Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17291
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mytnik-Daniluk, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-24T11:35:49Z | - |
dc.date.available | 2024-09-24T11:35:49Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk, Białystok 2024, s. 187-206 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-801-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17291 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Film animowany – bawi, uczy, leczy. Przykładowe zastosowanie filmu Co w duszy gra w pracy z młodzieżą | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/akkmwp.2024.08 | - |
dc.description.Email | j.mytnik@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | dr Joanna Mytnik-Daniluk – kulturoznawca, pedagog i arte-terapeuta. Asystent na Wydziale Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. W 2023 roku otrzymała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o kulturze i religii na Uniwersytecie Gdańskim. Obroniła rozprawę doktorską Terapeutyczne ujęcie filmu jako nośnika emocji i myśli. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół interdyscyplinarnego podejścia do odbioru dzieła filmowego i terapeutycznego wpływu sztuki filmowej na widza. Wybrane publikacje: Educational and therapeutic impact of contemporary animated film characters on the viewer, „Konteksty Pedagogiczne” 2018 nr 2(11), s. 151–163; Film therapy – the creative use of film art in practice, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2019, nr 11(4), s. 47–62; A social dimension of the activities of selected contemporary animated film characters, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2020, nr 12(4), s. 4–14. | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Studiów Kulturowych, Zakład Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem | pl |
dc.description.references | Ball R., Sztuka animacji: od ołówka do piksela: historia filmu animowanego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Carroll N., Filozofia horroru albo paradoksy uczuć, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2004. | pl |
dc.description.references | Czernianin W., Film jako narzędzie terapeutyczne w biblioterapii, „Studia Filmoznawcze” 2005, nr 26, s. 89–99. | pl |
dc.description.references | Depta H., Film i wychowanie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Depta H., Film w życiu i wychowaniu młodzieży, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga, Impuls, Kraków 2011. | pl |
dc.description.references | Kulesza W., Efekt kameleona: psychologia naśladownictwa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Morin E., Kino i wyobraźnia, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Mytnik J., Educational and therapeutic impact of contemporary animated film characters on the viewer, „Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 2(11), s. 151–163. | pl |
dc.description.references | Mytnik-Daniluk J., A social dimension of the activities of selected contemporary animated film characters, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2020, nr 12(4), s. 4–14. | pl |
dc.description.references | Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Puchała J., 2016. Dwuadresowość filmu animowanego dla dzieci, [w:] A. Zych, A. Charciarek (red.). Dyskurs w aspekcie porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016, s. 213–229. | pl |
dc.description.references | Sitkiewicz P., Film animowany w cieniu Disneya, [w:] T. Lubelski, R. Syska, I. Sowińska (red.), Historia kina, t. 2: Kino klasyczne, Universitas, Kraków 2011. | pl |
dc.description.references | Sitkiewicz P., Małe wielkie kino, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2009. | pl |
dc.description.references | Skowronek B., Konceptualizacje filmu i jego oglądania w języku młodzieży, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Tyburska A., Film w odbiorze nieletnich sprawców czynów karalnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji, Szczytno 2002. | pl |
dc.description.references | Witek A., Kreowanie poczucia kobiecości poprzez filmy animowane Walta Disneya, „Progress. Journal of Young Researchers” 2018, nr 5, s. 90–98. | pl |
dc.description.firstpage | 187 | pl |
dc.description.lastpage | 206 | pl |
dc.identifier.citation2 | Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-3924-8188 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Mytnik_Daniluk_Film_animowany.pdf | 268,29 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)