawula S. (2004), Człowiek w relacjach socjopedagogicznych. Szkice o współczesnym wychowaniu, Toruń.pl
dc.description.referencesKawula S. (red.) (2001), Pedagogika Społeczna - dokonania - działalność -perspektywy, Toruń.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1972), Społeczne ramy kultury, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (1996), Twórcza resocjalizacja, Editions Spotkania.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2006), Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopnicki J. (1972), Niedostosowanie społeczne, Warszawa.pl
dc.description.referencesKowalski R.M., Leary M.R. (1990), Strategie self-presentation and The avoidance of aversive erents. Antecedents and consequences of self-euhancement and self-depreciation, Journal of Experimental Social Psychology, no. 26.pl
dc.description.referencesKowalski S. (1979), Socjologia wychowania w zarysie, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2005), Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (2002), Wykluczenie, Toruń.pl
dc.description.referencesLeary M. (2004), Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, tł. A.M. Kacmajer, Gdańsk.pl
dc.description.referencesLockwood P., Kunda Z. (1999), Solient best selves can undermine inspiration by outstanding role models, Journal of personality and Social Psychology, no. 76.pl
dc.description.referencesLockwood P., Kunda Z. (1997), Superstar and Me. Predicting the impact of role models on the self, Journal of Personality and Social Psychology, no.73.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W. (1984), Szanse rozwoju osobowości, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMarzec-Holka K. (2004), Dzieciobójstwo, przestępstwo uprzywilejowane czy zbrodnia, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesMaslow A.H. (1959), Creativity in self-actualizing people, Michigan.pl
dc.description.referencesMaslow A.H. (1986), W stronę psychologii istnienia, Warszawa.pl
dc.description.referencesMelchior M. (1990), Społeczna tożsamość jednostki, Warszawa.pl
dc.description.referencesMelosik Z. (1996), Tożsamość, ciało, władza, Poznań-Toruń.pl
dc.description.referencesMendel M. (red.) (2005), Animacje współpracy środowiskowej na wsi, Toruń.pl
dc.description.referencesMead G.H. (1975), Umysł - osobowość - społeczeństwo, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMiller R.S. (1992), The nature and serevity of self-reported embarrassing circumstances, Personality and Social Psychology Bulletin no. 18.pl
dc.description.referencesModrzewski J. (2004), Socjalizacja i uczestnictwo społeczne, Poznań.pl
dc.description.referencesNęcka E. (2005), Psychologia twórczości, Gdańsk.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk.pl
dc.description.referencesPilch T., Lepalczyk I. (1995), Pedagogika społeczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesPospiszyl K. (1998), Resocjalizacja, Warszawa.pl
dc.description.referencesPytka L. (2001, 2005), Pedagogika Resocjalizacyjna, Warszawa.pl
dc.description.referencesRadlińska H. (1961), Pedagogika społeczna, Warszawa.pl
dc.description.referencesRosner K. (2003), Narracja, tożsamość i czas, Kraków.pl
dc.description.referencesRoth D.L., Harris R.N., Snyder C.R. (1988), An individual differences measure of attributive and repudiative factics of favorable self-presentation, Journal of Social and Clinical Psychology, no. 6.pl
dc.description.referencesSobczak S. (2000), Celowość wychowania, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzczukiewicz P. (1998), Rozwój psychosomatyczny a tożsamość, Lublin.pl
dc.description.referencesSzmajke A. (1999), Autoprezentacja - maski, pozy, miny, Olsztyn.pl
dc.description.referencesTesser A., Felson R.B., Suls J.M. (2004), Ja i tożsamość, tł. A. Karolczak, Gdańsk.pl
dc.description.referencesTheiss W. (1997), Listy o pedagogice społecznej. Helena Radlińska, Aleksander Kamiński, Adam Uziembło, Żak, Warszawa.pl
dc.description.referencesTheiss W. (1997), Radlińska, Żak, Warszawa.pl
dc.description.referencesTice D.M. (1992), Self-concept change and self-presentation the looking glass self is a magnifying glass, Journal of Personality and Social Psychology, no. 63.pl
dc.description.referencesTyszkowa M. (1990), Zdolności, osobowość i działalność uczniów, Warszawa.pl
dc.description.referencesUrban B. (2005), Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków.pl
dc.description.referencesWiniarski M. (2000), Rodzina - szkoła - środowisko lokalne. Problemy edukacji środowiskowej, Warszawa.pl
dc.description.referencesWiniarski M. (1992), Współdziałanie szkoły i środowiska. Aspekt socjopedagogiczny, Warszawa.pl
dc.description.referencesWilson J.Q. (1993), The morał sense. New York, Free Press.pl
dc.description.referencesWroczyński R. (1964), Pedagogika Społeczna, Warszawa.pl
dc.description.number1pl
dc.description.firstpage82pl
dc.description.lastpage108pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_1_2010_M_Konopczynski_Nowa_resocjalizacyjna_szkola_warszawska.pdf1,42 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons