REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1788
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMakowska, Aneta-
dc.date.accessioned2014-10-29T11:42:55Z-
dc.date.available2014-10-29T11:42:55Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationParezja, 2014, nr 1, s. 69-78pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1788-
dc.description.abstractW artykule stawiam tezę o potencjale zmiany normatywnego porządku rzeczywistości szkolnej, który tkwi w wybranych zachowaniach uczestników i uczestniczek życia szkolnego. Opisuję go przez pryzmat neoklasycznie odczytanego typu biograficznego zboczeńca, jednego z typów wyróżnionych przez Floriana Znanieckiego w pracy Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości. Perspektywą teoretyczną badań, na podstawie których stawiam tę tezę, jest kulturalizm. Strategią pozyskiwania i analizy danych: etnografia. W zakończeniu przywołuję koncepcję subwersji znaczeń Juditch Buttler, jako propozycję użycia języka do zmiany myślenia i konstruowania rzeczywistości.pl
dc.description.abstractIn the article I put the thesis about the potential for the change of the normative order of the school reality, which is present in the selected behaviour patterns of the school life’s participants. I describe it through the prism of the neoclassically understood type of the biographical pervert, one of the types distinguished by Florian Znaniecki in Contemporary People and the Civilization of the Future. The theoretical perspective of the research, I base my thesis on, is culturalism. The strategy for obtaining and analyzing data is ethnography. In conclusion I mention Judith Buttler’s concept of the subversion of meaning, as the proposal for using the language to change the way we think and construct reality.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologiipl
dc.subjecttyp biograficznypl
dc.subjectbiographical typepl
dc.subjectkulturalizmpl
dc.subjectculturalismpl
dc.subjectnormatywność szkołypl
dc.subjectschool’s normativitypl
dc.subjectneoklasycyzmpl
dc.subjectneoclassicismpl
dc.subjectsubwersjapl
dc.subjectsubversionpl
dc.titleW poszukiwaniu potencjału zmiany szkoły. O typie biograficznym zboczeńcapl
dc.title.alternativeIn search of potential for the change of the school. The type of biographical pervertpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2014.01.07-
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.issue1pl
dc.description.firstpage69pl
dc.description.lastpage78pl
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
7_A_Makowska_W_poszukiwaniu_potencjalu_zmiany_szkoly.pdf660,51 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons