REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16928
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Monika-
dc.date.accessioned2024-07-16T09:44:09Z-
dc.date.available2024-07-16T09:44:09Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationPomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 57-69pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-23-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16928-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractZdolności to różnice indywidualne, które sprawiają, że przy danym zasobie wiedzy i sprawności, w takich samych warunkach zewnętrznych i przy równej motywacji niektórzy uczą się szybciej nowych rzeczy. Dziecko wyróżniające się pod względem pewnej zdolności i plasujące się zgodnie z normami krajowymi w górnych 2% populacji powinno być uznane za wybitnie zdolne nawet wtedy, gdy nie zostało zaliczone do najlepszych uczniów w szkole. Wysoka inteligencja nie gwarantuje wybitnych osiągnięć. Bardzo istotne są umiejętności dotyczące funkcjonowania społecznego, głównie umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się, empatii. Inteligencja twórcza i inteligencja szkolna wymagają innych zdolności. Uczniowie zdolni nie są jednolitą grupą. Wspieranie rozwoju zdolności to przede wszystkim praca z cechami inteligencji emocjonalnej, której poziom może przeszkadzać w odniesieniu sukcesu (sfera emocjonalno-społeczna). Jednocześnie wspierać należy sferę rozwoju intelektualnego, która pozwala zaspokoić potrzeby poznawcze. W procesie identyfikacji ucznia zdolnego (również uzdolnionego twórczo) należy uwzględnić grupę, w której trzeba odkryć uzdolnionych.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleDiagnoza i stymulowanie rozwoju zdolności i uzdolnień twórczych dzieci i młodzieżypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.AffiliationZakład Psychologii Społecznej i Rozwoju Człowieka, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage57pl
dc.description.lastpage69pl
dc.identifier.citation2Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Wroblewska_Diagnoza_i_stymulowanie_rozwoju.pdf489,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)