REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17291
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMytnik-Daniluk, Joanna-
dc.date.accessioned2024-09-24T11:35:49Z-
dc.date.available2024-09-24T11:35:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAkademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk, Białystok 2024, s. 187-206pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-801-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17291-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleFilm animowany – bawi, uczy, leczy. Przykładowe zastosowanie filmu Co w duszy gra w pracy z młodzieżąpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024pl
dc.identifier.doi10.15290/akkmwp.2024.08-
dc.description.Emailj.mytnik@uwb.edu.plpl
dc.description.Biographicalnotedr Joanna Mytnik-Daniluk – kulturoznawca, pedagog i arte-terapeuta. Asystent na Wydziale Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. W 2023 roku otrzymała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o kulturze i religii na Uniwersytecie Gdańskim. Obroniła rozprawę doktorską Terapeutyczne ujęcie filmu jako nośnika emocji i myśli. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół interdyscyplinarnego podejścia do odbioru dzieła filmowego i terapeutycznego wpływu sztuki filmowej na widza. Wybrane publikacje: Educational and therapeutic impact of contemporary animated film characters on the viewer, „Konteksty Pedagogiczne” 2018 nr 2(11), s. 151–163; Film therapy – the creative use of film art in practice, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2019, nr 11(4), s. 47–62; A social dimension of the activities of selected contemporary animated film characters, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2020, nr 12(4), s. 4–14.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Studiów Kulturowych, Zakład Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmempl
dc.description.referencesBall R., Sztuka animacji: od ołówka do piksela: historia filmu animowanego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesCarroll N., Filozofia horroru albo paradoksy uczuć, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2004.pl
dc.description.referencesCzernianin W., Film jako narzędzie terapeutyczne w biblioterapii, „Studia Filmoznawcze” 2005, nr 26, s. 89–99.pl
dc.description.referencesDepta H., Film i wychowanie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesDepta H., Film w życiu i wychowaniu młodzieży, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesGładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga, Impuls, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesKulesza W., Efekt kameleona: psychologia naśladownictwa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesMorin E., Kino i wyobraźnia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesMytnik J., Educational and therapeutic impact of contemporary animated film characters on the viewer, „Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 2(11), s. 151–163.pl
dc.description.referencesMytnik-Daniluk J., A social dimension of the activities of selected contemporary animated film characters, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2020, nr 12(4), s. 4–14.pl
dc.description.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPuchała J., 2016. Dwuadresowość filmu animowanego dla dzieci, [w:] A. Zych, A. Charciarek (red.). Dyskurs w aspekcie porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016, s. 213–229.pl
dc.description.referencesSitkiewicz P., Film animowany w cieniu Disneya, [w:] T. Lubelski, R. Syska, I. Sowińska (red.), Historia kina, t. 2: Kino klasyczne, Universitas, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesSitkiewicz P., Małe wielkie kino, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2009.pl
dc.description.referencesSkowronek B., Konceptualizacje filmu i jego oglądania w języku młodzieży, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesTyburska A., Film w odbiorze nieletnich sprawców czynów karalnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji, Szczytno 2002.pl
dc.description.referencesWitek A., Kreowanie poczucia kobiecości poprzez filmy animowane Walta Disneya, „Progress. Journal of Young Researchers” 2018, nr 5, s. 90–98.pl
dc.description.firstpage187pl
dc.description.lastpage206pl
dc.identifier.citation2Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Danilukpl
dc.identifier.orcid0000-0003-3924-8188-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Mytnik_Daniluk_Film_animowany.pdf268,29 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)