REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15846
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorChrobot, Agata-
dc.date.accessioned2024-01-24T12:48:08Z-
dc.date.available2024-01-24T12:48:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationCzasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, nr 2(15), 2023, s. 235-262pl
dc.identifier.issn2451-3539-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15846-
dc.description.abstractBiznes Klub Malowany Szminką, który działał w latach 2014–2021, był kobiecą organizacją non profit mającą na celu zrzeszenie przedsiębiorczych kobiet z Kielc i województwa świętokrzyskiego. Jego założycielki i pomysłodawczynie – Małgorzata Kołosowska i Beata Tokarska-Wójcik ‒ postawiły sobie za cel stworzenie środowiska skupiającego aktywne zawodowo kobiety, by wzajemnie się inspirować i wspomagać wiedzą oraz doświadczeniem zawodowym. Głównymi celami Klubu były propagowanie idei przedsiębiorczości oraz działalność charytatywna. Klub był elitarny i zamknięty. Niniejszy artykuł ukazuje specyficzny fenomen Biznes Klubu Malowanego Szminką na skalę województwa świętokrzyskiego i kraju.pl
dc.description.abstractThe Business Club Painted with Lipstick, which operated in the years 2014–2021, was a women’s non-profit organization aimed at associating entrepreneurial women from Kielce and the Świętokrzyskie Voivodeship. Its founders and originators – Małgorzata Kołosowska and Beata Tokarska-Wójcik ‒ set for themselves the goal of creating an environment that brings together professionally active women to inspire each other and support each other with knowledge and professional experience. The main goals of the club were also to promote the idea of entrepreneurship and charity. The club was elite and closed. This article aims to present the specific phenomenon of the Business Club Painted with Lipstick on the Świętokrzyskie and national scale.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja przygotowana/dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Jest wynikiem udziału w projekcie „Ośrodek Badań Historii Kobiet – kontynuacja”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo HUMANICA Instytut Studiów Kobiecychpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subjectkobiety w biznesiepl
dc.subjectorganizacje kobiecepl
dc.subjectBiznes Klub Malowany Szminkąpl
dc.subjectMałgorzata Kołosowskapl
dc.subjectBeata Tokarska-Wójcikpl
dc.subjectKielcepl
dc.subjectregion świętokrzyskipl
dc.subjectXXI w.pl
dc.subjectwomen in businesspl
dc.subjectwomen’s organizationspl
dc.subjectThe Business Club Painted with Lipstickpl
dc.subjectŚwiętokrzyskie Voivodeshippl
dc.subjectXXI centurypl
dc.titleBiznes Klub Malowany Szminką. Działalność, wsparcie, przedsiębiorczość kobiet.pl
dc.title.alternativeBusiness Club Painted with Lipstick. Activity, Support, Entrepreneurship of Womenpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/cnisk.2023.02.15.12-
dc.description.Emailagata_chrobot@wp.plpl
dc.description.BiographicalnoteAgata Chrobot – doktorantka Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Absolwentka studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Zainteresowania badawcze to: konwergencja mediów, film i serial jako medium, sztuczna inteligencja (AI), komunikacja społeczna i innowacyjność mediów, nowe media, wizerunek kobiet w mediach. Obecnie zawodowo związana z Działem Brand Marketingu i Komunikacji VIVE Textile Recycling.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach (Polska)pl
dc.description.AffiliationJan Kochanowski University of Kielce (Poland)pl
dc.description.referencesBalcerzak-Paradowska, Bożena [i in.]. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce, (Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2011).pl
dc.description.referencesBorowska, Agata. „Zarządzanie różnorodnością”, Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. Ekonomia i Zarządzanie, z. 12, 2008, 331–340.pl
dc.description.referencesGano, Ewa. Łuczka, Teresa. „Badanie postaw przedsiębiorczych młodych kobiet”, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, nr 75, 2017, 99–113.pl
dc.description.referencesGrzela, Joanna (red.). Przedsiębiorczość, (Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2012).pl
dc.description.referencesKołosowska, Małgorzata. „Nie jesteśmy feministkami i doceniamy rolę mężczyzn, ale o biznesie wolimy mówić w swoim gronie”, rozm. przepr. Marzena Smoręda, Echo Dnia, nr 54, 2015, 2.pl
dc.description.referencesKołosowska, Małgorzata. „Żadnej pracy się nie boją. W Kielcach zaczął działać Biznes Klub Malowany Szminką”, rozm. przepr. Marzena Smoręda, Echo Dnia, nr 52, 2015, 5.pl
dc.description.referencesKupczyk, Teresa. Kobiety w zarządzaniu i czynniki ich sukcesów, (Wrocław: Wyższa Szkoła Handlowa, 2009).pl
dc.description.referencesLisowska, Ewa. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce na tle krajów Europy Środkowej i Wschodniej, (Warszawa: Szkoła Główna Handlowa, 2001).pl
dc.description.referencesPiątek, Weronika. „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce – stan obecny i perspektywy rozwoju”, Akademia Zarządzania, nr 2, 2018, 41–53.pl
dc.description.referencesPrzybyszewska, Adriana. Przedsiębiorczość kobiet a działalność podmiotów mikrofinansowych w zróżnicowanych uwarunkowaniach kulturowych, (Warszawa: CeDeWu, 2019).pl
dc.description.referencesRatajczyk, Katarzyna. Niezniszczalne. Prawdziwe opowieści przedsiębiorczych kobiet, czyli czego uczy nas porażka, (Warszawa: Poradnia K, 2015).pl
dc.description.referencesRollnik-Sadowska, Ewa. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce, (Warszawa: Difin, 2010).pl
dc.description.referencesSchumpeter, Joseph Alois. Teoria rozwoju gospodarczego, tłum. Joanna Grzywicka (Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1960).pl
dc.description.referencesUrbańska, Magda. „Szanse kobiet na rynku pracy”, Saeculum Christianum, nr 2, 2009, 227–238.pl
dc.description.referencesWojnowska, Marlena. Panek, Jarosław. Wójcik, Kaja (red.). Katalog „One”, (Kielce: b.m., 2016).pl
dc.description.referencesZięba, Krzysztof. Przedsiębiorczość, (Warszawa: CeDeWu, 2016).pl
dc.description.referencesAndrejczuk, Magdalena. Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy, https://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/zarzadzanie-roznorodnoscia-w-miejscu-pracy/ [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Biznes Klub Malowany Szminką”, https://www.facebook.com/bkmszminka [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Biznes Klub Malowany Szminką”, www.facebook.com/biznesklubmalowanyszminka [dostęp: 15.06.2022].pl
dc.description.references„Biznes Klub Malowany Szminką”, https://www.facebook.com/bkmszminka/posts/1955857777901740 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.referencesChrobot, Agata. „Malowana niedziela – część 3. Tak pomaga Biznes Klub Malowany Szminką (ZDJĘCIA, WIDEO)”, https://echodnia.eu/swietokrzyskie/malowana-niedziela-czesc-3-tak-pomaga-biznes-klub-malowany-szminka-zdjecia-wideo/ar/11567767 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Firmy zarządzane przez kobiety są stabilniejsze. Analiza nastrojów gospodarczych pod kątem płci przedsiębiorcy”, https://alebank.pl/firmy-zarzadzane-przez-kobiety-sa-stabilniejsze/?id= - 55093&catid=358 [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.references„Fundacja”, https://sukcespisanyszminka.pl/ [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Karta Różnorodności”, https://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/ [dostęp: 15.06.2022].pl
dc.description.references„Kobiety w biznesie. Raport 2022”, https://medium.com/blog-transparent-data/kobiety-w-biznesie-raport-2022-d5a-797ea7660 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.referencesKrawiecka, Anna. „Znane kielczanki z Biznes Klubu Malowanego Szminką w roli mikołajek w gminie Masłów”, https://kielce.naszemiasto.pl/znane-kielczanki-z-biznes-klubu-malowanego -szminka-w-roli/ar/c1-8040853 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Niemal 70 procent Polek chce założyć własną firmę”, https://www.forbes.pl/forbeswomen/raport-o-przedsiebiorczosci-polek-2021/xgjssb7 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Przedsiębiorczość”, w: Encyklopedia Zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Przedsiębiorczość [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Raport «Bizneswoman Roku. Poczucie własnej wartości polskich przedsiębiorczyń a wycena ich usług»”, https://sukcespisanyszminka.pl/raporty/# [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Raport «Bizneswoman Roku. Polki chcą być przedsiębiorcze»”, https://sukcespisanyszminka.pl/raporty/# [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Raport z badania Global Entrepreneurship Monitor – Polska”, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/parp_2_raport_gem_internetpl_2017.pdf [dostęp: 17.06.2022].pl
dc.description.references„Śniadanie Mistrzyń #19 – Ewa Kowalska – zakochana w Trójmieście”, https://www.facebook.com/events/703088400999295/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22surface%22%3A%22page%22%7D]%7D [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.references„W Kielcach powstał Biznes Klub Malowany Szminką”, https://echodnia.eu/w-kielcach-powstal-biznes-klub-malowany-szminka/ar/c3-10152074 [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.references„Work-life balance”, w: Encyklopedia Zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Work-life_balance [dostęp: 20.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://fundacja-kobiet.com.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttp://luminaris.nazwa.pl/piotr/pskb/stowarzyszenie/o-nas/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://lewiatan.org/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/ [dostęp: 15.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://pracodawcyrp.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://sukcespisanyszminka.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://www.ambas.org/fundacja/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://www.bcc.org.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://www.facebook.com/FundacjaCentrumPromocjiKobiet/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttp://www.mfk.org.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://www.parp.gov.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referenceshttps://zrp.pl/ [dostęp: 22.06.2022].pl
dc.description.referencesWywiad przeprowadzony z Małgorzatą Kołosowską 31 maja 2022 r. w Kielcach, rozm. przepr. Agata Chrobot.pl
dc.identifier.eissn2543-7011-
dc.description.issue2(15)pl
dc.description.firstpage235pl
dc.description.lastpage262pl
dc.identifier.citation2Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecychpl
dc.identifier.orcid0000-0002-8791-7983-
Występuje w kolekcji(ach):Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 2023, nr 2(15)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
CNISK_2_2023_A_Chrobot_Biznes_Klub_Malowany_Szminka.pdf362,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons