Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15787
Tytuł: | Narrative medicine – a tool to reshape your ESP class |
Inne tytuły: | Medycyna narracyjna jako sposób transformacji metod nauczania specjalistycznego medycznego języka angielskiego |
Autorzy: | Łukaszyk-Spryszak, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | narrative medicine ESP medical English foreign language didactics higher education medycyna narracyjna język angielski medyczny dydaktyka nauczania języków obcych szkolnictwo wyższe |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 19-sty-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 27, 2023, s. 131-141 |
Abstrakt: | Narrative medicine has become an independent field of medical humanities, which applies the practical principles of analyzing literature in the context of interpreting patients’ personal narratives in order to improve patient-centered care and restore contemporarily fragile doctor-patient relationships. Although its practical application can already be observed in a growing number of doctor-oriented courses supported by many academic centers around the world, its didactic potential as an innovative approach to teaching English as a foreign language, especially to medical students, seems yet unnoticed. The aim of this article is to provide a broader insight into the main original concept of narrative medicine, yet with particular attention being drawn to its application as an innovative practical didactic tool to transform the ESP courses attended by Polish students of medical faculties. Medycyna narracyjna uznawana jest za niezależną dziedzinę humanistyki medycznej, która stosuje zasady analizy literatury w kontekście interpretacji osobistych narracji pacjentów, co ma z kolei na celu poprawę jakości opieki i przywrócenia nadwątlonych współcześnie relacji lekarz – pacjent. Choć jej praktyczne zastosowaniemożna już zaobserwować w coraz większej liczbie kursów oferowanych lekarzom przez liczne ośrodki akademickie, potencjał dydaktyczny medycyny narracyjnej jako nowatorskiego podejścia do nauczania języka angielskiego, w szczególności studentów medycyny, wydaje się jeszcze niezauważony. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie pierwotnej koncepcji medycyny narracyjnej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na jej potencjał jako innowacyjnego praktycznego narzędzia dydaktycznego, które stwarza szansę na udoskonalenie obecnych kursów medycznego języka angielskiego realizowanych przez polskich studentów kierunków medycznych, zwłaszcza kierunków lekarskich. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Katedra Językoznawstwa Porównawczego i Stosowanego |
E-mail: | a.lukaszyk-spryszak@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15787 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2023.27.09 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-1867-9141 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2023, tom XXVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_27_2023_A_Lukaszyk_Spryszak_Narrative_medicine.pdf | 120,16 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)