Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17036| Tytuł: | Wpływ liderów na konkurencyjność międzynarodową firm born globals |
| Inne tytuły: | Leaders influance on international competition of born globals |
| Autorzy: | Kruk, Marek |
| Słowa kluczowe: | born globals internationalization leadership competitiveness |
| Data wydania: | 2017 |
| Data dodania: | 1-sie-2024 |
| Wydawca: | Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie. Uniwersytet w Białymstoku |
| Źródło: | Nowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Grynia, Wilno 2017, s. 355-363 |
| Abstrakt: | Firmy born globals to zwykle małe podmioty, czasem nawet mikro, a zatem rola właściciela jest w nich decydująca. Jednakże w kontekście konkurencyjności międzynarodowej nie wystarczą umiejętności
przedsiębiorcze, ale potrzebne jest coś więcej, żeby skutecznie internacjonalizować firmę. W firmach born globals zdecydowanie bardziej pożądani są liderzy, którzy wniosą niezbędne kompetencje, aby przy
ograniczonych zasobach stawiać czoła zarówno dużym graczom rynkowym, jak i pokonywać bariery przestrzeni. Wśród cech liderów, które zdecydowanie wspierają rynkową rywalizację firm born globals, wskazać należy przede wszystkim trzy: ambitna wizja, inspirowanie zespołu i budowa sieci relacji. Aby to wykazać, zastosowano dwie metody: studia literaturowe oraz studium przypadku firmy PGwear. Born globals are usualy smalI companies, sometimes even micro, and thus the role of the owner is so high. However, in the context of international competitiveness, entrepreneurial skills are not enough to effectively internationalize the company. Born globals demand leaders who represent necessary competences to face the big market players as well as to overcome the barriers with limited resources. Among the qualities of leaders that strongly support the market competition of born globals, we must point out three: ambitious vision, team inspiration and networking. To demonstrate this, two methods have been used: literature studies and a case study of PGwear. |
| Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzania. |
| Opis: | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/17036 |
| ISBN: | 978-609-95472-8-2 |
| Typ Dokumentu: | Book chapter |
| Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WEI) Książki/Rozdziały (WZarz) |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| M_Kruk_Wplyw_liderow_na_konkurencyjnosc.pdf | 431,55 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
