REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15846
Tytuł: Biznes Klub Malowany Szminką. Działalność, wsparcie, przedsiębiorczość kobiet.
Inne tytuły: Business Club Painted with Lipstick. Activity, Support, Entrepreneurship of Women
Autorzy: Chrobot, Agata
Słowa kluczowe: kobiety w biznesie
organizacje kobiece
Biznes Klub Malowany Szminką
Małgorzata Kołosowska
Beata Tokarska-Wójcik
Kielce
region świętokrzyski
XXI w.
women in business
women’s organizations
The Business Club Painted with Lipstick
Świętokrzyskie Voivodeship
XXI century
Data wydania: 2023
Data dodania: 24-sty-2024
Wydawca: Wydawnictwo HUMANICA Instytut Studiów Kobiecych
Źródło: Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, nr 2(15), 2023, s. 235-262
Abstrakt: Biznes Klub Malowany Szminką, który działał w latach 2014–2021, był kobiecą organizacją non profit mającą na celu zrzeszenie przedsiębiorczych kobiet z Kielc i województwa świętokrzyskiego. Jego założycielki i pomysłodawczynie – Małgorzata Kołosowska i Beata Tokarska-Wójcik ‒ postawiły sobie za cel stworzenie środowiska skupiającego aktywne zawodowo kobiety, by wzajemnie się inspirować i wspomagać wiedzą oraz doświadczeniem zawodowym. Głównymi celami Klubu były propagowanie idei przedsiębiorczości oraz działalność charytatywna. Klub był elitarny i zamknięty. Niniejszy artykuł ukazuje specyficzny fenomen Biznes Klubu Malowanego Szminką na skalę województwa świętokrzyskiego i kraju.
The Business Club Painted with Lipstick, which operated in the years 2014–2021, was a women’s non-profit organization aimed at associating entrepreneurial women from Kielce and the Świętokrzyskie Voivodeship. Its founders and originators – Małgorzata Kołosowska and Beata Tokarska-Wójcik ‒ set for themselves the goal of creating an environment that brings together professionally active women to inspire each other and support each other with knowledge and professional experience. The main goals of the club were also to promote the idea of entrepreneurship and charity. The club was elite and closed. This article aims to present the specific phenomenon of the Business Club Painted with Lipstick on the Świętokrzyskie and national scale.
Afiliacja: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach (Polska)
Jan Kochanowski University of Kielce (Poland)
Nota biograficzna: Agata Chrobot – doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Absolwentka studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Zainteresowania badawcze to: konwergencja mediów, film i serial jako medium, sztuczna inteligencja (AI), komunikacja społeczna i innowacyjność mediów, nowe media, wizerunek kobiet w mediach. Obecnie zawodowo związana z Działem Brand Marketingu i Komunikacji VIVE Textile Recycling.
E-mail: agata_chrobot@wp.pl
Sponsorzy: Publikacja przygotowana/dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Jest wynikiem udziału w projekcie „Ośrodek Badań Historii Kobiet – kontynuacja”.
URI: http://hdl.handle.net/11320/15846
DOI: 10.15290/cnisk.2023.02.15.12
ISSN: 2451-3539
e-ISSN: 2543-7011
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-8791-7983
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 2023, nr 2(15)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
CNISK_2_2023_A_Chrobot_Biznes_Klub_Malowany_Szminka.pdf362,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons