Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18376
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Konopczyński, Marek | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-29T09:30:50Z | - |
dc.date.available | 2025-07-29T09:30:50Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 1, 2010, s. 82-108 | pl |
dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18376 | - |
dc.description.abstract | Artykuł przybliża koncepcję kształcenia w PEDAGOGIUM opartą na założeniach twórczej resocjalizacji. Artykuł prezentuje założenia teoretyczne, metodyczne, i dydaktyczne alternatywnego kształcenia w autorskiej uczelni. W Pedagogium kształcenie studentów oparte jest na stymulowaniu rozwoju struktur poznawczych i twórczych poprzez aktywność teatralną, dramową, plastyczną, muzyczną i sportową, bowiem tylko wychowawca o rozwiniętym potencjale twórczym ma szanse diagnozować i rozwijać potencjały wychowanków nieprzystosowanych społecznie i w ten sposób realizować proces resocjalizacji, który jest alternatywny wobec tak zwanej resocjalizacji tradycyjnej. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | - |
dc.title | Nowa resocjalizacyjna szkoła warszawska - twórcza resocjalizacja w kontekście kształcenia akademickiego | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.description.Biographicalnote | Konopczyński Marek – dr hab., profesor w PEDAGOGIUM Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie. Autor koncepcji twórczej resocjalizacji. Pomysłodawca utworzenia PEDAGOGIUM w Warszawie – autorskiej szkoły wyższej będącej dydaktyczną emanacją koncepcji twórczej resocjalizacji oraz rektor tej uczelni. | pl |
dc.description.Affiliation | PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie | pl |
dc.description.references | Ambrozik W. (1997), Dewiacje wychowawcze w środowisku wiejskim, Poznań. | pl |
dc.description.references | Ambrozik W. (1983), Sytuacja społeczna dziecka rodziny alkoholicznej w kulturowo zaniedbanym rejonie wielkiego miasta, Poznań. | pl |
dc.description.references | Aronson E., Człowiek - istota społeczna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań. | pl |
dc.description.references | Baumeister R.F. (red.) (1986), Public self and private self, New York, Springer-Verlag. | pl |
dc.description.references | Brown J.D. (1998), The self. New York, McGaw-Hill. | pl |
dc.description.references | Campbell D.T. (1990), Blind variation and selective retention in creative thought as in other knowledge process, Psychological Review no. 67. | pl |
dc.description.references | Campbell J. (1990), Self-esteen and clarity of the self-concept, Journal of Personality and Social Psychology no. 59. | pl |
dc.description.references | Cialdini R.B. (2004), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Czapów Cz. (1978, 1980), Wychowanie resocjalizujące, PWN. | pl |
dc.description.references | Czapów Cz., Jedlewski S. (1971), Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski Z. (1979), Dezintegracja pozytywna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Doliński D. (2005), Techniki wpływu społecznego, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa M. (1987), Wychowanie przez aktywne uczestnictwo, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Dykcik W. (2001), Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika Społeczna - dokonania - działalność - perspektywy, Toruń. | pl |
dc.description.references | Festinger L. (1957),,4 theory of Cognitive Dissonance, Stanford University Press. | pl |
dc.description.references | Fontana D. (1998), Psychologia dla nauczyciela, Poznań. | pl |
dc.description.references | Frąckowiak T. (2001), Arytmia egzystencji społecznej a wychowanie, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Frąckowiak T. (2007), Dziecko edukacyjne i pomocowe. Oferty małych ojczyzn, Garmond. | pl |
dc.description.references | Fukuyama F. (2004), Koniec człowieka, Wyd. Znak, Kraków. | pl |
dc.description.references | Gertsmann S. (1982), Psychologiczne podstawy oddziaływań wychowawczych, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Giddens A. (2001), Nowoczesność i tożsamość „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Giddens A. (2006), Socjologia, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Gnitecki J. (2001), Globalne problemy współczesnego świata w aspekcie edukacyjnym w cyklu życia, [w:] T. Frąckowiak (red.), Arytmia egzystencji społecznej a wychowanie, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Goffman E. (2005), Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Jones E.E. (1990), Interpersonal perception, New York, Freeman. | pl |
dc.description.references | Kawula S. (2004), Człowiek w relacjach socjopedagogicznych. Szkice o współczesnym wychowaniu, Toruń. | pl |
dc.description.references | Kawula S. (red.) (2001), Pedagogika Społeczna - dokonania - działalność -perspektywy, Toruń. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (1972), Społeczne ramy kultury, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (1996), Twórcza resocjalizacja, Editions Spotkania. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2006), Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Konopnicki J. (1972), Niedostosowanie społeczne, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kowalski R.M., Leary M.R. (1990), Strategie self-presentation and The avoidance of aversive erents. Antecedents and consequences of self-euhancement and self-depreciation, Journal of Experimental Social Psychology, no. 26. | pl |
dc.description.references | Kowalski S. (1979), Socjologia wychowania w zarysie, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2005), Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (2002), Wykluczenie, Toruń. | pl |
dc.description.references | Leary M. (2004), Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, tł. A.M. Kacmajer, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Lockwood P., Kunda Z. (1999), Solient best selves can undermine inspiration by outstanding role models, Journal of personality and Social Psychology, no. 76. | pl |
dc.description.references | Lockwood P., Kunda Z. (1997), Superstar and Me. Predicting the impact of role models on the self, Journal of Personality and Social Psychology, no.73. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W. (1984), Szanse rozwoju osobowości, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Marzec-Holka K. (2004), Dzieciobójstwo, przestępstwo uprzywilejowane czy zbrodnia, Bydgoszcz. | pl |
dc.description.references | Maslow A.H. (1959), Creativity in self-actualizing people, Michigan. | pl |
dc.description.references | Maslow A.H. (1986), W stronę psychologii istnienia, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Melchior M. (1990), Społeczna tożsamość jednostki, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Melosik Z. (1996), Tożsamość, ciało, władza, Poznań-Toruń. | pl |
dc.description.references | Mendel M. (red.) (2005), Animacje współpracy środowiskowej na wsi, Toruń. | pl |
dc.description.references | Mead G.H. (1975), Umysł - osobowość - społeczeństwo, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Miller R.S. (1992), The nature and serevity of self-reported embarrassing circumstances, Personality and Social Psychology Bulletin no. 18. | pl |
dc.description.references | Modrzewski J. (2004), Socjalizacja i uczestnictwo społeczne, Poznań. | pl |
dc.description.references | Nęcka E. (2005), Psychologia twórczości, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Pilch T., Lepalczyk I. (1995), Pedagogika społeczna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl K. (1998), Resocjalizacja, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2001, 2005), Pedagogika Resocjalizacyjna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Radlińska H. (1961), Pedagogika społeczna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Rosner K. (2003), Narracja, tożsamość i czas, Kraków. | pl |
dc.description.references | Roth D.L., Harris R.N., Snyder C.R. (1988), An individual differences measure of attributive and repudiative factics of favorable self-presentation, Journal of Social and Clinical Psychology, no. 6. | pl |
dc.description.references | Sobczak S. (2000), Celowość wychowania, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szczukiewicz P. (1998), Rozwój psychosomatyczny a tożsamość, Lublin. | pl |
dc.description.references | Szmajke A. (1999), Autoprezentacja - maski, pozy, miny, Olsztyn. | pl |
dc.description.references | Tesser A., Felson R.B., Suls J.M. (2004), Ja i tożsamość, tł. A. Karolczak, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Theiss W. (1997), Listy o pedagogice społecznej. Helena Radlińska, Aleksander Kamiński, Adam Uziembło, Żak, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Theiss W. (1997), Radlińska, Żak, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Tice D.M. (1992), Self-concept change and self-presentation the looking glass self is a magnifying glass, Journal of Personality and Social Psychology, no. 63. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M. (1990), Zdolności, osobowość i działalność uczniów, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Urban B. (2005), Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków. | pl |
dc.description.references | Winiarski M. (2000), Rodzina - szkoła - środowisko lokalne. Problemy edukacji środowiskowej, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Winiarski M. (1992), Współdziałanie szkoły i środowiska. Aspekt socjopedagogiczny, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wilson J.Q. (1993), The morał sense. New York, Free Press. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R. (1964), Pedagogika Społeczna, Warszawa. | pl |
dc.description.number | 1 | pl |
dc.description.firstpage | 82 | pl |
dc.description.lastpage | 108 | pl |
dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Resocjalizacja Polska, 2010, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_1_2010_M_Konopczynski_Nowa_resocjalizacyjna_szkola_warszawska.pdf | 1,42 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL