REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16927
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarpińska, Anna-
dc.date.accessioned2024-07-16T09:36:48Z-
dc.date.available2024-07-16T09:36:48Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationPomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 46-56pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-23-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16927-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractW prezentowanym opracowaniu awizowano poszukiwanie nowej koncepcji zapobiegania niepowodzeniom szkolnym, profilowanej wokół pięciu pytań: kiedy, jak, kto, komu, gdzie udzielać profesjonalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także przedstawiono wybrane, niekonwencjonalne sposoby przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom strat szkolnych. Podkreślono doniosłość badań nad niepowodzeniami uczniów w nauce, przywołując ważność i aktualność problemu eksponowaną przez najwyższe gremia edukacyjne (Rezolucja Rady Ministrów Edukacji Unii Europejskiej, Strategia Lizbońska, UNESCO). Wypunktowano kierunki eksploracji problemu w środowisku naukowym Uniwersytetu w Białymstoku (Zakład Dydaktyki Ogólnej), deklarując gotowość objęcia patronatem naukowym z ramienia Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, tych szkół, które efektywnie pracują z uczniem trudnym. Tym samym zaakcentowano wolę i konieczność zacieśniania więzi teorii z praktyką na polu minimalizacji niepowodzeń edukacyjnych.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleWięź teorii z praktyką w zmaganiach z niepowodzeniami szkolnymipl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.AffiliationZakład Dydaktyki Ogólnej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage46pl
dc.description.lastpage56pl
dc.identifier.citation2Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod redakcją Moniki Wróblewskiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Karpinska_Wiez_teorii_z_praktyka.pdf465,53 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)