Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16928Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Wróblewska, Monika | - |
| dc.date.accessioned | 2024-07-16T09:44:09Z | - |
| dc.date.available | 2024-07-16T09:44:09Z | - |
| dc.date.issued | 2009 | - |
| dc.identifier.citation | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 57-69 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-61209-23-2 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/16928 | - |
| dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
| dc.description.abstract | Zdolności to różnice indywidualne, które sprawiają, że przy danym zasobie wiedzy i sprawności, w takich samych warunkach zewnętrznych i przy równej motywacji niektórzy uczą się szybciej nowych rzeczy. Dziecko wyróżniające się pod względem pewnej zdolności i plasujące się zgodnie z normami krajowymi w górnych 2% populacji powinno być uznane za wybitnie zdolne nawet wtedy, gdy nie zostało zaliczone do najlepszych uczniów w szkole. Wysoka inteligencja nie gwarantuje wybitnych osiągnięć. Bardzo istotne są umiejętności dotyczące funkcjonowania społecznego, głównie umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, empatii. Inteligencja twórcza i inteligencja szkolna wymagają innych zdolności. Uczniowie zdolni nie są jednolitą grupą. Wspieranie rozwoju zdolności to przede wszystkim praca z cechami inteligencji emocjonalnej, której poziom może przeszkadzać w odniesieniu sukcesu (sfera emocjonalno-społeczna). Jednocześnie wspierać należy sferę rozwoju intelektualnego, która pozwala zaspokoić potrzeby poznawcze. W procesie identyfikacji ucznia zdolnego (również uzdolnionego twórczo) należy uwzględnić grupę, w której trzeba odkryć uzdolnionych. | pl |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Trans Humana | pl |
| dc.title | Diagnoza i stymulowanie rozwoju zdolności i uzdolnień twórczych dzieci i młodzieży | pl |
| dc.type | Book chapter | pl |
| dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
| dc.description.Affiliation | Zakład Psychologii Społecznej i Rozwoju Człowieka, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku | pl |
| dc.description.firstpage | 57 | pl |
| dc.description.lastpage | 69 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiej | pl |
| Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| M_Wroblewska_Diagnoza_i_stymulowanie_rozwoju.pdf | 489,33 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
