REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17645
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKiełczewski, Dariusz-
dc.date.accessioned2024-11-25T08:17:10Z-
dc.date.available2024-11-25T08:17:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationGlobalizacja - polityka - etyka, Tom IV, praca zbiorowa pod red. Andrzeja F. Bociana, Białystok 2013, s. 50-58pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-388-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17645-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractGlobalizacja stanowi nowe doświadczenie w egzystencji człowieka i nie dziwi, że: próbuje on jakoś oswoić to zjawisko i starać się je współkształtować. Przedmiotem artykułu jest określenie tego, jak procesy globalizacji wpływają na psychikę i zachowania konsumentów, przede wszystkim - na ile determinują one decyzje zakupowe i przyjęte style życia. Artykuł odpowiada na pytanie, na ile globalizacja jest postrzegana jako zjawisko pozytywne, na ile zaś jest źródłem stresu i niepewności wśród konsumentów. Uzyskane wnioski wskazują, że: reakcje konsumentów można podzielić na dwa nurty: afirmatywny i sceptyczny.pl
dc.description.abstractGlobalisation is a novel experience for humankind, so it is no won der that people are trying to get to grips with the new situation and strive to give the phenomenon a desired shape. The paper describes how globalisation processes affect the psyche of consumers and their everyday behaviour: primarily, shopping decisions and lifestyle choices. The author addresses the following question: To what extent is globalisation perceived as a positive development, and to what extent is it a source of stress and uncertainty for customers? The conclusion is that customers can be divided into two types: affirmative and sceptical.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectglobalizacjapl
dc.subjectkonsumpcjapl
dc.subjectkonsumentpl
dc.subjectglobalisationpl
dc.subjectconsumptionpl
dc.subjectconsumerpl
dc.titleKonsument w globalizującym się świeciepl
dc.title.alternativeConsumer in a globalising worldpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2013pl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Sic!, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesBauman Z., Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy, WAM, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesBogunia-Borowska M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, UJ, Kraków, 2004.pl
dc.description.referencesGalbraith J. K., Społeczeństwo dobrobytu; państwo przemysłowe, PIW, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesGlobalizacja i co dalej?, S. Amsterdamski (red.), IFiS PAN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesKiełczewski D., Procesy zmian w systemach wartości a gospodarka oparta na wiedzy, [w:] Gospodarka oparta na wiedzy, B. Po skrobko (red.), WSE, Białystok 2011.pl
dc.description.referencesSztompka P, Trauma wielkiej zmiany, ISP PAN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesWarczok T., Globalizacja i konsumeryzm. O konsumpcji jako strategii zaradczej wobec traumatogennych zjawisk globalizacji, [w:] Konsumpcja - istotny wymiar globalizacji kulturowej, A. Jawłowska, M. Kempny (red.), IPiS PAN, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesWinskowski P., Kosmopolityczna architektura i jej lokalna recepcja, [w:] Kultura w czasach globalizacji, M. Jacyno, A. Jawłowska, M. Kempny (red.), IPiS PAN, Warszawa 2004.pl
dc.description.volume4pl
dc.description.firstpage50pl
dc.description.lastpage58pl
dc.identifier.citation2Globalizacja - polityka - etyka, Tom IV, praca zbiorowa pod red. Andrzeja F. Bocianapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
D_Kielczewski_Konsument_w_globalizujacym_sie_swiecie.pdf441,37 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)