REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18310
Tytuł: The Use of the Nostalgy Theme in Marketing – A Bibliometric Analysis
Autorzy: Gołaszewska-Kaczan, Urszula
Sówka, Damian
Słowa kluczowe: nostalgia
nostalgia marketing
retro marketing
nostalgic advertisement
nostalgic brand
Data wydania: 2024
Data dodania: 1-lip-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Studia Sieci Uniwersytetów Pogranicza, T. 8, 2024, s. 92-107
Abstrakt: Goal – The aim of the article is to present the results of a bibliometric analysis of academic research on the use of the nostalgia theme in marketing. Research methodology – The authors conducted a bibliometric analysis based on publications identified in the Scopus database. They used built-in analysis tools available in the Scopus database and VOSviewer software. Score/results – The bibliometric analysis was conducted to examine interest in the use of the nostalgia theme in marketing. Its results showed that in the analysed years (1992–2024) 67 publications on this topic appeared in the Scopus database. The vast majority of them were published in English. An element of this analysis was to examine articles for the co-occurrence of keywords. This allowed the authors to identify 5 clusters that correspond to different areas of interest of researchers – Nostalgia, Nostalgia in consumer perception, Nostalgia marketing, Nostalgic brand and Nostalgic brand positioning and the consumer. Originality/value – The originality of the authors’ work lies in taking up a topic that has not been frequently discussed in the marketing literature yet.
Afiliacja: Urszula Gołaszewska-Kaczan: u.golaszewska@uwb.edu.pl
Damian Sówka: d.sowka@uwb.edu.pl
Opis: Urszula Gołaszewska-Kaczan - University of Bialystok
Damian Sówka - University of Białystok
URI: http://hdl.handle.net/11320/18310
DOI: 10.15290/sup.2024.08.07
ISSN: 2544-5790
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-2084-6268
0009-0003-0260-6073
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WZarz)
Studia Sieci Uniwersytetów Pogranicza, 2024, tom 8

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SUP_8_2024_U_Golaszewska_Kaczan_D_Sowka_The_Use_of_the_Nostalgy_Theme_in_Marketing.pdf509,99 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)