REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17036
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKruk, Marek-
dc.date.accessioned2024-08-01T09:26:28Z-
dc.date.available2024-08-01T09:26:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationNowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Grynia, Wilno 2017, s. 355-363pl
dc.identifier.isbn978-609-95472-8-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17036-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractFirmy born globals to zwykle małe podmioty, czasem nawet mikro, a zatem rola właściciela jest w nich decydująca. Jednakże w kontekście konkurencyjności międzynarodowej nie wystarczą umiejętności przedsiębiorcze, ale potrzebne jest coś więcej, żeby skutecznie internacjonalizować firmę. W firmach born globals zdecydowanie bardziej pożądani są liderzy, którzy wniosą niezbędne kompetencje, aby przy ograniczonych zasobach stawiać czoła zarówno dużym graczom rynkowym, jak i pokonywać bariery przestrzeni. Wśród cech liderów, które zdecydowanie wspierają rynkową rywalizację firm born globals, wskazać należy przede wszystkim trzy: ambitna wizja, inspirowanie zespołu i budowa sieci relacji. Aby to wykazać, zastosowano dwie metody: studia literaturowe oraz studium przypadku firmy PGwear.pl
dc.description.abstractBorn globals are usualy smalI companies, sometimes even micro, and thus the role of the owner is so high. However, in the context of international competitiveness, entrepreneurial skills are not enough to effectively internationalize the company. Born globals demand leaders who represent necessary competences to face the big market players as well as to overcome the barriers with limited resources. Among the qualities of leaders that strongly support the market competition of born globals, we must point out three: ambitious vision, team inspiration and networking. To demonstrate this, two methods have been used: literature studies and a case study of PGwear.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie. Uniwersytet w Białymstokupl
dc.subjectborn globalspl
dc.subjectinternationalizationpl
dc.subjectleadershippl
dc.subjectcompetitivenesspl
dc.titleWpływ liderów na konkurencyjność międzynarodową firm born globalspl
dc.title.alternativeLeaders influance on international competition of born globalspl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomii i Zarządzania.pl
dc.description.referencesF.-F. Cotae, Looking at the Link between Leadership, Organizational Learning and the Internationalization Sigmoid, Global Management Journal, Vol. 2, Issue 1, 2010.pl
dc.description.referencesL. Danik, I. Kowalik, Success factors and development barriers perceived by the Polish born global companies. Empirical study results, Journal for East European Management Studies, Vol. 20, Issue 3, 2015.pl
dc.description.referencesM. Gladwell, Dawid i Goliat. Jak skazani na niepowodzenie mogą pokonać gigantów, Wydawnictwo Znak, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesB. Hagen, A. Zucchella, Born Global or Born to Run? The Long-Term Growth of Born Global Firms, Management International Review, Issue 4, 2014.pl
dc.description.referencesM.W. Rennie, Born Global, The McKinsey Quarterly, No 4, 1993.pl
dc.description.referencesS.-L. Yen, T. Chun, The Study on the Relevance Between the Extent of the Japanese Family Business Founder's Leadership Style and Internationalization, The International Journal of Organizational Innovation, Vol 9, No 3, 2017.pl
dc.description.firstpage355pl
dc.description.lastpage363pl
dc.identifier.citation2Nowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Gryniapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WEI)
Książki/Rozdziały (WZarz)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Kruk_Wplyw_liderow_na_konkurencyjnosc.pdf431,55 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)