REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18015
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMuszyńska-Wolny, Dorota-
dc.date.accessioned2025-03-04T08:14:33Z-
dc.date.available2025-03-04T08:14:33Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 28, 2024, s. 172-184pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18015-
dc.description.abstractNiewielka liczba zajęć dydaktycznych z historii języka rosyjskiego w programie studiów oraz zerowy wyjściowy poziom znajomości języka sprawiają, że konieczność przyswojenia trudnego i obszernego materiału zawartego w podręcznikach napisanych po rosyjsku jest dla wielu studentów problemem nie tyle merytorycznym, ile językowym. Koniecznością dla wykładowcy staje się więc tworzenie własnych materiałów dydaktycznych, które w sposób zwarty pozwalają przekazać informacje i są jednocześnie pomocą przy ćwiczeniach. W niniejszej pracy przedstawiono przykład pomocy dydaktycznej wykorzystywanej przy omawianiu następstw działania prawa sylab otwartych na przedmiocie historia języka rosyjskiego prowadzonym na III roku studiów licencjackich na kierunku filologia rosyjska. Zaprezentowane są też wyniki końcowych ankiet studenckich dotyczące tego przedmiotu.pl
dc.description.abstractMany students experience problems with learning difficult and extensive Russian textbook material because of the small number of Russian language history classes in the study program, as well as a lack of prior knowledge of the language. It is more of a linguistic problem than one related to the content itself. Thus it becomes necessary for the lecturer to develop their own teaching aids which convey information in a compact manner and are also helpful in completing exercises on a given topic. The article presents an example of such teaching assistance material, with exercises that students of Russian philology at the University of Warsaw receive for use during classes on issues related to the law of open syllables. The material is used during the History of the Russian languagecourse taught in Russian to third year bachelor’s degree students. The results of year -end student surveys are also presented here.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsCC BY-SA 4.0pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.plpl
dc.subjectdydaktyka akademickapl
dc.subjecthistoria języka rosyjskiegopl
dc.subjectjęzyki słowiańskiepl
dc.subjectprawo sylab otwartychpl
dc.subjectprocesy językowepl
dc.subjectacademic didacticspl
dc.subjecthistory of the Russian languagepl
dc.subjectthe law of open syllablespl
dc.subjectlinguistic processespl
dc.subjectSlavic languagespl
dc.title„Następstwa działania prawa sylab otwartych” jako temat zajęć z przedmiotu historia języka rosyjskiego – z doświadczeń dydaktykapl
dc.title.alternative“Consequences of the Application of the Law of Open Syllables” as the Topic of the Course History of the Russian Language – from the Experiences of a Lecturerpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderCC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkachpl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2024.28.11-
dc.description.Emaildhmuszyn@uw.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawskipl
dc.description.referencesDługosz -Kurczabowa K., Dubisz S., Gramatyka historyczna języka polskiego, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesGalster I., Zarys gramatyki historycznej języka rosyjskiego, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesGorškova K.V., Haburgaev G.A., Istoričeskaâ grammatika russkogo âzyka, Moskva 1981.pl
dc.description.referencesGrybosiowa A., Kleszczowa K., Czy i dlaczego należy utrzymać przedmioty historycznojęzykowe na wyższych uczelniach?, [w:] Język polski jako przedmiot dydaktyki uniwersyteckiej, J. Bartmiński, M. Karwatowska (red.), Lublin 2000, s. 207–217.pl
dc.description.referencesMoszyński L., Wstęp do filologii słowiańskiej, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesPuškin A.S., Vospominaniâ v Carskom Sele, [v:] A.S. Puškin, Izbrannye sočineniâ, 1, Moskva 1989, s. 70–74.pl
dc.description.referencesRemneva M.L., Staroslavânskij âzyk, Moskva 2004.pl
dc.description.referencesWojtak M., Historia języka w dydaktyce uniwersyteckiej, [w:] Język polski jako przedmiot dydaktyki uniwersyteckiej, J. Bartmiński, M. Karwatowska (red.), Lublin 2000, s. 177–190.pl
dc.identifier.eissn2957-0204-
dc.description.volume28pl
dc.description.firstpage172pl
dc.description.lastpage184pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-1705-9389-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_28_2024_D_Muszynska_Wolny_Nastepstwa_dzialania_prawa_sylab_otwartych.pdf279,07 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons