REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15956
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Walentyna-
dc.date.accessioned2024-02-02T10:45:11Z-
dc.date.available2024-02-02T10:45:11Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.isbn978-83-61209-13-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15956-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractKsiążka dotyczy autoedukacji studentów w uniwersytecie, rozumianej jako proces wielostronnego rozwoju osobowości człowieka, w którym on sam wyznacza cele, treści, metody, środki, dokonuje kontroli, oceny efektów i korekty błędów oraz braków. Uwzględniając przyjętą definicję oraz założenia psychologii poznawczej przedstawiam koncepcję autorską autoedukacji studentów oraz próbę jej empirycznej egzemplifikacji. Złożony, wieloaspektowy przedmiot badań, słabo poznany i zaznaczony w teorii pedagogicznej i w praktyce, o szczególnym znaczeniu w okresie zachodzących przemian jest prezentowany z perspektywy podmiotu w świetle badań ilościowych i jakościowych. Opracowanie obejmuje usytuowanie procesu autoedukacji studentów w kontekście oddziaływań uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem metod kształcenia stosowanych przez nauczycieli akademickich, form organizacji zajęć, charakteru relacji nauczyciel-student, zakresu i rodzaju oddziaływań nauczyciela akademickiego oraz wyposażenia bazy dydaktycznej. Rozpoznanie autoedukacji studentów zostało ujęte też wobec zmian zachodzących w rzeczywistości, a przede wszystkim związanych z rozwojem cywilizacyjnym, globalizacją świata, integracją krajów europejskich oraz wymaganiami rynku pracy. Konsekwencją prezentowanego materiału diagnostycznego jest sformułowanie wielu przypuszczeń, które wymagają dalszych badań w celu zweryfikowania hipotez i określenia natężenia występujących prawidłowości. Implikacją prowadzonych rozważań teoretycznych i empirycznych jest ustalenie pewnych propozycji zmian w uniwersytecie, ukierunkowanych na inspirowanie i tworzenie warunków do autoedukacji studentów. Prezentowana książka pozostaje otwarta, zaprasza do nowych rozważań teoretycznych i poczynań badawczych dotyczących poruszonej w niej problematyki.pl
dc.description.abstractThe book deals with student self-education at university, understood as the process of multilevel development of human personality in which man defines his goals, contents, methods and means, carries out self-check, assessment of effects, correction of mistakes and shortcomings. Taking into consideration the adopted definition and the assumptions of cognitive psychology, the book presents an original conception of student self-education and an attempt of its empirical exemplification. The complex, multi-faceted research subject, poorly known and marked In teaching theory and practice, particularly significant at the time of occurring changes is presented from the perspective of the subject in the light of quantitative and qualitative research. The study considers the process of student self-education in the context of university interactions, especially methods of education used by academic teachers, forms of classes, the character of teacher-student relation and the equipment of teaching basis. The identification of student self-education has been presented in view of occurring changes of reality, especially the changes connected with the development of civilization, world globalization, integration of European countries and requirements of the labour market. The presented iagnostic material results in formulating many speculations which require further research in order to review hypotheses and determine the intensity of occurring regularities. The conducted theoretical and empirical discussion implies certain suggestions of changes at university oriented at inspiring and creating conditions for student self-education. The presented book remains open, it invites new theoretical deliberations and research actions concerning the raised issues.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleAutoedukacja studentów w uniwersytecie - ujęcie z perspektywy podmiotupl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAblewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Kraków 1994.pl
dc.description.referencesAndrukowicz W., Projekt celów kształcenia integralnego, [w:] Przemiany dydaktyki na progu XXI wieku, K. Denek, F. Bereźnicki, J. Świrko-Pilipczuk (red.), Szczecin 2000.pl
dc.description.referencesBailey Ch., Enterprise and liberal education, Journal of Philosophy of Education, Vol. 26, No. 1, 1992.pl
dc.description.referencesBaley S., Psychologiczne podstawy samokształcenia, [w: ] Pedagogika dorosłych, K. Wojciechowski (red.), Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesBanach Cz., Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce, "Nowa Szkoła", 2001 nr 9.pl
dc.description.referencesBaranowska J. E., Samokształcenie, [w:] Encyklopedia wychowania, tom III, Warszawa 1939.pl
dc.description.referencesBartecki J., Chabior E., O nową organizację procesu nauczania, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesBauman T. (red.), Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesBauman T., Uniwersytet wobec zmian społeczno-kulturowych, Gdańsk 2001.pl
dc.description.referencesBeck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, tł. S. Cieśla, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Organizacyjne formy kształcenia w szkole wyższej, [w:] Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, K. W. Jaskot (red.), Szczecin 2006.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli akademickich a samodzielne studiowanie, [w:] Student - nauczyciel akademicki (relacje interpersonalne), E. Radecki (red.), Szczecin 1998.pl
dc.description.referencesBereźnicki F. , Szkoła w toku przemian edukacyjnych, [w:] Tendencje w dydaktyce współczesnej, Denek K., Bereźnicki F. (red.), Toruń 2001.pl
dc.description.referencesBiała Księga kształcenia i doskonalenia, Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, tł. K. Pachniak, R. Piotrowski, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBińczycka J., Nauczyciele akademiccy i studenci w płaszczyźnie interpersonalnej, Katowice 1987.pl
dc.description.referencesBińczycka J. (red.), Pedagogika szkoły wyższej. Przeszłość i współczesność, Katowice 1985.pl
dc.description.referencesBińczycka J. (red.), Z zagadnień samowychowania studentów, Katowice 1983.pl
dc.description.referencesBlasi P., The of Institutions of Higher Education In the New Europe, [in:] Challenges Facing Higher Education at the Millenium, Hirsch W. Z., Weber L. E. (ed.), Oxford, New York, Tokyo, 1999.pl
dc.description.referencesBogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesBogaj M., Szkoła XXI wieku - wybrane idee i strategie edukacji dla przyszłości, [w:] Edukacyjne problemy czasu globalizacji w dialogu i perspektywie, A. Karpińska (red.), Białystok 2003.pl
dc.description.referencesBogusz J., Metody aktywizujące studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesBotkin J. W., Elmandjra M., Malitiza M., "Uczyć się bez granic. Jak zewrzeć "lukę ludzką"?, tł. M. Kukliński, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesBrockett R. G., Hiemstra R., Self-Direction in Adult Learning: Perspectives on Teory, Research and Practice, London - New York 1991, publikacja jest dostępna na stronie internetowej: http://www.home.tweny.rr.com/himestra/sdlindex.htmlpl
dc.description.referencesBrodziński T., Zoptymalizowana struktura instrukcji do ćwiczeń laboratoryjnych w procesie dydaktycznym szkoły wyższej, [w:] Wybrane problemy kształcenia w szkole wyższej, Szczecin 1983.pl
dc.description.referencesBrześkiewicz Z. W., Superczytanie. Jak uczyć się trzy razy szybciej, Łódź 1995.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, wyd. II, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesBuzan T., Make the Most of your Mind, New York 1977.pl
dc.description.referencesBuzan T., Mapy twoich myśli, tł. M. Stefaniak, Łódź 1999.pl
dc.description.referencesBuzan T., Pamięć na zawołanie, tł. M. Szurawski, Łódź 1999.pl
dc.description.referencesBuzan T., Podręcznik szybkiego uczenia się, tł. G. Walota- Czekaj, Łódź 1999.pl
dc.description.referencesBuzan T., Speed Reading, David & Charles, New York 1971.pl
dc.description.referencesBuzan T., Use your Head, New York 1974.pl
dc.description.referencesCagigal J. M., Człowiek cielesny, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesChmiel N. D., Iwanowa N. D., Organizacija samoobrazowatielnoj raboty studientow, Alma-ata 1969.pl
dc.description.referencesCieślak A., Rozwój teorii i praktyki kształcenia ustawicznego, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesCudowska A., Twórcze orientacje życiowe studentów w dialogu edukacyjnym. Refleksje teoretyczne, [w:] Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Białystok 2008.pl
dc.description.referencesCzerniawska O., Dubas E. (red.), Drogi edukacyjne i ich biograficzny wymiar, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesDave R. H., Lifelond Education and School Curriculum, Hamburg 1973.pl
dc.description.referencesDelors J. (red.), Edukacja - jest w niej ukryty skarb, Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku, tł. W. Rabczuk, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesDenek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 2000.pl
dc.description.referencesDenek K., Dydaktyka uczestnicząca w kształtowaniu warunków społeczeństwa demokratycznego, [w:] Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Toruń 1993.pl
dc.description.referencesDenek K., Inwestowanie w kształcenie, [w:] Edukacja jutra, Vll Tatrzańskie Seminarium Naukowe, K. Denek, T. M. Zimny (red.), Częstochowa 2001.pl
dc.description.referencesDenek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesDenek K., Przyszczypkowski K., Urbański- Korż R., Aksjologiczne podstawy edukacji, Poznań - Toruń 2001.pl
dc.description.referencesDenek K., Seminarium w procesie kształcenia szkoły wyższej, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 1995, nr 1.pl
dc.description.referencesDenek K., Pomiar efektywności kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesDenek K., W kręgu edukacji, krajoznawstwa i turystyki w szkole, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesDenek K., Wykład w szkole wyższej, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1988, nr 2.pl
dc.description.referencesDenek K., Zagrożenia i wyzwania progu III Tysiąclecia pod adresem uniwersytetu, prowadzonej w nim aktywności badawczej i dydaktycznej, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 2001, nr 17.pl
dc.description.referencesDenek K., Kompleksowe wykorzystanie środków dydaktycznych w procesie kształcenia w uczelniach wyższych, Katowice 1984.pl
dc.description.referencesDobrołowicz W., Wiadomości studentów z zakresu racjonalnej organizacji czynności uczenia się. [w:] Nauka własna studenta, J. Zborowski (red.), Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesDobrowolski A. B., Pisma pedagogiczne. Ustrój szkolny, Warszawa 1958.pl
dc.description.referencesDróżka W., Metoda biograficzna z perspektywy rozwoju orientacji humanistyczno-jakościowej w pedagogice, "Edukacja" 1997, nr 4.pl
dc.description.referencesDróżka W., Młode pokolenie nauczycieli, Kielce 2001.pl
dc.description.referencesDryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, tł. B. Jóźwiak, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., O trudnej sztuce tworzenia samego siebie, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Praca młodzieży nad sobą. Z teorii i praktyki, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Wychowanie przez aktywne uczestnictwo, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesEdukacja dla Europy. Raport Komisji Europejskiej, tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesEdukacja ustawiczna 2005. Raport o stanie edukacji ustawicznej w Polsce w roku 2005, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K., Integrowanie komponentów dydaktyki szkoły wyższej i pedeutologii, "Studia Pedagogiczne AŚ" 2006, nr 16.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K., Modernizowanie pedeutologii akademickiej, Kielce 2003pl
dc.description.referencesEkiert-Grabowska D., Grupa studencka, jej struktura i panujące w niej stosunki, [w:] Pedagogika szkoły wyższej. Przeszłość i współczesność, J. Bińczycka (red.), Katowice 1985.pl
dc.description.referencesErikson E. H., Dzieciństwo i społeczeństwo, tł. P. Hejmej, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesFaure E. (red), Uczyć się, aby być, tł. Z. Zakrzewska, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesFercz J., Samokształcenie w procesie zdobywania przez nauczycieli doświadczenia zawodowego, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie I etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1983,pl
dc.description.referencesFrąckowiak A., Badania nad samokształceniem osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, [w:] Edukacja ustawiczna w szkołach wyższych - od idei do praktyki, R . Góralska, J. Półturzycki (red.) , Płock - Toruń 2004.pl
dc.description.referencesFrąckowiak A., Ustawiczne samokształcenie, "e-mentor" 2005, nr 5 (12).pl
dc.description.referencesGagne R. M., Briggs L. J., Wagner W. W., Zasady projektowania dydaktycznego, tł. K. Kruszewski, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesGago J. M., Zmysł naukowy, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesGalant J., Proces dydaktyczno-wychowawczy w klasach I-III, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesGałdowa A., Powszechność i wyjątek. Rozwój osobowości człowieka dorosłego, Kraków 1992.pl
dc.description.referencesGardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, tł. A. Jankowski, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesGardner H., Multiple Intelligences, New York 1993.pl
dc.description.referencesGęsicki J., Jak nie zwariować w szkole, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesGnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.pl
dc.description.referencesGoban-Klas T., Społeczeństwo informacyjne szanse, zagrożenia, wyzwania, referat wygłoszony na I Zjeździe Informatyki Polskiej, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesGoćkowski J., Machowska K. M., Społeczeństwo wiedzy a społeczeństwo informatyczne, [w:] Społeczeństwo informatyczne: szansa czy zagrożenie, B. Chyrowicz (red.), Lublin 2003.pl
dc.description.referencesGoulet L. R., Baltes P. B. (eds.), Live -span developmental psychology: Research and theory, New York 1970.pl
dc.description.referencesGozdek-Michaelis K., Supermożliwości twojego mózgu, Jak uczyć się trzy razy szybciej, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesGóralska R., Półturzycki J. (red.), Edukacja ustawiczna w szkołach wyższych - od idei do praktyki, Płock - Toruń 2004.pl
dc.description.referencesGóralski A. (red), Techniki twórczego myślenia, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesGórniewicz J., Kategorie pedagogiczne, Olsztyn 1997.pl
dc.description.referencesGromcewa A. K., Samoobrazowanie starszekłasnikow obszczeobrazowatielnoj szkoły, Moskwa 1974.pl
dc.description.referencesGroombridge B., Komunikowanie, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesGrow G., Teaching Learners to be Self-Directed, http://www. logleaf.net/ggrow/SSD/Model.html#Stagepl
dc.description.referencesGrzesiuk L. Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesGusiew T. I., Podgotowka studientow k piedagogiczeskomu samoobrazowaniju w procesie ich samostojatielnoj raboty po piedagogikie, Moskwa 1974.pl
dc.description.referencesHałas E., Biografia a orientacja symbolicznego interakcjonizmu, w: Metoda biograficzna w socjologii, J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Warszawa - Poznań 1990.pl
dc.description.referencesHargreaves A., Teaching in the Knowledge Society: Education in the Age of Insecurity, New York and London 2003.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T., O zmianach w edukacji. Konteksty, zagrożenia i możliwości, Bydgoszcz 2000.pl
dc.description.referencesHelling J. K., Metoda badań biograficznych, [w:] Metoda biograficzna w socjologii, J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Warszawa - Poznań 1990.pl
dc.description.referencesHellwig J., Oświata pracujących w Polsce, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesHerbut J. (red.), Leksykon filozofii klasycznej, Lublin 1997.pl
dc.description.referencesHerwatz L., Methodologische Uberlegungen zu einer interkulturellen empirischerziehungswissenschaftlichen Forschung, "Zeitschrift fur Padagogik" 1995, nr 5.pl
dc.description.referencesHessen S., Struktura i treść szkoły współczesnej. Zarys dydaktyki ogólnej, wyd. 2., Wrocław 1959.pl
dc.description.referencesHummel Ch., Education Today for the World of Tomorrow. A study for the International Bureau of Education, Genewa 1977.pl
dc.description.referencesIwanowa I. D., Sodierżanije i mietodika samoobrazowatielnoj raboty studientow piedagogiczeskich wuzow, Ałma-ata 1984.pl
dc.description.referencesIwanowa N. D., Priobraszczenije uczaszczichsia starszich kłassow k rabotie po samoobrazowaniju, Ałma-ata 1978.pl
dc.description.referencesIzdebska J., Środowisko życia a środowisko wychowawcze ucznia, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok 2002.pl
dc.description.referencesJankowska D. (red.), W akademickiej przestrzeni dialogu. Głos studentów, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesJankowska D. (red.), W akademickiej przestrzeni dialogu. Głos nauczycieli, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesJankowski D., Autoedukacja wyzwaniem współczesności, Toruń 1999.pl
dc.description.referencesJankowski D., Edukacja wobec zmiany, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesJankowski D., Pedagogika Kultury. Studia i koncepcja, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki, Poznań 2003pl
dc.description.referencesJankowski D., Kształcenie formalne wobec zadania wzbudzania i wspomagania autoedukacji, [w:] W kręgu edukacji, nauk pedagogicznych i krajoznawstwa, E. Kameduła, I. Kuźniak, E. Piotrowski (red.), Poznań 2003pl
dc.description.referencesJasiński Z., Lewowicki T., Nikitorowicz J. (red.), Plany życiowe młodzieży z terenów pograniczy, Opole 2004.pl
dc.description.referencesJaskot K. W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Szczecin 2006.pl
dc.description.referencesJaskot K., Uczelnia ukierunkowana na studenta, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 1996, nr 4.pl
dc.description.referencesJaskot K., Wychowanie w szkole wyższej. Problemy teoretyczno-metodyczne, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesJundziłł I., Aktywizacja wychowawcza młodzieży, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesJundziłł I., Stosunek młodzieży akademickiej do problemów samowychowania, " Kwartalnik Pedagogiczny" 1975, nr 4.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., Transformująca się rzeczywistość edukacyjna w Polsce u progu XXI wieku, [w:] Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń 2001.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne, Katowice 2005.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., Edukacja na odległość: kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2003.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., Polewczyk I. (red.), Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji, Toruń 2005.pl
dc.description.referencesKaczorowski W., Współczesne poglądy na problem samokształcenia, "Kwartalnik Nauczyciela Opolskiego", 1975, nr 3-4.pl
dc.description.referencesKamiński A., Funkcje pedagogiki społecznej, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesKamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Wrocław 1974.pl
dc.description.referencesKaraś S., Dydaktyka oświaty pozaszkolnej, Radom 1995.pl
dc.description.referencesKaraś S., Samokształcenie w zawodzie: organizacja i technika uczenia się, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesKaraś S., Sztuka samokształcenia, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKargul J., Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji całożyciowej, Wrocław 2001.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Niepowodzenia szkolne wobec zmian w teleologii edukacyjnej i treściach kształcenia, [w:] Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, K. Denek, T. M. Zimny (red.), Częstochowa 2001.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Drugoroczność. Pedagogiczne wyzwanie dla współczesności, Białystok 1999.pl
dc.description.referencesKarpińska A. (red.), Edukacyjne obszary "głębokiej zmiany" w dialogu i perspektywie, Białystok 2005.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Wróblewska W. (red.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, Białystok 2008.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Wróblewska W. (red.), Pola poznawcze dydaktyki w dialogu i perspektywie, Białystok 2008.pl
dc.description.referencesKidd R. J., The Implications of Continuous Learning, Toronto 1966.pl
dc.description.referencesKitagawa H., Obszar moralności, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn 2000.pl
dc.description.referencesKmita J., Rozwój poznania naukowego, [w:] Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, Wrocław 1987pl
dc.description.referencesKnowles M. S., Using Learning Contract, San Francisco, California 1986.pl
dc.description.referencesKoć-Seniuch G., Komunikacja pedagogiczna i jej konteksty edukacyjne, [w: ] Nauczyciel i uczniowie w sytuacjach szkolnych, G. Koć-Seniuch (red.), Białystok 1995.pl
dc.description.referencesKofta M., Szustrowa T. (red.), Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice z psychologii społecznej, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesKojs W., Autoedukacja jako wyznacznik osobowego i społecznego rozwoju, [w:] Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Białystok 2008.pl
dc.description.referencesKojs W. (red.), Wartości, edukacja, globalizacja, Cieszyn 2002.pl
dc.description.referencesKojs W., Wartości i wyznaczniki nauki własnej studenta - wybrane zagadnienia, "Pedagogika Szkoły Wyższej" , 2004, nr 23.pl
dc.description.referencesKojs W., W poszukiwaniu edukacyjnie optymalnej całości, czyli o prakseologicznym modelu procesu kształcenia, [w:] Procesy uczenia się i ich uwarunkowania, F. Bereźnicki, K. Denek, J. Świrko-Filipczuk (red.), Szczecin 2005.pl
dc.description.referencesKojs W., Zadania dydaktyczne w nauce własnej, [w:] Nauka własna studenta, J. Zborowski (red.), Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesKolman R., Ilościowe określanie jakości, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesKomorowska H., Metody ilościowe a metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, "Edukacja" 1989, nr 3.pl
dc.description.referencesKomorowski B., Kształcenie wielostronne i drogi jego realizacji, Lublin 1968.pl
dc.description.referencesKostkiewicz J. (red.), Aksjologia w kształceniu pedagogów, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Psychotransgresjonizm: nowy kierunek psychologii, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesKrajewska A., Jakość kształcenia uniwersyteckiego - ujęcie pedagogiczne, Białystok 2004.pl
dc.description.referencesKrajewska A., Statystyka dla pedagogów, Białystok 2001.pl
dc.description.referencesKrajewski J., Lewowicki T. , Nikitorowicz J. (red.), Problemy współczesnej metodologii, Olecko 2001.pl
dc.description.referencesKrajewski T., Kształtowanie struktur wiedzy w procesie wielostronnego uczenia się i nauczania biologii w szkole podstawowej, Warszawa - Poznań 1975.pl
dc.description.referencesKruszewski K., Kształcenie w szkole wyższej, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesKruszewski Z. P., Półturzycki J., Wesołowska E. A., Wprowadzenie, [w:] Kształcenie ustawiczne - idee i doświadczenia, Płock 2003.pl
dc.description.referencesKubiak-Szymborska E., Podmiotowość młodzieży akademickiej. Studium statusu podmiotowego studentów okresu transformacji, Bydgoszcz 2003.pl
dc.description.referencesKubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesKuc B. R., Samokontrola - metoda dobrej roboty, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesKujawiński J., Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego, Poznań 2001.pl
dc.description.referencesKulczycki J., Definiowanie europejskości w kontekście potrzeb pracy nauczyciela, [w:] Społeczno-kulturowe konteksty edukacji nauczycieli i pedagogów, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesKwiatkowski S. M., Kształcenie zawodowe - wyzwania, priorytety, standardy, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1990, nr 3.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Między patosem a dekadencją. Studia i szkice socjopedagogiczne, Wrocław 2007.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Witkowski L., Spory o edukację, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Tropy, ślady, próby, Poznań - Olsztyn 2000.pl
dc.description.referencesLandy-Tołwińska J., Od samouctwa do samokształcenia, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesLaska E. I., Proces samokształcenia wobec wyzwań globalizacji, [w:] Doskonalenie edukacji na poziomie wyższym i średnim u progu XXI wieku, S. Kmieć, S. Wieczorek (red.), Rzeszów 2004.pl
dc.description.referencesLech K., System nauczania, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesLedzińska M., Informacja i wiedza w dobie globalizacji: perspektywa edukacyjna, "Ruch Pedagogiczny" 2004, nr 1-2.pl
dc.description.referencesLedzińska M., Uczenie się wykraczające poza warunkowanie, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2 , J. Strelau (red.), Gdańsk 2000.pl
dc.description.referencesLengrand P. (red.), Obszary permanentnej samoedukacji, tł. (z ang.) I. Wojnar i J. Kubina, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesLewowicki T. , O tożsamości, kondycji i powinnościach pedagogiki, Warszawa - Radom 2007.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Proces kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Przemiany oświaty, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Nikitorowicz J., Pilch T., Tomiuk S. (red.), Edukacja wobec ładu globalnego, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesLibrachowa M., Wskazówki w samokształceniu i w samouctwie dla kandydatów na nauczycieli, Katowice 1946.pl
dc.description.referencesLifelong Learning Programme, General Call for Proposals 2008, Strategic priorities, http://cc.europa.cu/education/programmes/IIp/caIlo8/prior-en.pdf, p. 3 (02. 02. 2008).pl
dc.description.referencesLudwiczak S., Proces samokształcenia kierowanego, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesLudwiczak S., Samokształcenie w edukacji narodowej, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesŁaszczyk J., Relacja uczeń - mistrz jako podstawa dla pedagogiki twórczości, [w:] O pedagogice twórczości, Łaszczyk J. (red.), Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W., Szanse rozwoju osobowości, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesMaciejewski J., Samokształcenie studentów w procesie nauczania, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesMalewski M., Doskonalenie zawodowe w systemie wartości robotników przemysłowych a ich aktywność samokształceniowa, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno- oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie II etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesMalewski M., Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki, [w:] Edukacja dorosłych w erze globalizmu, A. E. Wesołowska (red.), Płock 2002,pl
dc.description.referencesMatulka Z., Metody samokształcenia, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesMayor F. , Binde J. i in., Przyszłość świata, tł. J. Wolf, A. Janik, W. Rabczuk, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesMaziarz Cz., Proces samokształcenia, Warszawa 1966.pl
dc.description.referencesMądrzycki T., Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesMcCombs B. L., Self-Regulated Learning and Academic Achievement: A Phenomenological View, [in:] Self-RegulatoryLearning and Academic Achievement, B. J. Zimmerman, D. H. Schunk (eds.), Mahwah, New Jersey, London 2001.pl
dc.description.referencesMelibruda J., Ja - Ty - My. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesMelo A., Obywatelstwo, [w: ] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tl. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesMelosik Z. (red.), Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń - Poznań 1999.pl
dc.description.referencesMerrics L., The emergig idea, [in:] The Age of Learning. Education and the knowledge society, P. Jarvis (ed.), London 2001.pl
dc.description.referencesMieszaIski S., Interakcje w klasie szkolnej. O społecznym funkcjonowaniu nauczycieli i uczniów w szkole podstawowej, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMuszyński H., Proces samowychowania i formy jego realizacji, [w:] Z zagadnień samowychowania studentów, J. Bińczycka (red.), Katowice 1983.pl
dc.description.referencesNaumczenko I. L., Samoobrazowanije buduszczewo uczitiela, Saranok 1974.pl
dc.description.referencesNawroczyński B., Zasady nauczania, Wrocław 1957.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Intencje przemian w dydaktyce, "Edukacyjne Dyskursy", http:/belfer.univ.szczecin.pl/~edipp/intencje.htmpl
dc.description.referencesNiemiec J., Rynek pracy a edukacja, [w:] Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, R. Gerlach (red.), Bydgoszcz 2003.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Aktywność i samodzielność - szansa i utopia dydaktyki, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" 2002, nr 18.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Uwarunkowania dydaktyki XXI wieku, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" 2000, nr 16.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Studia wyższe w perspektywie - narodowy priorytet, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 2002, nr 19.pl
dc.description.referencesNiemiec J., XXI wiek - wiek uniwersytetów, [w:] Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń 2001.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesNikitorowicz, J., Młodzież pogranicza kulturowego Polski, Białorusi i Ukrainy wobec integracji europejskiej, Białystok 2000.pl
dc.description.referencesNovaes P., Technika, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesNowak M., Mów do mnie językiem żyrafy, "Nowa Szkoła" 2004, nr 1.pl
dc.description.referencesNowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Adaptacja twórcza, Warszawa 1985,pl
dc.description.referencesOECD/CERI, Recurrent Education, A Strategy of Lifelong Learning, Paris 1973.pl
dc.description.referencesOkiński W., Procesy samokształceniowe, Poznań 1935.pl
dc.description.referencesOkoń W., Elementy dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nauczanie problemowe we współczesnej szkole, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesOkoń W., Podstawy wykształcenia ogólnego, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wielostronne uczenie się a problem aktywności uczniów, "Nowa Szkoła" 1965, nr 7/8.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesOlubiński A., Podmiotowość roli nauczyciela i ucznia, Toruń 2001.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesPacek S., Samowychowanie studentów. Warunki i efekty, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesPachociński R., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach oświatowych, "Edukacja" 1997, nr 3.pl
dc.description.referencesPachociński R., Oświata XXI wieku. Kierunki przeobrażeń, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesPachociński R., Podstawy kształcenia wyższych umiejętności poznawczych w nowoczesnej szkole, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPachociński R., Technologia a oświata, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesPalka S., Badawcze inspirowanie teorii i praktyki dydaktycznej, [w:] Pola poznawcze dydaktyki w dialogu i perspektywie, A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Białystok 2008.pl
dc.description.referencesPalka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesPalka S., Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra", [w:] Edukacja jutra. VI Tatrzańskie Seminarium Naukowe, K. Denek, T. M. Zimny (red.), Częstochowa 2000.pl
dc.description.referencesPalka S., Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej, "Edukacyjne Dyskursy", http://belfer.univ.szczecin.pl/~edipp/impulsy.htmpl
dc.description.referencesPalka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.pl
dc.description.referencesPalka S., Pedagogika w stanie tworzenia, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesPalka S., Podejście jakościowe w procesie poznania dydaktycznego, [w:] Tendencje w dydaktyce współczesnej, K. Denek, F. Bereźnicki (red.), Toruń 2001.pl
dc.description.referencesPalka S., Ilościowo-jakościowe badania pedagogiczne, "Ruch Pedagogiczny" 1989, nr 1.pl
dc.description.referencesPalka S., Postawa studentów wobec nauki własnej, [w: ] Nauka własna studenta, J. Zborowski (red.), Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesPacek S., Samowychowanie studentów. Warunki i efekty, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesPieter J., Psychologiczne problemy samokształcenia, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z., Kierowanie własnym rozwojem, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z., Mądrość, czyli świetne wyposażenie umysłu, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z., Myślenie twórcze, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z., Rozwój z perspektywy jego podmiotu, [w:] Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, M. Tyszkowa (red.), Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesPilch T. (red.), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, tom I, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesPilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesPilch T., Zasady badań pedagogicznych, wyd. II, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPineau G., Czas, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesW. Cellary (red.), Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, Raport o rozwoju społecznym, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesPomykało W. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, wyd. l, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesPotulicka E., Dylematy współistnienia wolnego rynku i demokracji w edukacji, [w:] Edukacyjne tendencje XXI wieku w dialogu i perspektywie, Karpińska A. (red.), Białystok 2005.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Jak studiować zaocznie, Poradnik metodyczny, Płock 2001.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Kształcenie ustawiczne i jego konsekwencje dla edukacji, [w:] Kształcenie ustawiczne - idee i doświadczenia, Z. P. Kruszewski, J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Płock 2003.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Niepokoje w sprawie edukacji ustawicznej, [w:] Edukacja ustawiczna w szkołach wyższych - od idei do praktyki, R. Góralska, J. Półturzycki (red.), Płock - Toruń 2004.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Niepokój o edukację ustawiczną, "e-mentor" 2006, nr 2 (14).pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Potrzeby i kierunki rekonstrukcji dydaktyki, [w:] Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, K. Denek, T. M. Zimny (red.), Częstochowa 2001.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Samokształcenie jako strategia edukacji ustawicznej, [w:] Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, K. W. Jaskot (red.), Szczecin 2006.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Tendencje rozwojowe kształcenia ustawicznego, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Ucz się sam. O technice samokształcenia, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Wesołowska E. A., Nie tylko szkoła, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Wdrażanie do samokształcenia, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesPring R., The new curriculum, London 1989.pl
dc.description.referencesProkopiuk W., Wieloaspektowość samokształcenia nauczycieli. W poszukiwaniu jego nowego sensu, Białystok, 1992.pl
dc.description.referencesProkopiuk W., Samokształcenie nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu rozwoju człowieka, Białystok 1998.pl
dc.description.referencesProkopiuk W., Samokształcenie współczesnych nauczycieli, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesProkopiuk W., Konteksty i wymiary samokształcenia nauczycieli, Białystok 1990.pl
dc.description.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, t. l, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesPrzetacznikowa M., Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesPuślecki W., Zasady i modele samodzielnego uczenia się w teorii i praktyce, Opole 1976.pl
dc.description.referencesRabczuk W., Czy strategia edukacyjna Unii Europejskiej jest zagrożona?, "Nowa Szkoła" 2004, nr 1.pl
dc.description.referencesRadlińska H., Pedagogika społeczna, Wrocław 1961.pl
dc.description.referencesRadziewicz·Winnicki A., Społeczeństwo w trakcie zmiany, Gdańsk 2004.pl
dc.description.referencesRanson S., From an entitlement to an empowerment curriculum, [in:] Sense, nonsens and the National Curriculum, M. Barber, D. Graham (eds), London 1993.pl
dc.description.referencesRanson S., lnside the Learning Society, Cassell, London 1998.pl
dc.description.referencesRanson S., Towards education for citizenship, "Educational Review" 1990, Vol. 42, No. 2.pl
dc.description.referencesRanson S., Towards the Learning Society, Cassell, London 1994.pl
dc.description.referencesRataj M., Samokształcenie nauczycieli. Stan i potrzeby, Wrocław 1972.pl
dc.description.referencesRosenberg M., Porozumienie bez przemocy. O języku serca, tł. M. Klobukowski, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesRudniański J., Jak się uczyć?, wyd. Xl, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesRudniański S., Technologia pracy umysłowej. Higiena, organizacja, metodyka, Warszawa 1957.pl
dc.description.referencesRutkowiak J. (red.), Uczenie się od outsidera. Perspektywy europejskiej współpracy edukacyjnej, Kraków 1997.pl
dc.description.referencesSaez G., Przestrzeń, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesSaran J. (red.), Edukacja dorosłych. Teoria i praktyka w okresie przemian, Lublin 2000.pl
dc.description.referencesSarleja T. Z., Metoda biograficzna w badaniach jakościowych, [w:] Badanie - dojrzewanie - rozwój (na drodze do doktoratu), K. M. Czarnecki, F. Szlosek (red.), Radom - Piotrków Trybunalski 2002.pl
dc.description.referencesSchulz R., Twórczość - społeczne aspekty zjawiska, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesSchunk D. H., Self-Regulatory Learning and Academic Achievement, Mahwah, New Jersey, London 2001.pl
dc.description.referencesSemków J. (red.), Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym (Koncepcje badawcze), Wrocław 1981.pl
dc.description.referencesSemków J. (red.), Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie l etapu badań), Wrocław 1983.pl
dc.description.referencesSemków J. (red.), Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (podsumowanie II etapu badań), Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesSemków J., Samokształcenie a placówka kulturalno-oświatowa, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (podsumowanie l etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1983.pl
dc.description.referencesSemków J., Społeczno-kulturowe determinanty procesu samokształcenia, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie II etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesSemków J., Uczenie się koniecznym warunkiem funkcjonowania człowieka w "społeczeństwie ryzyka", [w:] Stan i perspektywy rozwoju refleksji nad edukacją dorosłych, T. Aleksander, D. Barwińska (red.), Kraków - Radom 2007.pl
dc.description.referencesSiegler R. S., How knowledge influence learning, "American Psychologist" 1983, No 71.pl
dc.description.referencesSkrzypczak H., Organizacja i metody samokształcenia, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesSławińska A., Motywacja samokształcenia uczestników działalności kulturalno-oświatowej (na przykładzie Młodzieżowego Domu Kultury we Wrocławiu), [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie II etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesSmith A., Przyśpieszone uczenie się w klasie, tł. A. Gałązka, Katowice 1997.pl
dc.description.referencesSolarczyk-Ambrozik E., Edukacja dorosłych - między przymusem a wolnością, [w:] Edukacja dorosłych w erze globalizmu , E. A. Wesołowska (red.), Płock 2002.pl
dc.description.referencesSośnicki K., Dydaktyka ogólna, Toruń 1948.pl
dc.description.referencesSpasowski W., Zasady samokształcenia, wyd. II, Warszawa 1959.pl
dc.description.referencesSpeck O., Być nauczycielem, tł. E. Cieślik, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesSteinbrink B., Multimedia u progu technologii XXI wieku , tł. M. Waśko, A. Amanowicz, Wrocław 1993.pl
dc.description.referencesStrategia rozwoju kształcenia ustawicznego do roku 2010 (dokument przyjęty 8 lipca 2003 roku przez Radę Ministrów), "Edukacja Ustawiczna Dorosłych" 2003, nr 3.pl
dc.description.referencesStrykowski W. (red.), Media a edukacja, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesStrykowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Poznań 2003.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., D wie cywilizacje uniwersalne, [w:] Wychowanie mimo wszystko, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Edukacja permanentna, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Kształcenie nieustające, "Nowa Szkoła" 1973, nr 2.pl
dc.description.referencesSutton P. J., Lifelog and Continuing Education, [in:] International Encyclopedia of Adult Education and Training, A . Tuijnman (ed.), London, New York, Tokyo 1996.pl
dc.description.referencesSzewczuk W. (red.), Encyklopedia Psychologii, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., W poszukiwaniu drogi. Szanse i problemy edukacji w Polsce, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesSzymczak Z. (red.), Słownik języka polskiego, tom III, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesŚnieżyński M., Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesTchorzewski A., Globalizacja jako źródło przesileń w edukacji, [w: ] Edukacyjne problemy czasu globalizacji, A. Karpińska (red.), Białystok 2003.pl
dc.description.referencesTheiss W., Edukacja środowiskowa, "Problemy Opiekuńczo Wychowawcze", 1996, nr 10.pl
dc.description.referencesToffler A. i H., Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, tł. J. Ł.oziński, Poznań 1996.pl
dc.description.referencesTomaszewski J. (red.), Psychologia, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesTrzebińska E., Komunikacja interpersonalna, [w:] Encyklopedia pedagogiczna, W. Pomykało (red.), Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesTurner J. S., Helms D. B., Rozwój człowieka, tł. S. Lis, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesUrbańczyk F., Dydaktyka dorosłych, Wrocław 1973.pl
dc.description.referencesUrbańczyk F., Problemy oświaty dorosłych, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesVasta R., Haith M. M., Miller S. A., Psychologia dziecka, A. Matczak, (red.), tł. M. Babiuch, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesWalczyna J., Kształtowanie postaw społeczno-moralnych dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesWenta K., Samouctwo informacyjne młodych nauczycieli akademickich, Toruń 2003.pl
dc.description.referencesWenta K., Samouctwo informacyjne w nabywaniu nowych kompetencji zawodowych nauczycieli akademickich, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 2001, nr 16.pl
dc.description.referencesWenta K., Studenci wobec reform edukacyjnych w szkolnictwie wyższym, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 1998, nr 11/12.pl
dc.description.referencesWenta K., Samokształcenie w społeczeństwie ponowoczesnym, [w:] Edukacyjne wyzwania początku XXI wieku, K. Pająk, A. Zduniak (red.), Warszawa - Poznań 2003.pl
dc.description.referencesWenta K., Rola uczelni w rozwoju samowiedzy studentów, " Pedagogika Szkoły Wyższej" 2005, nr 26 -27.pl
dc.description.referencesWesołowska E. A. (red.), Edukacja dorosłych w erze globalizmu, Płock 2002.pl
dc.description.referencesWiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz 2005.pl
dc.description.referencesWilk A., Problematyka społeczeństwa informacyjnego. Materiały z II Konferencji Okrągłego Stołu pt. " Polska w drodze do społeczeństwa informacyjnego", Warszawa 2001, "Przegląd Telekomunikacyjny" 2001, nr 8-9.pl
dc.description.referencesWłodarski Z., Psychologia uczenia się, t. I. wyd. 3, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesWnuk W., Samokształcenie w zespołowych formach uczestnictwa kulturalnego, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie I etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1983.pl
dc.description.referencesWojciechowska-Charlak B., Współudział studentów w organizowaniu zajęć dydaktycznych, [w:] Z zagadnień modernizacji kształcenia pedagogicznego studentów, M. Łobocki (red.), Lublin 2001.pl
dc.description.referencesWojciechowski K. (red.), Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych, Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesWojnar I . Sztuka, [w:] Obszary permanentnej samoedukacji, P. Lengrand (red.), tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesWojnar I., Światowa dekada rozwoju kulturalnego - nowe propozycje dla edukacji, [w:] Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, I. Wojnar, J. Kubin (red.), Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesWroczyński R., Edukacja permanentna, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesWroczyński R., Praca oświatowa, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Aspiracje edukacyjne studentów, Białystok 2001.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Aspiracje samokształceniowe studentów w dobie globalizmu, [w:] Edukacja dorosłych w erze globalizmu, E. A. Wesołowska (red.), Płock 2002.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów w obliczu zmian, Białystok 2004.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Obszary samokształcenia studentów w świetle literatury i badań, [w:] Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, T. Bauman (red.), Kraków 2005.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Uniwersytet a samokształcenie studentów, [w:] Uniwersytet między tradycją a wyzwaniami współczesności, A. Ładyżyński, J. Raińczuk (red.), Kraków 2003.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Cele samokształceniowe realizowane przez studentów przyszłych pedagogów, [w:] Nauczyciel andragog na początku XXI wieku, W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Wrocław 2004.pl
dc.description.referencesZaczyński W. P., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesZaczyński M. P., Uczenie się przez przeżywanie. Rzecz o teorii wielostronnego kształcenia, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesZając A., Globalne procesy zmieniające świat wyzwaniem dla pedagogiki i edukacji, [w:] Edukacyjne problemy czasu globalizacji w dialogu i perspektywie, A. Karpińska (red.), Białystok 2003.pl
dc.description.referencesZakirow T. S., Samoobrazowanije uczaszczichsia, Kazań 1967.pl
dc.description.referencesZandecki A., Wykształcenie a jakość życia, Toruń - Poznań, 1999.pl
dc.description.referencesZaręba E., Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice, [w:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, S. Palka (red.), Kraków 1998.pl
dc.description.referencesZawadzka A., Zakres samokształcenia w czasie wolnym młodzieży pracującej, uczestników domu kultury, [w:] Procesy samokształceniowe w działalności kulturalno-oświatowej i doskonaleniu zawodowym, (Podsumowanie I etapu badań), J. Semków (red.), Wrocław 1983.pl
dc.description.referencesZborowski J. (red.), Nauka własna studentów, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesZielińska-Kostyło H., Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore'a Bramelda, Toruń 2005.pl
dc.description.referencesZimmerman B. J., Achieving Academic Excellence: A Self-Regulatory Perspective, [in: ] The Pursuit of Excellence Through Education, M. Ferrari (ed.), Mahwah, New Jersey, London 2002.pl
dc.description.referencesZimmerman B. J., Theories of Self-Regulated Learning and Academic Achievement: An Overview and Analysis, [in :] Self-Regulatory Learning and Academic Achievement, B. J. Zimmerman, D. H. Schunk (eds.), Mahwah, New Jersey, London 2001.pl
dc.description.referencesZjaziuna I. A. (red.), Mistrzostwo pedagogiczne, tł. F. Szlosek, Warszawa - Radom 2005.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., Education and Self-Education in Modern Societies, "American Journal of Sociology" 1930, Vol. XXXVI, No. 3.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., Socjologia wychowania, tom II, wyd. II, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesŻebrowska M. (red.), Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesŻmudzka M., Od zmiany w nauczycielu do zmiany w uczniu, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok 2002.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Wroblewska_Autoedukacja_studentow_w_uniwersytecie.pdf7,65 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)