REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15796
Tytuł: L’intentionnalité dans le discours publicitaire des produits dits écologiques
Inne tytuły: Intentionality in the advertising discourse of so-called ecological products
Intencjonalność w dyskursie reklamowym tzw. produktów ekologicznych
Autorzy: Martinez, Christine
Słowa kluczowe: ecological discourse
intentionality
persuasion
positioning
advertising
dyskurs ekologiczny
intencjonalność
perswazja,
pozycjonowanie
reklama
Data wydania: 2023
Data dodania: 19-sty-2024
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 153-163
Abstrakt: The intention of persuasion in advertising discourse is obvious. This article proposes an analysis of brand names, product names and slogans in a very trendy field – cosmetics and ecological, or so-called ecological products. Persuasive intentions such as positioning, making believe and making do are presented therein and used to provoke a desire and fill a need. The components will be analysed according to the research of linguists such as Charaudeau, Navarro Domínguez, Pachocińska, Prak-Derrington, and Searle. The expected results will prove that intention uses not only psychological but also linguistic manipulations in order to attract consumers.
Intencja perswazji w dyskursie reklamowym jest oczywista. W niniejszym artykule zawarto analizę nazw marek, nazw produktów i sloganów reklamowych używanych w bardzo modnej dziedzinie związanej z kosmetykami i produktami ekologicznymi. Przedstawiono i wykorzystano w nich intencje perswazyjne, takie jak pozycjonowanie, making believe i making do, używane w celu wzbudzenia pożądania i zaspokojenia potrzeby potencjalnego klienta. Analiza została przeprowadzona na podstawie badań takich językoznawców, jak Patrick Charaudeau, Fernando Navarro Domínguez, Elżbieta Pachocińska, Emmanuelle Prak-Derrington i John Searle. Spodziewane wyniki pokażą, że intencja wykorzystuje nie tylko manipulacje psychologiczne, lecz także manipulacje językowe w celu pozyskania konsumentów.
Afiliacja: Uniwersytet Warszawski, Instytut Lingwistyki Stosowanej, Zakład Semiotyki
E-mail: christine.martinez@uw.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/15796
DOI: 10.15290/lingdid.2023.27.11
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-5847-3933
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2023, tom XXVII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_27_2023_Ch_Martinez_L_intentionnalite_dans_le_discours_publicitaire.pdf134,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)