REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15796
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMartinez, Christine-
dc.date.accessioned2024-01-19T11:47:04Z-
dc.date.available2024-01-19T11:47:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 27, 2023, s. 153-163pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15796-
dc.description.abstractThe intention of persuasion in advertising discourse is obvious. This article proposes an analysis of brand names, product names and slogans in a very trendy field – cosmetics and ecological, or so-called ecological products. Persuasive intentions such as positioning, making believe and making do are presented therein and used to provoke a desire and fill a need. The components will be analysed according to the research of linguists such as Charaudeau, Navarro Domínguez, Pachocińska, Prak-Derrington, and Searle. The expected results will prove that intention uses not only psychological but also linguistic manipulations in order to attract consumers.pl
dc.description.abstractIntencja perswazji w dyskursie reklamowym jest oczywista. W niniejszym artykule zawarto analizę nazw marek, nazw produktów i sloganów reklamowych używanych w bardzo modnej dziedzinie związanej z kosmetykami i produktami ekologicznymi. Przedstawiono i wykorzystano w nich intencje perswazyjne, takie jak pozycjonowanie, making believe i making do, używane w celu wzbudzenia pożądania i zaspokojenia potrzeby potencjalnego klienta. Analiza została przeprowadzona na podstawie badań takich językoznawców, jak Patrick Charaudeau, Fernando Navarro Domínguez, Elżbieta Pachocińska, Emmanuelle Prak-Derrington i John Searle. Spodziewane wyniki pokażą, że intencja wykorzystuje nie tylko manipulacje psychologiczne, lecz także manipulacje językowe w celu pozyskania konsumentów.pl
dc.language.isofrpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectecological discoursepl
dc.subjectintentionalitypl
dc.subjectpersuasionpl
dc.subjectpositioningpl
dc.subjectadvertisingpl
dc.subjectdyskurs ekologicznypl
dc.subjectintencjonalnośćpl
dc.subjectperswazja,pl
dc.subjectpozycjonowaniepl
dc.subjectreklamapl
dc.titleL’intentionnalité dans le discours publicitaire des produits dits écologiquespl
dc.title.alternativeIntentionality in the advertising discourse of so-called ecological productspl
dc.title.alternativeIntencjonalność w dyskursie reklamowym tzw. produktów ekologicznychpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023pl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2023.27.11-
dc.description.Emailchristine.martinez@uw.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawski, Instytut Lingwistyki Stosowanej, Zakład Semiotykipl
dc.description.referencesAdam J. M., Genres, textes, discours : pour une reconception linguistique du concept de genre, « Revue belge de philologie et d’histoire » 1997, 75, p. 665–681.pl
dc.description.referencesCervellon M. C., Carey L., Consumers’ perceptions of ‘green’: Why and how consumers use eco-fashion and green beauty products, [in:] Critical Studies in Fashion and Beauty, 2011.pl
dc.description.referencesCharaudeau P., Les conditions de compréhension du sens de discours, 1997, [online], http://www.patrick-charaudeau.com/Les-conditions-de-comprehensiondu,62.html, [accessible : 07.02.2022].pl
dc.description.referencesCharaudeau P., La grammaire du sens et de l’expression, Paris 1992.pl
dc.description.referencesCharter M., Greener Marketing, Sheffield 1992.pl
dc.description.referencesGrzmil-Tylutki H., Francuska lingwistyczna teoria dyskursu. Historia, tendencje, perspektywy, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesKant E., Critique de la raison pure, Paris 1921.pl
dc.description.referencesNavarro Domínguez F., La rhétorique du slogan : cliché, idéologie et communication, « Bulletin Hispanique » 2005, 107, pp. 265–282.pl
dc.description.referencesPachocińska E., La réalisation de l’intention persuasive dans le discours polémique : approche énonciative, Varsovie 2000.pl
dc.description.referencesPerelman Ch., Olbrechts-Tyteca L., Traité de l’argumentation. La nouvelle rhétorique, Bruxelles 1983.pl
dc.description.referencesPrak-Derrington E., Je suis Charlie. Analyse énonciative et pragmatique d’un slogan de crise, « Cahiers d’Études Germaniques » 2017, 73, [online], https://journals.openedition.org/ceg/2258, [accessible : 21.12.2022].pl
dc.description.referencesSearle J. R., Expression and Meaning, Cambridge 1979.pl
dc.description.volume27pl
dc.description.firstpage153pl
dc.description.lastpage163pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0001-5847-3933-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2023, tom XXVII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_27_2023_Ch_Martinez_L_intentionnalite_dans_le_discours_publicitaire.pdf134,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)