REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17645
Tytuł: Konsument w globalizującym się świecie
Inne tytuły: Consumer in a globalising world
Autorzy: Kiełczewski, Dariusz
Słowa kluczowe: globalizacja
konsumpcja
konsument
globalisation
consumption
consumer
Data wydania: 2013
Data dodania: 25-lis-2024
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Globalizacja - polityka - etyka, Tom IV, praca zbiorowa pod red. Andrzeja F. Bociana, Białystok 2013, s. 50-58
Abstrakt: Globalizacja stanowi nowe doświadczenie w egzystencji człowieka i nie dziwi, że: próbuje on jakoś oswoić to zjawisko i starać się je współkształtować. Przedmiotem artykułu jest określenie tego, jak procesy globalizacji wpływają na psychikę i zachowania konsumentów, przede wszystkim - na ile determinują one decyzje zakupowe i przyjęte style życia. Artykuł odpowiada na pytanie, na ile globalizacja jest postrzegana jako zjawisko pozytywne, na ile zaś jest źródłem stresu i niepewności wśród konsumentów. Uzyskane wnioski wskazują, że: reakcje konsumentów można podzielić na dwa nurty: afirmatywny i sceptyczny.
Globalisation is a novel experience for humankind, so it is no won der that people are trying to get to grips with the new situation and strive to give the phenomenon a desired shape. The paper describes how globalisation processes affect the psyche of consumers and their everyday behaviour: primarily, shopping decisions and lifestyle choices. The author addresses the following question: To what extent is globalisation perceived as a positive development, and to what extent is it a source of stress and uncertainty for customers? The conclusion is that customers can be divided into two types: affirmative and sceptical.
Afiliacja: Wydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstoku
Opis: Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.
URI: http://hdl.handle.net/11320/17645
ISBN: 978-83-7431-388-9
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2013
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
D_Kielczewski_Konsument_w_globalizujacym_sie_swiecie.pdf441,37 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)